موزه معدن استرالیا

موزه‌ی معدن در استرالیا

موزه‌ی معدن استرالیا Australian Fossil and Mineral که در شهر باتورست واقع‌شده است، این موزه در استرالیا یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین موزه‌های کشور می‌باشد و اطلاعات بسیار مفیدی از تاریخ طبیعی این سیاره را، در اختیار افراد قرار می‌دهد.

با مراجعه به موزه‌ی معدن استرالیا می‌توانید، در زمان سفرکرده و با آثار باستانی استخراج‌شده از زمین، آشنا شوید. آثاری که از اعماق زمین برآمده و در معرض دید بازدیدکنندگانی از سراسر دنیا قرارگرفته‌اند.

آثاری که اطلاعات بسیار مفیدی را از سیر رشد و تحول کره زمین و موجودات زنده، در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهند و نقش بسیار مهمی را در نوع نگرش افراد به زندگی و کره‌ی خاکی، ایفا می‌نمایند. در ادامه به معرفی موزه‌ی معدن استرالیا خواهیم پرداخت و شمارا با ویژگی‌های منحصربه‌فرد این موزه‌ی تماشایی آشنا خواهیم نمود.

موزه‌ی معدنی استرالیا را بیشتر بشناسید!

موزه‌ی معدن استرالیا، در مرکز شهر باتورست و در مجموعه‌ای بین‌المللی و مشهور بانام سامر ویل واقع‌شده و بنای مربوط به آن در ساختمان مدرسه‌ی عمومی ۱۸۷۴ باتورست قرارگرفته است. این نمایشگاه که در جولای ۲۰۰۴ افتتاح‌شده است، به دو بخش مجزا تشکیل می‌شود که بانام‌های “موزه‌ی فسیلی” و “موزه‌ی معدنی” شناخته می‌شوند و نزدیک به ۲۰۰۰ نمونه‌ی فسیلی و معدنی را در خود جای‌داده‌اند. بازدید از این آثار ارزشمند که انسان را با گذشته‌اش پیوند می‌دهند، تجربه‌ای خارق‌العاده و منحصربه‌فرد است و به‌تمامی افراد پس از مهاجرت به استرالیا توصیه می‌شود. چه‌بسا گردشگرانی که پس از سفر به استرالیا، خود را به باتورست رسانده و از نمایشگاه معدن استرالیا دیدن می‌نمایند و خاطراتی فراموش‌نشدنی را، برای خود و اعضای خانواده‌شان رقم می‌زنند.

جاذبه‌های گردشگری موزه‌ی معدنی استرالیا

یکی از مهم‌ترین آثار نگه‌داری شده در موزه‌ی معدن استرالیا، اسکلتی مربوط به یک ترانازوروس رکس است که دارای ارتفاعی در حدود ۱۰ متر می‌باشد و توجه تمامی بازدیدکنندگان را به خود جلب می‌نماید.، موجودی که اکثراً در فیلم‌های تخیلی و انیمیشن‌ها دیده‌شده است و تماشای آن از نزدیک، تجربه‌ای خارق‌العاده به شمار می‌آید. البته این اسکلت عظیم‌الجثه، تنها یک نمونه از جاذبه‌های گردشگری موجود در موزه‌ی معدن استرالیا است و در کنار آن، فسیل‌های مربوط به کشور استرالیا، تخم‌مرغ‌های مربوط به دایناسورها، و مجموعه‌ای متنوع از انواع فسیل‌های فرسایشی نیز، از دیگر جاذبه‌های موجود در این موزه به شمار می‌آیند که ارزش دیده شدن رادارند و موزه‌ی معدن استرالیا را به یکی از اولین اماکنی تبدیل نموده‌اند که نظر افراد پس از مهاجرت به استرالیا را به خود جلب می‌نمایند. بسیاری از توریست‌ها، ترجیح می‌دهند که فرزندان خود را به این موزه آورده و اطلاعات مفیدی را در اختیار آنان قرار دهند تا بسیاری از آموخته‌هایشان را از نزدیک مشاهده نمایند و تجربه‌ای نوین را در سال‌های اولیه‌ی زندگی خود به دست آورند.

بازدید از موزه‌ی معدنی استرالیا

بازدید از موزه‌ی معدن استرالیا که یک‌سوم از آثار آن فسیلی و دوسوم آن معدنی هستند، همه‌روزه امکان‌پذیر است و گردشگران و افراد بومی این کشور می‌توانند از دوشنبه تا شنبه، از ساعت ۱۰ صبح تا ۴ بعدازظهر و یکشنبه‌ها از ساعت ۱۰ صبح الی ۲ بعدازظهر، از این مجموعه‌ی ارزشمند دیدن نمایند. لازم به ذکر است که موزه‌ی معدن استرالیا در روزهای تعطیل رسمی همچون کریسمس، تعطیل است و بازدید از آن در روزهای معمولی و غیر تعطیل به‌تمامی افراد توصیه می‌شود.

افرادی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند می‌توانند از طریق اخذ یکی از انواع ویزاها مانند ویزای سرمایه‌گذاری، کاری و… نسبت به اقامت در استرالیا و یا یکی از ایالات کشور استرالیا اقدام کنند.

امتیاز به این مطلب:

0 / 5. 0

مقالات مرتبط:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن