مناظر کوه نلسون

مناظر کوه نلسون واقع در شهر هوبارت ایالت تاسمانی استرالیا

مناظر کوه نلسون (mount nelson lookout) که در حومه شهر هوبارت کشور استرالیا واقع شده است یک منطقه محافظت و مراقبت شده است که مکان‌های دیدنی بسیار دارد.

کوه نلسون در سال ۱۷۹۲ توسط کاپیتان ویلیام بلی به نام هیل نلسون نام‌گذاری شد. نلسون یکی از خلبانان فضایی بود که در طول شورش به وطن وفادار بود وی در تاریخ ۲۰ جولای ۱۷۸۹ به خاطر تب التهابی ناشی از سفرهای طولانی پس از شورش درگذشت. مراسم خاک‌سپاری او توسط فرماندار و افسران برگزار شد. نام هیل نیلسون بعدها به کوه نلسون تغییر یافت.

مناظر کوه نلسون استرالیا
مناظر کوه نلسون استرالیا

جاده اصلی که به کوه نلسون می‌رود جاده nelson نام دارد که دسترسی بهتر به ایستگاه سیگنال را فراهم می‌آورد.

ایستگاه سیگنال یکی از مناظر کوه نلسون

ایستگاه سیگنال تنها یک مسیر رانندگی ۱۵ دقیقه‌ای (۵ کیلومتر) در جنوب هوبارت است که این مسیر نیز محل ایستگاه سیگنال است. هنگامی‌که فرماندار لاچلان مک کری از وانت دیمن در سال ۱۸۱۱ بازدید کرد، دستور داد که یک نشانه سیگنال در قله کوه نلسون ایجاد شود تا ورود همه کشتی‌ها به رودخانه را اعلام کند.

بدین ترتیب در سال ۱۸۱۱ ایستگاه سیگنال اولین کانال بود که شهر هوبارت را به پورت آرتور پیوند داد. اکثر توسعه‌های حومه‌ای مدرن در کوه نلسون پس از سال ۱۹۴۵ اتفاق افتاده است، آن زمانی بود که دولت مهاجرانی را که در اروپا پس از ویرانی جنگ جهانی دوم فرار می‌کردند برای مهاجرت به این شهر تشویق می‌کرد.

ایستگاه سیگنال کوه نلسون استرالیا
ایستگاه سیگنال کوه نلسون استرالیا

در همان دوره بخش شمالی جاده نلسون که به‌عنوان محدوده شلیک استفاده می‌گرفت، به دانشگاه کشاورزی دانشگاه تاسمانیا تبدیل گردید، در کنار ایستگاه سیگنال یک منطقه پیک‌نیک با مناظر بسیار زیبا و دیدنی وجود دارد. همچنین یک رستوران با ناهارخوری مجلل و غذاهای خوشمزه را ارائه می‌دهد را در این محل خواهید یافت.

ویژگی‌ها و خدمات کوه نلسون

کالج هوبارت، یک کالج واقع در کوه نلسون است که یکی از چهار کالج معروف هوبارت است و بزرگانی چون مری، شاهزاده دانمارک و همسر فردریک تاج‌دار، فارغ‌التحصیل کالج هوبارت است.

همچنین در این منطقه فروشگاه عمومی کوه نلسون که تقریباً تمامی نیازهای اساسی زندگی را فراهم می‌کند وجود دارد.

Mount nelson oval یک زمین ورزشی، تفریحی است که به‌طور مرتب در طول تعطیلات آخر هفته میزبان ورزش‌هایی ازجمله فوتبال و کریکت است در اینجا تجهیزات بازی کودکان وجود دارد. این زمین ورزشی توسط شورای شهر هوبارت نگهداری می‌شود.

خدمات کوه نلسون استرالیا
خدمات کوه نلسون استرالیا

کوه نلسون یکی از مزارع پرورش طوطی است که همواره در معرض خطر حملات طوطی است که در این مزرعه حدود ۱۰۰۰ جفت زوج وجود دارد.

همچنین در طول روز یک سرویس اتوبوس محلی در هر ساعت برای جابجایی گردشگران به کوهستان قابل‌دسترس است. مرکز پزشکی واقع در کوه نلسون توسط پزشکان عمومی در طول شبانه‌روز به مردم خدمات ارائه می‌دهد.

مناظر کوه نلسون تفرجگاهی عالی

مناطق تفریحی در کوه نلسون وجود دارد که در بین مردم محلی و گردشگران محبوب هستند که ازجمله مسیرهای راه‌پیمایی رامی توان نام برد.

در مناظر کوه نلسون مسیر پیاده‌روی ۹۰ دقیقه‌ای را از ایستگاه سیگنال به بزرگراه کانال ترونا می‌توان پیمود که درکنار مسیر چندین نیمکت وجود دارد تا هنگام خستگی بتوان از آن‌ها استفاده نمود. در راه به پوشش گیاهی و گل‌های وحشی موجود در مسیر برمی‌خوریم که لذت پیاده‌روی را چندین برابر می‌کند. اتاقک‌ها، رستوران و توالت‌هایی در نزدیکی پارک ماشین و همچنین خدمات متنوع زیادی در این مسیر قرار دارند.

افرادی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند می‌توانند از طریق اخذ یکی از انواع ویزاها مانند ویزای سرمایه‌گذاری، کاری و… نسبت به اقامت در استرالیا و یا یکی از ایالات کشور استرالیا اقدام کنند.

امتیاز به این مطلب:

0 / 5. 0

مقالات مرتبط:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن