شهر تانزویل | شهر تاونزویل استرالیا یک مرکز صنعتی بزرگ

شهر تانزویل یا شهر تاونزویل (Townsville) در ساحل شمال شرقی ایالت کوئینزلند واقع در کشور استرالیا قرار دارد. Townsville بزرگ‌ترین شهر استرالیا در شمال ساحل آفتاب است که در سرشماری سال ۲۰۱۶، جمعیت آن ۱۷۳،۸۱۵ نفر بوده است.

شهر تانزویل استرالیا
شهر تانزویل استرالیا

مردم محلی، شهر تاونزویل را پایتخت غیررسمی کوئینزلند شمالی می‌دانند. تانزویل میزبان تعداد قابل‌توجهی از دفاتر اداری دولتی، اجتماعی و عمده کسب‌وکار نیمه شمالی دولت است. این منطقه در مناطق خشک خلیج کوئینزلند واقع در مجاورت بخش مرکزی دیواره بزرگ مرجانی قرار دارد.

تاریخچه شهر تانزویل استرالیا

ساکنان اصلی و اولیه تاونزویل گروه‌های بومی مانند Wulgurukaba، Bindal، Girrugubba، Warakamai و Nawagi بوده‌اند که در اصل در منطقه تانزویل ساکن شده‌اند. جیمز کوک در اولین سفر خود به استرالیا در سال ۱۷۷۰ از تاونزویل بازدید کرد.

در سال ۱۸۱۹، کاپیتان فیلیپ پارکر کینگ و گیاه‌شناس آلن کانینگهام اولین اروپاییانی بودند که یک فرود محلی در این منطقه را ضبط کردند. در سال ۱۸۴۶، جیمز موریل از پرو، به منطقه تاونزویل و میان مردم بیندال رفته بود و ۱۷ سال پیش از اینکه تاونزویل توسط مردان سفیدپوست کشف شود و در بریزبن مستقر شوند، جیمز موریل از دنیا رفت.

تاریخچه شهر تانزویل استرالیا
تاریخچه شهر تانزویل استرالیا

نفوذ ژاپنی‌ها در شهر تانزویل

در سال ۱۸۹۶، ژاپن تأسیس اولین کنسولگری استرالیایی خود را در تانزویل اعلام کرد. این کنسولگری در درجه اول برای خدمت به برخی از ۴۰۰۰ کارگر ژاپنی که برای کار در صنایع نیشکر، شکار لاک‌پشت، خرچنگ و صید صنایع مروارید به استرالیا مهاجرت کرده بودند، بازگشایی‌شده بود.

با معرفی سیاست استرالیای سفید، تقاضا برای کارگران ژاپنی کاهش یافت و باعث شد تا کار کنسولگری درنهایت در سال ۱۹۰۸ به پایان برسد و کنسولگری ژاپن در تانزویل تعطیل شود.

جنگ جهانی دوم و شهر تانزویل

در طول جنگ جهانی دوم، شهر تانزویل میزبان به بیش از ۵۰۰۰۰ نفر از نیروهای آمریکایی و استرالیایی و خدمه نیروی هوایی آن‌ها بود و عملاً تاونزویل به نقطه شروع عملیات عمده‌ای برای جنگ در جنوب غرب اقیانوس آرام تبدیل‌شده بود.

نیروهای مسلح ایالات‌متحده از هشت ناحیه فرودگاه و دیگر پایگاه‌های اطراف شهر تاونزویل و منطقه حمایت می‌کردند. در ماه ژوئیه ۱۹۴۲، سه حمله هوایی کوچک توسط ژاپن علیه شهر تاونزویل انجام شد که در آن زمان مهم‌ترین پایگاه هوایی در استرالیا بود.

شهر تاونزویل یک شهر صنعتی

شهر تاونزویل یک مرکز صنعتی بزرگ در استرالیا، یکی از بزرگ‌ترین کشورهای جهان است. پالایشگاه‌های روی، پالایشگاه مس، پالایشگاه نیکل و بسیاری دیگر از فعالیت‌های مشابه که در سال ۲۰۱۹ نیز گسترش‌یافته است در این شهر فعال هستند.

در سال‌های اخیر بندر تانزویل نیز گسترش‌یافته است تا زمینه را برای حضور کشتی‌های تجاری بزرگ از آسیا فراهم کند و همچنین تردد بزرگ‌ترین کشتی‌های مسافربری جهان که برای بازدید به شهر تاونزویل می‌آیند به‌آسانی و بدون مشکل صورت گیرد. این پورت به‌طور فزاینده‌ای به دلیل نزدیک بودن آن به آسیا و شرکای عمده تجاری مانند چین است.

تأسیس دانشگاه در شهر تانزویل

دانشگاه تانزویل استرالیا
دانشگاه تانزویل استرالیا

شهر تانزویل یک شهر دانشگاهی است. دومین دانشگاه کوئینزلند در سال ۱۹۶۱ تأسیس شد. در این سال دانشگاه جیمز کوک به‌عنوان دومین دانشگاه ایالت کوئینزلند در شهر تاونزویل تأسیس شد و موجب ورود علم و دانش و دانشجو به تاونزویل شد که نتیجه آن رشد شهر و افزایش موقعیت و جایگاه شهر و مردم آن شد.

افرادی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند می‌توانند از طریق اخذ یکی از انواع ویزاها مانند ویزای سرمایه‌گذاری، کاری و… نسبت به اقامت در استرالیا و یا یکی از ایالات کشور استرالیا اقدام کنند.

امتیاز به این مطلب:

1 / 5. 1

مقالات مرتبط:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن