موزه گرینگر ملبورن

موزه گرینگر ملبورن در ایالت ویکتوریا استرالیا

موزه گرینگر (The Grainger museum) ملبورن استرالیا توسط پیانیستِ آهنگساز Percy Grainger در سال ۱۹۳۵ تأسیس و در دسامبر سال ۱۹۳۸ در دانشگاه ملبورن افتتاح شد. این موزه تنها موزه خودآموز شناخته‌شده در استرالیاست.

این مکان مجموعه‌ای فوق‌العاده از هنر، عکس‌ها، لباس‌ها، آلات موسیقی مستندات زندگی، حرفه و موسیقی جورج پرسی آلدریج گرینگر پیانیست و آهنگ‌ساز مشهور استرالیایی اختصاص دارد.

موزه گرینگر ملبورن استرالیا
موزه گرینگر ملبورن استرالیا

معماری موزه گرینگر

در طراحی و ساخت این بنا گرینگر نقش مهم و محوری را با کمک معماران دانشگاه Gawler و Drummond ایفا کرد. طراحی موزه به‌شدت تحت تأثیر سبک مدرن یا Art Deco قرار گرفت اما ساختمان نیز ویژگی سبک هنری و صنایع‌دستی رانشان می‌دهد. همچنین The Grainger museum دارای ثبت ملی ملک، میراث فرهنگی ویکتوریا و نشانه ملی کشور استرالیا است.

موزه گرینگر را در بین سال‌های ۱۹۳۵ و ۱۹۳۹ در زمین دانشگاه ملبورن ساختند و در دسامبر سال ۱۹۳۸ بازگشایی کردند یعنی یک سال قبل از تکمیل پروژه ساخت، همچنین در سال ۲۰۰۳ به مدت هفت سال برای انجام تعمیرات، تکمیل و بازسازی ساختمان تاریخی و ارتقا امکانات بسته شد و در ۱۵ اکتبر ۲۰۱۰ دوباره شروع به فعالت کرد.

معماری موزه گرینگر ملبورن استرالیا
معماری موزه گرینگر ملبورن استرالیا

در موزهٔ گرینگر یک بخش به ابزارهای موسیقی، آثار هنری، عکس‌ها، کتاب‌ها، آیتم‌های شخصی، شلاق و اسباب منزل گرینگر اختصاص داده‌شده و همچنین یک گالری مخصوص خودکشی مادرش وجود دارد. علاوه بر این‌ها در این بخش دستگاه ضبط صدا وجود دارد که گرینگر برای ثبت تجربیاتش از آن‌ها استفاده می‌کرده است.

در موزه به‌طورکلی شامل ۱۰۰۰۰۰ آیتم جذاب شامل روزنامه‌ها، مستندات قوم‌شناسی، مبلمان، هنرهای تزئینی، آثار هنری که ۵۰۰۰۰ آیتم آن مربوط به مکاتبات گرینگر با دوستانش است. مکاتبات شامل گفت‌وگوی او با افراد مشهوری مانند ادوارد گریگ، فردریک دلیوس، سیریل اسکات، راجر کولتر و جولیوس رنتنگ است.

زندگی‌نامه جرج گرینگر

گرینگر متولد ۸ جولای ۱۸۸۲ ملبورن ایالت ویکتوریا استرالیاست و در ۲۰ فوریه ۱۹۶۱ در سن ۷۸ سالگی فوت کرد.
گرینگر استرالیا را در سن ۱۳ سالگی ترک کرد تا در اجلاس Hoch در فرانکفورت شرکت کند، بین سال‌های ۱۹۰۱ و ۱۹۱۴ در لندن مستقر شد و اولین کلاس آموزش پیانو را افتتاح کرد. بعدها به‌عنوان سازنده، آهنگساز و گردآورنده ملودی شناخته شد. به دنبال افزایش شهرت او در موسیقی بسیاری از شخصیت‌های برجسته موسیقی اروپا با او ملاقات کردند. گرینگر در سال ۱۹۱۴ به ایالت Grainger نقل‌مکان کرد و باقی عمر خود را در آنجا سپری کرد.

زندگی جرج گرینگر
زندگی جرج گرینگر

وی در سال ۱۹۳۰ تصمیم به ساختن مکانی برای جمع‌آوری اطلاعات و آموزه‌های خود یعنی موزه گرینگر کرد و از این مکان برای اجرای کنسرت‌های خود نیز استفاده می‌کرد که آخرین کنسرت خود را یک سال قبل از مرگش یعنی در سال ۱۹۶۰ برگزار کرد.

در این موزه تعدادی گیتار زیبا و نفیس در گالری مخصوصی از موزه قرارگرفته‌اند و نگهداری می‌شوند این در حالی است که در صدسال گذشته گیتار جزو محبوب‌ترین ابزار موسیقی شناخته می‌شود و کسانی که قصد مهاجرت به استرالیا یا سفر به ملبورن دارند حتماً از این مکان بازدید کنند زیرا می‌توانند تجربیات بی‌نظیری کسب کنند.
هم‌اکنون از موزه تحت عنوان چارچوبی برای خدمات اطلاعاتی دانشگاه ملبورن و همچنین به‌طور مستقیم توسط اداره فرهنگ اداره می‌شود.

مجموعه‌ی لباس‌های موسیقی مشهور در موزه گرینگر

در گالری بزرگ‌ترین کمد لباس به مادر گرینگر تعلق دارد که پس از مرگ مادرش آن‌ها را نگهداری و در موزه به نمایش گذاشت این مجموعه علاوه بر این‌ها شامل لباس‌های شیک و مجلل نظامی، لباس‌های دوران کودکی، لباس رسمی، کمد لباس Ella Grainger و همچنین نمونه‌هایی از لباس سیریل اسکات، بالفور گاردینر و راجرکیلتر است.

مجموعه لباس موزه گرینگر ملبورن
مجموعه لباس موزه گرینگر ملبورن

زمان بازدید از موزه گرینگر

در طول دهه ۱۹۶۰ موزه برای اولین بار به‌طور منظم برای بازدید عموم باز شد و در سال ۱۹۶۶ برای اجرای کنسرت و کارگاه آموزشی موسیقی جاز و آوانگاری تبدیل شد. موزه گرینگر از یک‌شنبه تا جمعه باز است و در روز شنبه و روزهایی که تعطیل رسمی است مثل روز کریسمس بسته است.

افرادی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند می‌توانند از طریق اخذ یکی از انواع ویزاها مانند ویزای سرمایه‌گذاری، کاری و… نسبت به اقامت در استرالیا و یا یکی از ایالات کشور استرالیا اقدام کنند.

امتیاز به این مطلب:

0 / 5. 0

مقالات مرتبط:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن