تصویر بنر فرهنگ هنر استرالیا

فرهنگ و هنر استرالیا

وقتی صحبت از فرهنگ و هنر استرالیا به میان می‌آید، تمامی نگاه‌ها به شهر ملبورن معطوف می‌گردد. شهری که به‌عنوان پایتخت فرهنگی کشور استرالیا شناخته می‌شود و نقش بسیار مؤثری را در پیشرفت فرهنگ و هنر استرالیا ایفا می‌نماید. جالب است بدانید که همین مسئله باعث شده است تا افراد زیادی پس از مهاجرت به استرالیا، به زندگی در ملبورن علاقه‌مند شده و زندگی در این شهر را بر سایر مناطق استرالیا، ترجیح می‌دهند.

لیکن پیش از آشنایی با ملبورن و مؤلفه‌های فرهنگی هنری کشور استرالیا لازم است تا تاریخچه مختصری از فرهنگ و هنر استرالیا شرح داده شود و پایه و اساس شکل‌گیری و پیشرفت شاخه‌های هنری مختلف در آن مورد توجه قرار گیرد.ملبورن پایتخت یکی از ایالات کشور استرالیا به نام ایالت ویکتوریا می‌باشد که یکی از شهرهای پهناور استرالیا است.

فرهنگ و هنر استرالیا
فرهنگ و هنر استرالیا

تاریخچه‌ فرهنگ و هنر در کشور استرالیا

شواهد نشان می‌دهد که اروپاییان در قرن ۱۹ میلادی، به کشور استرالیا مهاجرت نموده و به سکونت در آن پرداخته‌اند. نوع زندگی، آداب‌ورسوم و فرهنگ و هنر اروپاییان، به مرور زمان در دل این کشور نفوذ کرده و پایه و اساس فرهنگ و هنر استرالیا را تشکیل داده است. با غالب شدن زندگی اروپایی و ترویج فرهنگ و هنر توسط آن‌ها، شاخه‌های مختلفی از هنر در این کشور شکل گرفتند که از میان آن‌ها می‌توان به نمایشنامه‌نویسی، بازیگری، شکل‌گیری ارکستر سمفونی‌ها، روزنامه‌ها و مجلات مختلف اشاره کرد. در آن زمان نیز ملبورن به‌عنوان شهر فرهنگ و هنر استرالیا شناخته می‌شده است و امروزه نیز از آن، به عنوان مرکز شکل‌گیری سبک امپرسیونیست، صنعت سینما و تلویزیون و همچنین رقص باله در کشور استرالیا یاد می‌شود.

تأثیر فرهنگ و هنر بر زندگی مردم کشور استرالیا

وجود مراکز فرهنگی هنری بسیار در کشور استرالیا همچون خانه اپرا سیدنی، مجموعه فرهنگی میدان فدراسیون شهر ملبورن، مرکز هنری ملبورن در کرانه جنوبی رودخانه یارا، گالری هنری ویکتوریا و اماکن فرهنگی دیگر در این کشور، نشان از جایگاه والای فرهنگ و هنر در کشور استرالیا دارند. تقویت فرهنگ و هنر استرالیا باعث شده است تا علاقه مردم برای مهاجرت به استرالیا افزایش یابد و کیفیت زندگی آن‌ها در بخش‌های مختلف این کشور، افزایش یابد. چرا که فرهنگ و هنر استرالیا، در کنار دیگر مؤلفه‌های رفاهی همچون شرایط اجتماعی و اقتصادی، ایفای نقش می‌نماید و تأثیر مستقیمی بر روحیه و خلق‌وخوی افراد باقی می‌گذارد.

فرهنگ و هنر استرالیا
فرهنگ و هنر استرالیا

آشنایی با موسیقی، سینما و تلویزیون در کشور استرالیا

موسیقی، سینما و تلویزیون که از اصلی‌ترین ابزارهای اشاعه فرهنگ و هنر در هر کشوری به‌حساب می‌آیند، در اشاعه فرهنگ و هنر استرالیا نیز نقش مهمی را ایفا می‌نمایند. این کشور دارای سالن‌های موسیقی و اپرای بسیار باشکوهی است و هرساله میزبان کنسرت‌های بی‌نظیری از مشهورترین گروه‌های موسیقی است. کشور استرالیا دارای کانال‌های ملی و همچنین خصوصی بسیار بوده و سینماهای بسیاری را نیز در خود جای‌داده است و مردم این کشور علاقه بسیاری به سینما رفتن و فیلم دیدن دارند.

فرهنگ و هنر استرالیا
فرهنگ و هنر استرالیا

تمایل به بازدید از گالری‌های هنری، گوش دادن به موسیقی‌های خوب و باکیفیت، فیلم دیدن در سینماها، استقبال از رویدادهای فرهنگی هنری، همه و همه از ویژگی‌های رفتاری مردم این کشور می‌باشند که ریشه در فرهنگ و هنر استرالیا دارد و در خلق‌وخو شیوه زندگی مردم این سرزمین نفوذ کرده است.
در صورتی که بخواهید از این موزه بازدید نمایید و قصد اقامت این کشور و یا شهر را داشته باشید می‌توانید نسبت به اخذ یکی از انواع ویزاها مانند ویزای سرمایه‌گذاری، ویزای کاری و … اقدام نمایید تا از شرایط مطلوب زندگی در این کشور بهره ببرید.

امتیاز به این مطلب:

0 / 5. 0

مقالات مرتبط:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن