مجموعه ملی اوپال شهر ملبورن

کلیسای آنجلیشن‌سنت‌جان بریزبن استرالیا

کلیسای آنجلیشن‌سنت‌جان (St. John’s Anglican Cathedral) در بریزبن واقع در ایالت کوئینزلند کشور استرالیاست. این کلیسا درواقع کلیسای جامع ایالت کوئینزلند استرالیا محسوب می‌شود. کلیسای جامع در خیابان “ان” در ناحیه تجاری مرکزی بریزبن ساخته‌شده است.

کلیسای کاتولیک آنجلیش‌سنت‌جان
کلیسای کاتولیک آنجلیش‌سنت‌جان

یک کلیسای خاص

کلیسای آنجلیشن‌سنت‌جان در میان تمامی کلیساهای مقدس، تنها کلیسایی است که پیش از موعد ساخته‌شده است. این کلیسا دومین کلیسای قدیمی در بریزبن است. کلیسای سنت جان تنها ساختمان کلیسای موجود با سقف طاقی شکل سنگی در نیمکره جنوبی است. همچنین کلیسای جامع در فهرست میراث کوئینزلند ثبت‌شده است.

محل اجرای مراسم مختلف

کلیسای آنجلیشن‌سنت‌جان مرکز تجمع بزرگ مسیحیان است، مکان برگزاری رویدادهایی متفاوتی مانند دستورات و انتصابات کشیشان و قرائت سرودهای مذهبی که جمعیت بزرگی را به کلیسا جذب می‌کنند. کلیسای جامع یک کلیسای کاتولیک صلح‌طلب برای گروه‌های گوناگون عبادت‌کنندگان از سراسر بریزبن است؛ یک مرکز بزرگ برای هنر و موسیقی با ارکستر مخصوص به خود می‌باشد. سالانه چند کنسرت در کلیسای سنت جان برگزار می‌شود؛ و بیش از ۲۰۰۰۰ بازدیدکننده را از سراسر جهان جذب می‌کند.

مراسم کلیسای آنجلیش‌سنت‌جان
مراسم کلیسای آنجلیش‌سنت‌جان

اجرای سرودهای مذهبی در کلیسای آنجلیشن‌سنت‌جان

گروهی از مردان و پسران و همچنین چهار گروه فلوت‌زن آهنگ‌های سنتی و سروده‌های مذهبی را در کلیسا اجرا می‌کنند. کلیسای جامع سنت جان بزرگ‌ترین ارگان کلیسای استرالیا است که میزبان بسیاری از اصلاح‌طلبان از سراسر جهان است.

ساخت کلیسای کاتولیک سنت جان

در ساخت کلیسای آنجلیشن‌سنت‌جان، ویلیام وبر سومین اسقف برتر بریزبن نقش مهمی داشته است. وی در سال ۱۸۸۵ جان ل پیرسون طراح کلیسای جامع ترورو را برای ساخت کلیسا انتخاب و وی را برای طرح اولیه کلیسا فراخواند. ساخت کلیسای سنت جان باید از طریق بودجه عمومی پرداخت می‌شد.

ساخت آن از طریق یک کمپین و در یک دوره ممکن نبود به همین دلیل ساخت کلیسا بین سالهای ۱۹۰۶ تا ۲۰۰۹ در سه مرحله و بیش از دو قرن طول کشید. کلیسای جامع سنت جان در استرالیا منحصربه‌فرد است؛ زیرا تکمیل طراحی ساختمان از طریق همکاری روحانیت، سنگ تراشان و معماران طی یک دوره تقریباً ۱۰۰ ساله به‌دست‌آمده است.

اتفاق منحصربه‌فردی که پیش‌ازاین در قرون‌وسطی از رومی‌ها و رومانیایی‌ها و اخیراً کلیساهای قرن بیستم مانند کلیسای جامع لیورپول در انگلستان، سنت جان الهی در نیویورک و کلیسای جامع ملی واشنگتن در واشنگتن دی سی دیده بودیم.

پایان ساخت‌وساز

اسقف اعظم بریزبن، دکتر فیلیپ اسپینال، پایان ساخت‌وساز کلیسای آنجلیشن‌سنت‌جان را در ۲۹ اکتبر سال ۲۰۰۹ به‌طور رسمی اعلام کرد. ساخت این کلیسا ۱۰۸ سال پس از شروع احداث بنا و باکار و تلاش حدود ۱۵۰۰ نفر نیروی کار به پایان رسید.

ساخت کلیسای آنجلیش‌سنت‌جان
ساخت کلیسای آنجلیش‌سنت‌جان

در سال ۲۰۱۵، مجموعه‌ای از مجسمه‌ها، که برای هرکدام ۴۵۰۰۰ دلار هزینه شده بود، خریداری‌شده و پیش از نصب در نمای سردر کلیسای جامع توسط اسقف اعظم اسپینال متبرک شده بود.

اعتراض به کلیسا

اندکی پیش از پایان ساخت پروژه کلیسای آنجلیشن‌سنت‌جان، وقوع طوفان، یکی از دیوارهای آن را خردکرده و موجب آسیب چند میلیون دلاری و افزایش هزینه‌های ساخت بنا گردید. به دلیل هزینه‌های گزافی که صرف ساخت کلیسا شده و در زمان کاهش شدید حضار و علاقه‌مندان به کلیسا، کلیسای جامع توسط برخی افراد Aspinall’s Folly نامیده می‌شود.

افرادی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند می‌توانند از طریق اخذ یکی از انواع ویزاها مانند ویزای سرمایه‌گذاری، کاری و… نسبت به اقامت در استرالیا و یا یکی از ایالات کشور استرالیا اقدام کنند.

امتیاز به این مطلب:

0 / 5. 0

مقالات مرتبط:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن