شهر جرالدتون واقع در ساحل غربی کشور استرالیا

شهر جرالدتون یک شهر ساحلی در منطقه Mid West ایالت استرالیای غربی و در ۴۲۴ کیلومتری شمال شهر پرت، مرکز این ایالت در کشور استرالیا است. بندر جرالدتون بندر اصلی ساحل غربی استرالیا است. جرالدتون مرکز خدمات لجستیکی برای معادن، ماهیگیری، گندم، گوسفند و صنایع گردشگری منطقه است. طبق سرشماری سال ۲۰۱۶ جمعیت شهری جرالدتون ۳۷٫۴۳۲ نفر است.

تاریخ شهر جرالدتون

تاریخ بومیان جرالدتون

شواهد عینی ثابت می‌کند که مردم بومی منطقه حداقل از ۴۰٫۰۰۰ سال قبل در ساحل غربی استرالیا زندگی می‌کنند اگرچه مشخص نیست ابتدا در کدام منطقه جرالدتون بوده‌اند. مردم بومی محلی شهر جرالدتون، مردم نیوگا هستند که ۹٫۶ درصد از جمعیت جرالدتون را تشکیل می‌دهند و امروزه مردم بومی منطقه معمولاً به نام یاماتاجی و وجری خوانده می‌شوند.

مردم بومی منطقه به مهاجران اولیه در شناسایی منابع آب دائمی، صنایع مروارید و ماهیگیری کمک می‌کردند. هنر یاماتاجی یک سبک متمایز نقاشی است که با استفاده از هزاران نقطه از رنگ‌دانه‌های طبیعی به نقش و ایجاد الگوها و تصاویر مربوط به فرهنگ بومی منطقه خدمت می‌کند. موزه جرالدتون نمایشگاهی دائمی در مورد فرهنگ و تاریخ یاماتاجی و وجری است.

ورود اروپایی به شهر جرالدتون

بسیاری از دریانوردان اروپایی در طول قرن هفدهم و هجدهم، برای اولین بار به ۶۰ کیلومتری غرب جرالدتون در جزیره هوتمن آربولوش آمدند. اگرچه دو نفر از سرنشینان کشتی باستانی باتویا در سرزمین اصلی در سال ۱۶۲۹ مأموریت یافتند، ولی هیچ شواهدی در دست نیست که آیا آن‌ها در ساحل شهر فعلی یا نزدیک به آن ورود کرده‌اند.

کشتی باتویا شرکت هند شرقی

اولین کشتی از مهاجرین که در جرالدتون لنگر انداخت، کشتی باتویا شرکت هند شرقی بود که در تاریخ ۴ ژوئن ۱۶۲۹ وارد این منطقه شد و هم‌اکنون در موزه شهر جرالدتون به تفسیر در مورد این کشتی و چگونگی سرگذشت ملوانان آن می‌توان اطلاعات کسب کرد. ازجمله آثار باقی‌مانده از این کشتی به لوله‌های رس، سکه‌های نقره، توپ و بسیاری از آثار بجا مانده از این کشتی می‌توان اشاره کرد.

مذهب مردم جرالدتون

از جمعیت ۳۷ هزارنفری شهر ۹٫۶ درصد بومی هستند و مذهب ۶۲ درصد مردم مسیحی و بیش از ۳۰ درصد دیگر بدون مذهب هستند.

اقتصاد شهر جرالدتون

خروجی اقتصادی تولیدشده در جرالدتون به مساحت ۱۲،۶۲۶ کیلومترمربع (۴٫۸۷۵ مایل مربع) به ارزش ۲٫۹۴۴ میلیارد دلار برآورد شده است. جرالدتون بزرگ ۵۶٫۲۶٪ از ۵٫۲۳۳ میلیارد دلار تولید ناخالص داخلی منطقه Mid West را تشکیل می‌دهد و ۱٫۱۹٪ از تولیدات ۲۴۷۷۰۵ میلیارد دلار تولید ناخالص استرالیا است.

بندر جرالدتون

بندر جرالدتون بندر اصلی ساحل غربی با هفت اسکله مهم و بارگیری متوسط ۷ تن در ساعت، با رتبه‌بندی در سطح ملی (در تناژ در سال ۲۰۱۲/۲۰۱۳) ۱۲ در صادرات (۱۴٫۸۱۲٫۵۱۳)؛ ۲۳ در واردات (۶۳۲۳۳۰) هست.

گردشگری شهر جرالدتون

شهر جرالدتون دارای مکان‌های متعدد برای کسانی که قصد مهاجرت به استرالیا یا سفر به جرالدتون دارند است.
شامل موزه‌ها، پارک‌ها، بنای یادبود کشتی سیدنی دوم، گالری هنر منطقه‌ای جرالدتون، کتابخانه شهر، کلیساهای متعدد مانند کلیسای سنت فرانسیس زاویر، تئاتر کوئینز پارک به مساحت ۶۷۳ مترمربع و آمفی‌تئاترهای بزرگ در مرکز شهر، سینماها با نمایش فیلم‌های سه‌بعدی، رستوران‌ها، فانوس دریایی نقطه مور که مکانی زیبا برای زوج‌های جوان است.

آب‌وهوا شهر جرالدتون

شهر جرالدتون دارای آب‌وهوای مدیترانه‌ای بانفوذ نیمه‌خشک است. جرالدتون بسیار آفتابی است، در فصل زمستان درجه حرارت خفیف روزانه در حدود ۲۰ درجه سانتی‌گراد است. بیشترین بارندگی سالانه در این دوره است. در ماه‌های تابستان، جرالدتون به‌طور متوسط ۳۲-۳۳ درجه سانتی‌گراد با چند روز بیش از ۴۰ درجه سانتی‌گراد است.

افرادی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند می‌توانند از طریق اخذ یکی از انواع ویزاها مانند ویزای سرمایه‌گذاری، کاری و… نسبت به اقامت در استرالیا و یا یکی از ایالات کشور استرالیا اقدام کنند.

امتیاز به این مطلب:

0 / 5. 0

مقالات مرتبط:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن