شهر برنی بندر توریستی در ایالت تاسمانی کشور استرالیا

شهر برنی (burnie) شهر بندری در ساحل شمال غربی ایالت تاسمانی در استرالیا است. یکی از توابع این شهر، شهری کوچک به نام سامرست است که معمولاً بخشی از این شهر محسوب می‌شود و مرکز سیاسی این شهر در شهرستان برنی واقع‌شده است.

شهر برنی استرالیا
شهر برنی استرالیا

تاریخچه برنی

این شهر ابتدا در سال ۱۸۲۷ به نام اموبی شناخته می‌شد. سپس در دهه ۱۸۴۰ به نام رئیس کمپانی ون دلیمنز لورد، ویلیام برنی نام‌گذاری شد.

موقعیت جغرافیایی و جمعیت شهر برنی

ایالت تاسمانی شامل شهرهای برنی، دوونپورت، هوبارت، لانسستون هست که موقعیت جغرافیایی این شهر ″۳۱′۵۲°۱۴۵ E درجه شرقی و ″۴۹′۰۳°۴۱ S جنوبی است.

فاصله زمانی شهر برنی ایالت تاسمانی با تهران ۷ ساعت و ۳۰ دقیقه است. همچنین فاصله ملبورن تا برنی ۳۶۹ کیلومتر است. در هنگام مسافرت با ماشین با سرعت متوسط ۷۰ متر بر ثانیه، شما قادر خواهید بود، با مدت‌زمان ۵ ساعت به مقصد خود برسید و این مسافت به‌وسیله پرواز تنها ۲۶ دقیقه طول می‌کشد. نزدیک‌ترین فرودگاه به شهر، فرودگاه Burnie airport بافاصله ۱۶ کیلومتر است.

موقعیت و جمعیت شهر برنی
موقعیت و جمعیت شهر برنی

ایالت تاسمانی جزیره‌ای در کشور استرالیا که دارای جمعیت ۵۰۰ هزار نفر است و شهر ساحلی و کوچک burnie، چهارمین شهر بزرگ این ایالت است و محل خوبی برای توقف جهانگردان و مسافران است، زیرا مکان‌های بسیار جالبی برای بازدید دارد. جمعیت این شهر ۱۹۳۲۹ نفر است که نسبت به‌کل جمعیت کشور استرالیا یک در صد است؛ و ارز رسمی این شهر دلار استرالیا AUD است.

زیبایی‌ها و جاذبه‌های شهر برنی

این شهر تمامی زیبایی‌ها را دارد، ازجمله زیبایی منظره‌ها، گل‌ها، حیوانات و شکلات که هر گردشگری را مجذوب خودش می‌کند و طبیعت اطراف شهر همیشه وحشی است ولی تپه‌های نازک و مراتع سبز و حتی کوه‌هایی کاملاً زیبا یک تصویر متفاوت را پدید می‌آورد. در چند سال اخیر این شهر با رشد فراوان حضور توریست مواجه بوده است و درامد حاصل از گردشگری جایگزین درامد چندین کارخانه صنعتی که در شهر مشغول به کار هستند، شده است.

اولین توقف گردشگران می‌تواند در خانه آنورس (anvers) باشد که محل موزه و کارخانه شکلات است که یکی از اصلی‌ترین سوغات این شهر است، کارخانه در مکانی به اسم Latrobe واقع‌شده است.

کارخانه شکلات شهر برنی
کارخانه شکلات شهر برنی

در تصویر بالا سابقه خانوادگی مدیران شرکت شکلات‌سازی رو مشاهده می‌کنید و تاریخچه شکلات و یک نمای کلی از عملیات کارخانه و رئیس فعلی عملیات این شرکت علاوه بر شکلات، آب‌نبات‌های مختص به خود را هم عرضه می‌کند. هرچند که شرکت بزرگی نیست ولی محصولاتی باکیفیت فوق‌العاده تولید می‌کند.
تمامی اطراف کارخانه با گل‌هایی از سراسر جهان پوشیده شده است.

پارک برنی

Burnie park با چمن‌های زیبا و سواحل سایه‌دار، محوطه‌های بزرگ یکی از زیباترین پارک‌های ایالت تاسمانی است.

کارگاه سازنده – گالری هنری (maker workshop)

کارفرما این بنای زیبا، شورای شهر و این ملک با مساحت ۱۵۰۰ مترمربع و بودجه ۴٫۲ میلیون دلار، توسط معمار terroir در سال ۲۰۰۹ ساخته شد. این مجتمع زیبا بسیاری از فروشگاه‌ها و کافی‌شاپ‌های متنوع را در یک ساختمان باشکوه در کنار ساحل بندر گرد هم آورده است.

موزه منطقه برنی

موزه منطقه برنی (burnie regional museum) سومین مجموعه بزرگ در ایالت است که ازجمله محتویات این موزه ۴۰۰ هزار عکس از زندگی در شمال غرب ایالت تاسمانی است که می‌تواند سبک زندگی، فرهنگ بومی و معماری مردمان منطقه را به هر گردشگری معرفی کند.

موزه منطقه برنی استرالیا
موزه منطقه برنی استرالیا

جشنواره‌های شهر برنی

سالانه در بندر برنی نمایشگاه‌ها و فستیوال‌های متنوعی اجرا می‌شود که ازجمله آن‌ها به جشنواره Burnie shines که در ماه اکتبر با بیش از ۱۰۰ وقایع برگزار می‌شود اشاره کرد. از دیگر جشنواره‌های شهر برنی، جشن خیابانی در ماه دوازدهم که با اجرای زنده موسیقی و نوشیدنی و غذاهای محلی جشن می‌گیرند و همچنین شما در این جشن یک کوکتل از عطر خوراکی‌های جدید تاسمانی صرف می‌کنید.

یکی دیگر از جشن‌های شهر برنی جشن روز جهانی جین و تونیک است که در این جشن می‌توانید با استیفن اسکندر، یکی از بزرگ‌ترین آشپزان و نویسندگان استرالیا آشنا می‌شوید.

افرادی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند می‌توانند از طریق اخذ یکی از انواع ویزاها مانند ویزای سرمایه‌گذاری، کاری و… نسبت به اقامت در استرالیا و یا یکی از ایالات کشور استرالیا اقدام کنند.

امتیاز به این مطلب:

5 / 5. 1

مقالات مرتبط:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن