پارک ملی آگویلار شهر بریزبن ایالت کوئینزلند استرالیا

پارک ملی آگویلار (D’Aguilar National Park) یک پارک ملی در ۳۱ کیلومتری شمال غربی شهر بریزبن در ایالت کوئینزلند استرالیا قرار دارد. پارک به دو بخش متمایز تقسیم‌شده است، بخش جنوبی پارک که قبلاً به‌عنوان پارک جنگلی بریزبن شناخته‌شده بود و بخش شمالی پارک، کوه می (جنگل می سابق و جنگل دولتی محافظت‌شده دولتی می) است.

پارک ملی آگویلار استرالیا
پارک آگویلار استرالیا

قسمت جنوبی پارک آگویلار

بخش جنوبی آگویلار از درون شهر بریزبن به‌راحتی قابل‌دسترسی است. بخش‌های زیبا و جذاب آگویلار مانند مناطق تفریحی، مسیرهای پیاده‌روی و مناظر دیدنی و چشم‌اندازهای پارک حدود ۹۵ دقیقه از مرکز شهر فاصله دارد.

بخش شمالی پارک و کوه می

کوه می بخش شمالی پارک را پوشش می‌دهد و به سمت وودفورد گسترش‌یافته است. این قسمت پارک در حدود ۹۰ دقیقه با خودرو از شمال غربی بریزبن فاصله دارد. از جنوب، اگر از طریق سام فورد و دایبورو و سپس در مسیرهای کوه می پیاده‌روی کنید، از طریق جاده سلین به پارک می‌رسید. از شمال، بعد از بزرگراه آگویلار وارد جاده نعورام شوید (درست در شمال وودفورد) و آن جاده را ادامه دهید تا به جاده استنتون برسید.

کوه می پارک ملی آگویلار استرالیا
کوه می پارک ملی آگویلار استرالیا

بعدازآن به سمت چپ جاده استنتون بروید، بعد در اولین تقاطع سمت راست جاده استنتون توقف کنید. سپس به سمت راست جاده راس موسن بروید. جاده راس موسن را حدود ۵ کیلومتر ادامه دهید تا به ورودی شمالی پارک ملی آگویلار برسید.

ویژگی‌های پارک ملی آگویلار

D’Aguilar National Park در تنوع اقلیمی و گونه‌های گیاهی منطقه مؤثر بوده است. بیش از ۸۰۰ گونه گیاهی در این جنگل‌ها یافت می‌شود. بعضی از آن‌ها نادر و درخطر انقراض هستند. کوه‌های مرتفع پوشیده دارای هوای بسیار سرد و دشت‌های جنگلی آن یک زیستگاه غنی و متنوع برای حیات‌وحش منطقه است. آب‌وهوای سرد کوهستانی ایده‌آل برای زیست سرخس‌ها و قارچ‌ها می‌باشد.

ویژگی های پارک ملی آگویلار استرالیا
ویژگی های پارک آگویلار استرالیا

تنوع گیاهی و جانوری پارک

قورباغه‌های غول‌پیکر و خرچنگ‌های ساکن آب شیرین در نهرهای جاری از کوه‌ها ساکن هستند، درحالی‌که گلایدرهای زردرنگ در طول شب در جنگل‌های بلند و باز فعال هستند. جغدها هم در اینجا زندگی می‌کنند، آن‌ها حیوانات کوچکی مانند مارها را در مزارع شکار می‌کنند. پارک فرصت‌های عالی برای پرندگان فراهم آورده است.
درختان کوهی ومپو، زنجبیل و زردآلو سیاه‌وسفید اغلب در تمام جنگل دیده می‌شود.

برای کسانی که قصد مهاجرت به استرالیا یا سفر به این کشور دارند، پیشنهاد می‌کنیم از پارک ملی آگویلار دیدن کنید. از نزدیک دیدن برخی از حیوانات شگفت‌انگیز منطقه، به مرکز اکتشاف Walkabout Creek مراجعه کنید، این مرکز دارای یک مرکز اطلاعات بازدیدکننده، تالار عروسی و مراسم، کافه و مرکز حیات‌وحش است که در آن حیات‌وحش باورنکردنی منطقه را می‌توان مشاهده کرد.

امکانات اقامت و مراکز گردشگری

امکانات اقامت با خودرو در پارک ملی آگویلار موجود است. جهت اقامت در پارک باید مجوزهای مربوطه را دریافت کرد و بابت مجوزهای مذکور هزینه اعمال می‌شود. برچسب کمپین با شماره رزرو هر شخص یا گروه باید در محل اردوگاه در معرض دید قرار داده شود.

فعالیت‌های ورزشی

محدوده پارک آگویلار فرصت‌های زیادی برای بازدیدکنندگان جهت ورزش و لذت بردن از محیط طبیعی فراهم می‌کند. امکاناتی همانند:

فعالیت های ورزشی پارک ملی آگویلار استرالیا
فعالیت های ورزشی پارک آگویلار استرالیا

مسیرهای دوچرخه‌سواری، قایق رانی، مناطق تفریحی و پرجاذبه، مسیرهای پیاده‌روی، اسب و امکانات اسب‌سواری، دوچرخه‌سواری کوهستان، تورهای هدایت‌شده و …

جاده کوه نبو

این جاده با مسیری پرپیچ‌وخم و منظره‌ای زیبا از جنگل‌های اکالیپتوس پارک ملی آگویلار می‌گذرد و از طریق پارک قدیمی شهر در کوه نبو، به کوه گلوری می‌رسد. چشم‌اندازهای زیادی در طول مسیر وجود دارد. مسیر بازگشت به بریزبن نیز از طریق همان جاده، یا از جاده سمفورد-کوه جورج، صورت می‌پذیرد.

افرادی که قصد مهاجرت به کشور استرالیا را دارند می‌توانند از طریق اخذ یکی از انواع ویزاها مانند ویزای سرمایه‌گذاری، کاری و… نسبت به اقامت در استرالیا و یا یکی از ایالات کشور استرالیا اقدام کنند.

امتیاز به این مطلب:

5 / 5. 1

مقالات مرتبط:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن