تصویر-هدر-بومیان استرالیا

بومیان استرالیا

مردمان بومی کشور استرالیا اب اورجینال ها(aboriginal) نامیده می شوند. داده‌های آماری اخیر نشان می‌دهند که تقریباً ۹۰۰۰۰۰نفر از مردم این کشور، بومیان استرالیا هستند که حدود ۲% از جمعیت کل این سرزمین را تشکیل می‌دهند.

بومیان استرالیا شامل ۵۰۰_۶۰۰ گروه متمایز هستند و یک مطالعه ژنتیکی بر روی بومیان این کشور پهناور در طول تاریخ نشان می‌دهد که قدیمی‌ترین تمدن پیوسته روی زمین بومیان این سرزمین هستند که قدمت آن‌ها به ۵۰ هزار سال پیش بازمی‌گردد.

بومیان این سرزمین امروزه نوه اولین انسان‌ها هستند که در این کشور سکونت داشتند.

بومیان استرالیا
بومیان استرالیا

آشنایی با قبایل مختلف بومیان استرالیا

اجداد آن‌ها چهل هزار سال پیش جنوب آسیا را به‌قصد مهاجرت به استرالیا ترک کردند. ورود سفیدپوستان به این کشور وسیع ساختار زندگی بومیان این سرزمین را تغییر داد.

اما بومیان استرالیا همچنان سعی دارند سنت‌های خود را حفظ کنند. بیشترین میزان مهاجرت به استرالیا پس از جنگ جهانی دوم بوده است. بومیان جزیره تنگه تورس و اب اورجینال ها دو گروه عمده بومیان این قاره را تشکیل می‌دهند. در این کشور صدها قبیله بومی به ثبت رسیده‌اند.

در ادامه به معرفی برخی از قبایل بومیان استرالیا می‌پردازیم.

پیچان چاچارا

افراد این قبیله در مرکز این کشور و در مجاورت کوه الورو ساکن هستند.

آرنته

افراد قبیله آرنته در مرکز این سرزمین و اطراف چشمه‌های آلیس ساکن هستند. این افراد از سرزمین آرنته حفاظت می‌کنند.

لوریچا

افراد قبیله لوریچا از افراد بومی ناحیه غرب و جنوب چشمه آلیس هستند. نام قبیله آن‌ها از گویش محلی بومیان استرالیا در نواحی شرقی آن گرفته‌شده است.

واریپری

زبان این گروه از افراد بومی این کشور واریپری است که در ایالات شمالی و غرب چشمه‌های آلیس زندگی می‌کنند.

قبایل بومی استرالیا
قبایل بومی استرالیا

قدیمی ترین هنر تاریخ بشر: هنر بومیان استرالیا

یکی از قدیمی‌ترین هنرهای تاریخ زندگی بشر روی کره زمین، هنر بومیان استرالیا است. هنر این افراد به‌صورت نقاشی، مجسمه‌سازی و اجرای مراسم در جامعه آن‌ها می‌باشند.

هنر این افراد اساساً روایی، نمادین و انتزاعی است و شما می‌توانید هنر آن‌ها را از جنبه‌های مختلف محتوا و تکنیک موردبررسی قرار دهید.

هنر بومیان استرالیا
هنر بومیان استرالیا

مذهب بومیان استرالیا چیست؟

امروزه بسیاری از افراد بومی در این سرزمین پهناور دین مسیحیت را ترک کرده و به‌سوی دین اسلام گرایش پیداکرده‌اند. یکی از دلایل گرایش بومیان سرزمین استرالیا نوشته‌های (مالکوم ایکس) یکی از مسلمانان فعال سیاه‌پوست بوده است.

به‌طور تقریبی ۷۰ تا ۸۰% از مسیحیان در این کشور به دین اسلام روی آورده‌اند. اولین ساکنان این سرزمین افراد بومی این کشور هستند که سیاه‌پوست می‌باشند و حدود ده هزار سال قبل از ورود اروپاییان به این کشور در آنجا سکونت داشته‌اند.

مذهب بومیان استرالیا
مذهب بومیان استرالیا

سنتی عجیب در میان بومیان استرالیا

بومیان این سرزمین سنتی عجیب برای ورود به دنیای مردانگی برای پسربچه‌ها دارند. در قبیله ماردودجارا و در سنین بین ۱۰ تا ۱۲ سالگی یکی از دندان‌های جلو پسربچه‌ها را می‌کشند و لایه بین پره‌های بینی او را سوراخ می‌کنند.

در تمام طول این فرآیند پسربچه‌ها حق صحبت کردن ندارند و پس‌ازآن بدون هیچ نوع داروی بی‌حسی پسربچه‌ها را ختنه می‌کنند و سپس بلافاصله باید به شکار بروند و قبل از شکار کردن پسربچه‌ها حق بازگشت به روستای خود را نخواهند داشت و تنها در صورتی می‌توانند به محل زندگی خود بازگردند که بدن آن‌ها به خون شکار خود آغشته شده باشد.

پس از انجام این کارها می‌توانند به‌عنوان یک مرد به زندگی خود بازگردند و مورد تائید بومیان این سرزمین در این قبیله قرار بگیرند.

افرادی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند می‌توانند از طریق اخذ یکی از انواع ویزاها مانند ویزای سرمایه‌گذاری، کاری و… نسبت به اقامت در استرالیا و یا یکی از ایالات کشور استرالیا اقدام کنند.

امتیاز به این مطلب:

0 / 5. 0

مقالات مرتبط:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن