تصویر-هدر-حیات-وحش-کوهستانی-بلو-هالس

حیات وحش کوهستانی بلو هالس

بلو هالس (Blue Holes)، نوعی پدیده طبیعی جغرافیایی است که با عنوان سوراخ آبی شناخته می‌شود و در واقع یک غار دریایی بزرگ است که در اطراف یک جزیره ایجاد می‌شود و دهانه آن به سمت خارج یا سطح آب است. غار دریایی بلو هالس از بستر کربناتی (سنگ آهک یا مرجانی) تشکیل شده است.

آب‌های دریایی سرشار از ترکیبات شیمیایی در این پدیده طبیعی وجود دارند. بیشترین قسمت یک سوراخ آبی در زیر آب قرار دارد و برای دسترسی به اعماق این غار دریایی باید مهارت غواصی خوبی داشته باشید.

در سراسر جهان، چند مورد از نمونه‌های بلو هالس یا غار دریایی به وجود آمده‌اند؛ بلو هالس نزدیک سواحل استرالیا، باهاما، گوام، چین و دریای سرخ در نزدیکی مصر، نمونه‌هایی از این پدیده دریایی است.

شهر باتورست استرالیا
شهر باتورست استرالیا

با مهاجرت به استرالیا و سکونت در یکی از شهرهای ساحلی این کشور می‌توانید از پدیده‌های طبیعی این نواحی مانند حیات وحش کوهستانی بلو هالس، پوشش‌های گیاهی، مناظر دریایی، صخره‌های کوهستانی، پارک‌های جنگلی و جاذبه‌های تفریحی این منطقه لذت ببرید.

حیات وحش کوهستانی بلو هالس منظره بی بدیل و شگفت انگیز

منظره بلو هالس، سوراخ‌های آبی دایره‌ای شکل هستند که دارای عمق زیادی بوده و دیواره‌های آن به صورت عمودی تا اعماق آب امتداد یافته‌اند.

جریان آب در این غار آبی به صورت چرخشی و با سرعت کم حرکت می‌کند. بلو هالس معمولاً برای زندگی انبوه جانوران مناسب نیست اما برخی از باکتری‌ها و گونه‌های ذره بینی زیستی در این منطقه زندگی می‌کنند.

اگر از آن دسته افرادی هستید که به دانش زیست شناسی، جانورشناسی، بیولوژی، اکوسیستم، جغرافیا، اقیانوس شناسی و علوم طبیعی علاقه مند هستید و می‌خواهید یک تحقیق عالی در این حوزه انجام دهید، مهاجرت به استرالیا و بازدید از حیات وحش کوهستانی بلو هالس می‌تواند برای شما بهترین گزینه باشد.

حیات وحش کوهستانی بلو هالس در شهر آرمیدال واقع شده است.

شهر باتورست استرالیا
شهر باتورست استرالیا

زمان پدید آمدن حیات وحش کوهستانی بلو هالس به دوران عصر یخبندان بازمی گردد. مکان‌هایی که امروزه به عنوان این جاذبه طبیعی کشور استرالیا وجود دارند و البته یکی از جاذبه‌های گردشگری این منطقه، در زمان‌های کهن، حدود ۱۲۹ متر پایین‌تر از سطح کنونی بود؛ در اثر گذر زمان و فرسایش و بارندگی، منظره قبلی به این شکل امروزی تبدیل شده است.

یکی از پدیده‌های منحصر به فرد که در این منطقه به وجود می‌آید، واکنش شیمیایی خوردگی است که در اثر تماس آب شور و آب شیرین در ناحیه بلو هالس رخ می‌دهد.

حیات وحش کوهستانی بلو هالس، منظره‌ای بدون تنوع زیستی اما کمیاب

با توجه به شرایط اقلیمی و جغرافیایی که حیات وحش کوهستانی بلو هالس دارد، تنوع زیستی یا جانوری در این منطقه وجود ندارد اما گونه‌های جانوری و گیاهی این منطقه در نوع خود بی نظیر بوده و می‌تواند مورد بسیار مناسبی برای مطالعات تحقیقاتی باشد.

شهر باتورست استرالیا
شهر باتورست استرالیا

افرادی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند می‌توانند از طریق اخذ یکی از انواع ویزاها مانند ویزای سرمایه‌گذاری، کاری و… نسبت به اقامت در استرالیا و یا یکی از ایالات کشور استرالیا اقدام کنند.

امتیاز به این مطلب:

0 / 5. 0

مقالات مرتبط:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن