کلیسای سنت پاتریک ملبورن مشهورترین کلیسای استرالیا

کلیسای سنت پاتریک (st. patrick’s Cathedral) مقدس در شهر ملبورن ایالت ویکتوریا استرالیا قرار دارد. این کلیسا که یکی از قدیمی‌ترین کلیساهای کشور استرالیا به‌حساب می‌آید و به‌عنوان مشهورترین کلیسای استرالیا از آن نام‌برده می‌شود. کلیسای جامع سنت پاتریک ملبورن که در اواسط قرن نوزدهم ساخته شد است به‌عنوان مرتفع‌ترین کلیسای این کشور محسوب می‌شود.

کلیسای سنت پاتریک ملبورن استرالیا
کلیسای سنت پاتریک ملبورن استرالیا

بنیان‌گذار کلیسای جامع سنت پاتریک

کلیسای مقدس پاتریک در تپه‌های شرقی و در منطقه شلوغ و پرتردد شهر واقع‌شده است. خیابان‌های آلبرت، لنسداونا و گیسبون در اطراف کلیسا قرار دارند و به محوطه کلیسا وصل می‌شوند. لذا بازدیدکنندگان می‌توانند با عبور از خیابان آلبرت به داخل این مکان مقدس وارد شوند.

این کلیسا که با القابی مانند کلیسای کلان‌شهر نیز آن را می‌شناسند از شلوغ‌ترین و شیک‌ترین کلیساهای استرالیا حساب می‌شود. این کلیسا متعلق به گروه مسیحیان کاتولیک رومی هست که زیر نظر اسقف اعظم ملبورن اداره می‌شود. بنای این مجموعه با ساختاری منحصربه‌فرد در محور شرقی- غربی ساخته‌شده است و محراب آن در منتهی علیه شرق قرار دارد.

طراحی و نمای این مکان مقدس نمایانگر اعتقاد به رستاخیز عیسی مسیح است. این کلیسا دارای سالنی بزرگ و راهروهای جانبی هست؛ و از پلان کلی و صلیب لاتین بهره می‌برد. تفاوت این کلیسا نسبت به کلیساهای دیگر در ارتفاع آن است. هرچند این کلیسا از نظر طول نسبت به کلیسای جامع مریم مقدس سیدنی کوچک‌تر است ولی از نظر ارتفاع بلندترین کلیسای کشور استرالیاست.

تاریخچه ساخت کلیسای سنت پاتریک

پیشینه این کلیسا به سال ۱۸۴۸ میلادی بازمی‌گردد. در آن زمان جیمز گوولد راهب به‌عنوان نخستین اسقف ملبورن و چهارمین اسقف سراسر کشور استرالیا برگزیده شد. در آن زمان جیمز گوولد راهب برای درخواست واگذاری پنج جریب زمین در تپه‌های شرقی شهر به‌منظور ساخت کلیسا دیداری با مقامات دولت مستعمراتی وقت داشت و درخواست خود را ارائه داد. این درخواست سه سال بعد یعنی در سال ۱۸۱۵ با آن موافقت شد و زمین موردنظر به وی واگذار شد.

تاریخچه کلیسای سنت پاتریک
تاریخچه کلیسای سنت پاتریک

عملیات ساخت و بازسازی کلیسا

عملیات ساخت این مکان مقدس و تاریخی نزدیک به ۷۰ سال به طول انجامید و تا سال ۱۹۳۹ ادامه پیدا کرد. کلیسای جامع سنت پاتریک ملبورن توسط پاپ پاول ششم در سال ۱۹۷۴ میلادی با لقب قصر کوچک خوانده شد. همچنین پاپ ژان پل دوم در سال ۱۹۸۶ از این محل بازدید کرد و آن را به‌عنوان کلیسا سنت پاتریک معرفی کرد.

این کلیسا در سال ۱۹۹۴ عملیات مرمت و بازسازی در آن انجام شد. در این بازسازی هیچ تغییری در ساختمان کلیسا ایجاد نشد؛ و تمام بخش‌های کلیسا به همان شکل قدیمی باقی ماند. این عملیات بازسازی تا سال ۱۹۹۷ ادامه پیدا کرد. در عملیات بازسازی کلیسا از افراد خبره و حرفه‌ای در زمینه‌های مختلفی اعم از شیشه‌بری، نقاشی و هنرهای سنتی استفاده شد.

بازدید از کلیسای سنت پاتریک

امروز از این کلیسا به‌عنوان نماد و سمبلی از معماری سبک گوتیک در ملبورن نام‌برده می‌شود. اگر شما قصد سفر به ملبورن یا مهاجرت به استرالیا دارید، می‌توانید به‌صورت رایگان از کلیسای جامع سنت پاتریک ملبورن دیدن کنید؛ و برای بازدید از محوطه این کلیسا می‌توانید به‌تنهایی یا به یکی از تورهای گردشگری که توسط کلیسا معرفی می‌شوند ملحق شوید و از این مکان مقدس بازدید کنید.

بازدید کلیسای سنت پاتریک
بازدید کلیسای جامع سنت پاتریک

همچنین روزانه مراسم ویژه‌ای مانند عشای ربانی در کلیسای سنت پاتریک برگزار می‌شود که شما می‌توانید از دیدن این‌گونه مراسم لذت کافی را نیز ببرید.

افرادی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند می‌توانند از طریق اخذ یکی از انواع ویزاها مانند ویزای سرمایه‌گذاری، کاری و… نسبت به اقامت در استرالیا و یا یکی از ایالات کشور استرالیا اقدام کنند.

امتیاز به این مطلب:

5 / 5. 1

مقالات مرتبط:

1 دیدگاه دربارهٔ «کلیسای سنت پاتریک ملبورن مشهورترین کلیسای استرالیا»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن