شهر هورشام ایالت ویکتوریا

شهر هورشام کنار رودخانه ویمرا در ایالت ویکتوریا استرالیا

شهر هورشام (HORSHAM) یک شهر در کنار رودخانه ویمرا در حدود ۳۰۰ کیلومتری شمال غربی ملبورن و در غرب ایالت ویکتوریا در کشور استرالیا قرار دارد.

در سرشماری که گرفته‌شده جمعیت این شهر بالغ‌بر ۱۷ هزار نفر تخمین داده‌شده است این شهر یکی از پرجمعیت‌ترین شهرهای این منطقه یعنی ایالت ویکتوریا پس از ملبورن، وانگاراتا، وارنامبول، شپرتون، وودونگا، ترارالگون و جیونگ است.

شهر هورشام استرالیا
شهر هورشام استرالیا

این شهر توسط جیمز مونکتن دارلو انگلیسی نام‌گذاری شده است و در سال ۱۹۴۹ پس از تلاش‌های فراوان توسط دولت استرالیا به رسمیت شناخته شد و به‌عنوان شهر اعلام شد و در سال‌های ۲۰۰۱، ۲۰۱۵، ۲۰۱۶ به‌عنوان نامزد بهترین شهر استرالیا معرفی شد.

آب‌وهوای شهر هورشام

هورشام دارای آب‌وهوای نیمه‌خشک با تابستان‌های بسیار داغ و زمستان‌های معتدل است. داغ‌ترین ماه تابستان ژانویه است زمانی که دمای متوسط به میزان ۵۵ درجه سانتی‌گراد است و همچنین در زمستان در ماه ژوئیه هوا سردتر می‌شود زمانی که حداقل دما ۲ درجه سانتی‌گراد و حداکثر تا دمای ۱۵ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

بارش سالیانه باران در این منطقه نسبت به سایر مناطق کشور مقداری کمتر است و در زمستان‌ها بارش باران حدود ۱۰۰ میلی‌متر است.

حکومت شهر هورشام

در سال ۱۹۹۳ دولت به تصویب قانون لایحه محلی که منجر به تشکیل اتحاد شوروی در سراسر ویکتوریا شد و بنابراین در سال ۱۹۹۵ این شهر با شهر ویمرا ادغام شد تا شورای شهر را تشکیل دهد.

شهر هورشام ویکتوریا استرالیا
شهر هورشام ویکتوریا استرالیا

برای شورای قانون‌گذاری ویکتوریا این منطقه بخشی از منطقه ویکتوریا غربی است و در مجلس فدرال استرالیا این شهر در مجلس نمایندگان استرالیا توسط بخش MALLE نمایندگی می‌شود. در حال حاضر توسط اندرو براد که یک صندوق حزب ملی بسیار امن است برگزار می‌شود.
ایستگاه پلیس هورشام در خیابان رابرتز قرار دارد که تمام وظایف پلیس عادی، ترافیک شهر، ثبت اسلحه گرم، همچنین جرم و جنایت را بررسی می‌کند و در کنار ایستگاه پلیس، دادگاه عالی قرار دارد.

اقتصاد شهر هورشام استرالیا

اقتصاد شهر هورشام استرالیا بیشتر به علت وجود شرکت‌های تجاری مربوط به کشاورزی، جنگلداری و ماهیگیری بوده است و درآمد بسیاری برای اقتصاد این شهر هم دارد. انجمن توسعه این منطقه در هورشام قرار دارد این انجمن اطلاعات اقتصادی، لابی برای بهبود ساختار سازمانی، رویدادهای سازمان و ایجاد ارتباط بین کسب‌وکارهای محلی و رهبران را برقرار می‌کند.

طبق آمار اداره آمار استرالیا اکثر شرکت‌های تجاری در این شهر دارای کمتر از ۴ کارمند می‌باشند و بیش از ۱۰۰ فروشگاه خرده‌فروشی در اندازه‌های مختلف که بسیاری از آن‌ها مستقل و برخی دیگر فروشگاه‌های زنجیره‌ای ملی یا بین‌المللی بزرگ هستند.

اقتصاد هورشام ویکتوریا استرالیا
اقتصاد هورشام ویکتوریا استرالیا

این شهر یک منطقه توریستی بین آدلاید و ملبورن است که سالانه تعداد زیادی گردشگر و مهاجر به این منطقه سفر می‌کند و در کنار رودخانه ویمرا سالانه رقابت ماهیگیری برگزار می‌شود که نمونه برجسته گردشگری این شهر است.

شهر هورشام ازنظر تولید پشم رتبه اول در ایالت ویکتوریا و رتبه دوم ازنظر تولید گندم در ایالت ویمرا است. گندم یکی از بزرگ‌ترین صادرات کشاورزی کشور استرالیا است که حدود ۱۰ تا ۴۰ تن گندم در هر کیلومترمربع در این منطقه تولید می‌شود. کشاورزان این منطقه علاوه بر گندم، کلزا و حبوبات هم تولید می‌کنند.

افرادی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند می‌توانند از طریق اخذ یکی از انواع ویزاها مانند ویزای سرمایه‌گذاری، کاری و… نسبت به اقامت در استرالیا و یا یکی از ایالات کشور استرالیا اقدام کنند.

امتیاز به این مطلب:

0 / 5. 0

مقالات مرتبط:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن