تصویر-هدر-مردم‌شناسی استرالیا

مردم‌شناسی در استرالیا

استرالیا یکی از کشورهای وسیع و توسعه‌یافته نیم‌کره جنوبی است، این کشور با ۷٬۶۸۶٬۸۵۰ نفر جمعیت، ششمین کشور پهناور دنیاست.

امروزه با توجه به افزایش تقاضا برای مهاجرت به استرالیا، بررسی ابعاد گوناگون اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی این کشور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ بنابراین در این مطلب سعی می‌کنیم به مردم‌شناسی در استرالیا بپردازیم همچنین وضعیت زندگی در سیدنی یکی از معروف‌ترین شهرهای این کشور را باهم بررسی کنیم.

پس اگر خواهان مهاجرت به این کشور هستید، برای شناخت بهتر این کشور به این مطلب نیاز دارید.

تأثیر فرهنگ‌های گوناگون بر مردم‌شناسی در استرالیا

سیدنی بزرگ‌ترین شهر کشور استرالیا و قاره اقیانوسیه و مرکز یکی از پرجمعیت‌ترین ایالات کشور استرالیا به نام نیو ساوت ولز (ولز جنوبی نو) است. گوناگونی نژادی در سیدنی یکی از ویژگی‌های این شهر مهاجرپذیر است. سیدنی با ۴ میلیون نفر جمعیت طیف وسیعی از ملیت‌ها، فرهنگ‌ها و مذاهب گوناگون را در خود جای‌داده، بنابراین می‌توان به آن به‌عنوان یک جامعه آماری کوچک برای مردم‌شناسی در استرالیا، نگاه کرد.

وجود فرهنگ‌های گوناگون در استرالیا و شهری مانند سیدنی، مردمان این کشور را بسیار راحت و معاشرتی کرده است، به این معنا که مردم استرالیا خارجی‌ها را، به چشم یک آدم فضایی نمی‌بینند، بلکه آن‌ها را با همه تفاوت‌هایشان به‌عنوان یک انسان می‌پذیرند.

همچنین طیف وسیع مهاجران این امکان را به شما می‌دهد تا علاوه بر مهارت مردم‌شناسی در استرالیا، با عادات و ویژگی‌های رفتاری مردمان سایر کشورها نیز آشنا شوید.

تأثیر مذهب بر مردم‌شناسی در استرالیا

کشور استرالیا به ارائه خدمات رفاهی و اجتماعی مطلوب به شهروندان، معروف است، در این کشور شهروندان از رفاه بسیار خوبی برخوردارند و همین امر مهاجران بسیاری را راهی این کشور می‌کند.

یکی از عواملی که بر این رفاه اجتماعی تأثیر بسیار زیادی گذاشته است، مذهب و آیین است. دین رسمی این کشور مسیحیت کاتولیک است. کلیسای بزرگ کاتولیک در استرالیا، بخش بزرگی از هزینه‌های رفاهی این کشور را فراهم می‌کند، ازجمله این خدمات می‌توان به خدمات غیردولتی سلامت و آموزش اشاره کرد. همچنین شاخه کاتولیک مسیحیت، استرالیایی‌ها را به مردمانی منعطف تبدیل کرده است.

هرچند انتخاب دین در این کشور کاملاً آزاد است ولی می‌توان گفت مردم‌شناسی در استرالیا تا حد بسیار زیادی تحت تأثیر دین مسیحیت قرار دارد.

تأثیر اقتصاد بر مردم‌شناسی در استرالیا

استرالیا از اقتصادی بسیار پویا برخوردار است و همین امر زندگی در این کشور را بسیار راحت و لذت‌بخش کرده است. شاید کم بودن فشار اقتصادی و برخورداری از رفاه نسبی، مردمان این کشور را بسیار شاد و خوش‌خلق و خوکرده است.

بنابراین نمی‌شود از نقش نظام اقتصادی کارآمد بر مردم‌شناسی در استرالیا و افزایش روزافزون تقاضا برای مهاجرت به کشور استرالیا، چشم‌پوشی کرد.

عوامل بسیار زیادی کشور استرالیا را به‌عنوان یک کشور توریستی و مهاجرپذیر، نزد جهانیان معرفی کرده که یکی از این عوامل خلق‌وخوی مردم این کشور است. استرالیایی‌ها به عنوان مردمانی منعطف و مهمان‌نواز در سرتاسر دنیا شناخته می‌شوند.

در صورتی که قصد مهاجرت به این کشور را داشتید می‌توانید با اخذ یکی از انواع ویزاها مانند ویزای سرمایه‌گذاری، کاری و… نسبت به اقامت در این کشور اقدام نمایید.

در این مطلب سعی کردیم به مردم‌شناسی در استرالیا و عواملی که بر آن تأثیر می‌گذارد، بپردازیم، امیدواریم با استفاده از آن سفر و مهاجرت مطلوبی به استرالیا داشته باشید.

امتیاز به این مطلب:

0 / 5. 0

مقالات مرتبط:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن