تصویر بنر نقشه استرالیا

نقشه استرالیا

افرادی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند ابتدا یک سری اطلاعات را باید در مورد این کشور داشته باشند. استرالیا یکی از کشورهای توسعه یافته است که در سال‌های اخیر توانسته توجه بسیاری از افراد جویای کار و زندگی مرفه را به خود جلب کند. اگر شما هم قصد مهاجرت به استرالیا را دارید، باید بتوانید با تفسیر و بررسی نقشه استرالیا به‌خوبی ایالت‌ها و موقعیت جغرافیایی شهرهای مختلف آن را بدانید. بدون شک در هر جایی که بخواهید زندگی کنید، بهتر است که اطلاعاتی مفید در مورد آن کشور داشته باشید ؛ حتی اگر آن اطلاعات ظاهراً موردنیاز شما نباشد.

تفسیر نقشه کشور استرالیا

استرالیا که از نظر زمین‌شناسی کهن‌ترین خشکی روی کره زمین شناخته شده است، نام دیگر آن قاره اقیانوسیه است و در نیمکره جنوبی واقع شده است. موقعیت قرارگیری استرالیا به‌گونه‌ای است که اقیانوس آرام جنوبی را از اقیانوس هند جدا می‌کند. البته اگر به این نقشه دقت کنید، تمام خشکی‌های استرالیا در کنار هم قرار نگرفته‌اند و قسمتی با مساحت کمتر به صورت جزیره‌ای به نام تاسمانی و در فاصله‌ی حدود ۲۰۰ کیلومتر در جنوب شرق خشکی بزرگ این کشور قرار دارد.

بخش‌های انتهایی و اطراف استرالیا

نقشه استرالیا نشان می‌دهد که این کشور تقریباً به صورت هموار است. فلات غربی استرالیا، مرزهای غربی این کشور را تشکیل داده است. در قسمت شرقی این کشور پهناور رشته‌کوه‌های بزرگی وجود دارد. بین این دو قسمت در نقشه استرالیا تقریباً هموار است و آب و هوایی خوبی را در جاهای مختلف آن می‌توان دید. البته بسیاری از خشکی‌های این کشور خالی است و کسی در آن سکونت ندارد.

تقسیم‌بندی‌های روی نقشه و ایالت‌های مختلف استرالیا

مسافت از غرب به شرق در روی نقشه حدود ۳۸۸۰ کیلومتر است. همچنین بیشترین مسافت از شمال تا جنوب این کشور حدود ۳۶۰۰ کیلومتر می‌باشد. در نقشه استرالیا طبق تقسیم‌بندی‌های که شده است این کشور دارای قسمت‌های مختلفی است که هر کدام به‌عنوان یک ایالت یا قلمرو شناخته شده است؛ هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند. و شامل ایالت‌های زیر هستند که می‌توانید بر روی نقشه هر کدام را ببینید.

  • ایالت نیو ساوت ولز
  • ایالت کوئینزلند
  • استرالیای جنوبی
  • جزیره تاسمانی
  • ایالت ویکتوریا
  • سرزمین پایتخت استرالیا
  • سرزمین شمالی
  • استرالیای غربی

از نظر مساحت بزرگ‌ترین ایالت در  این کشور، استرالیای غربی است و  حدود یک سوم از کل مساحت این کشور را در برگرفته است و قسمت اعظم نقشه به این ایالت اختصاص داده شده است. این هشت ایالت در نقشه استرالیا در کنار هم قرارگرفته‌اند و هر کدام شهرهایی از این کشور را در خود جای‌داده‌اند.

مناطق آبی در اطراف نقشه کشور بزرگ استرالیا

دریاها، خلیج‌ها و مناطق پوشیده از آب اطراف این کشور را در برگرفته‌اند. در قسمت غربی دریای کورال و دریای تاسمانی را می‌بینید. در قسمت جنوبی خلیج بزرگ استرالیا و دریای آرافورا و تیمور هم در قسمت شمال و بالای نقشه استرالیا قرار دارد. اقیانوس هند در غرب و اقیانوس آرام جنوبی نیز در شرق نقشه استرالیا قرار دارند.

افرادی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند می‌توانند از طریق اخذ یکی از انواع ویزاها مانند ویزای سرمایه‌گذاری، کاری و… نسبت به اقامت در استرالیا و یا یکی از ایالات کشور استرالیا اقدام کنند.

امتیاز به این مطلب:

0 / 5. 0

مقالات مرتبط:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن