شهر آرارات جنوب غرب ایالت ویکتوریا کشور استرالیا

شهر آرارات (Ararat city) یک شهر در جنوب غرب ایالت ویکتوریا یکی از پرتراکم‌‌ترین ایالات کشور استرالیا، در حدود ۱۹۸ کیلومتری (۱۲۰ مایلی) غرب ملبورن، در بزرگراه غربی در دامنه‌های شرقی تپه‌های آرارات و دره کوه کوهستانی بین بخش غربی ویکتوریا و ویممره است.

جمعیت شهری آن بر اساس سرشماری سال ۲۰۱۶ بالغ‌بر ۸۲۹۷ نفر و خدمات منطقه‌ای از ۱۱۷۵۲ نفر از ساکنین در مرزهای روستایی است.

شهر آرارات استرالیا
شهر آرارات استرالیا

در حال حاضر مرکز تجاری منطقه یک گندم و انگور است و دروازه اصلی خط آهن آدلاید-ملبورن است و به بندر پورتلند و وارنبوال با راه‌آهن متصل شده است و صنایع شهر شامل شراب سازی، تولید سخت‌افزار کامپوزیت، پردازش گوشت، ارائه خدمات الکترونیکی، تولید ماشین‌آلات کشاورزی و ساخت قطعات خودرو است.

تاریخچه شهر آرارات در کشور استرالیا

Ararat city در سال ۱۸۴۱ توسط هوریتیو ویلز نام‌گذاری شده است و در تاریخ ۲۴ سپتامبر ۱۸۵۸ به‌عنوان یک شهر به ثبت رسید. آرارات به‌عنوان یک پناهگاه تبدیل شد و بیمارستان روان‌پزشکی آرادال در سال ۱۸۶۵ افتتاح شد و زندان جی‌وارد، در سال ۱۸۸۷ افتتاح شد. انگور در سال ۱۸۶۳ توسط مهاجران سوئیسی، خانواده Pola کاشته شد. برج ساعت آن، توسط Molloy و اسمیت طراحی‌شده و در سال ۱۸۹۹ ساخته‌شده است.

تاریخچه شهر آرارات استرالیا
تاریخچه شهر آرارات استرالیا

اقتصاد شهر آرارات ایالت ویکتوریا

اقتصاد شهر به‌واسطه صنایع اولیه منطقه، ازجمله پشم، گوشت گاو و منطقه شراب Grampians است. این شهر دارای تعدادی نیروگاه بادی است که ازجمله نیروگاه Windic Wind Hillicum Hills مقدار قابل‌توجهی از انرژی‌های تجدید پذیر را برای بازار برق ملی تولید می‌کنند. همچنین AF Gason Pty Ltd یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان ماشین‌آلات کشاورزی و گرمایش چوب استرالیا است.

Ararat city همچنین خدمات اقتصادی قابل‌توجهی با خدمات بهداشتی و اجتماعی دارد و مرکز تجارت منطقه‌ای است. زندان این شهر، در حومه شرقی شهر واقع‌شده است. گردشگران با بازدید از پارک ملی Grampians و صنعت شراب محلی، ۸ میلیون دلار برای اقتصاد تولید سودآوری می‌کنند.

و اما افرادی که قصد مهاجرت به استرالیا و یا این شهر را دارند می‌توانند نسبت به اخذ یکی از انواع ویزاها مانند ویزای سرمایه‌گذاری، کاری و… متناسب با شرایط خود اقدام کنند.

جغرافیا شهر آرارات

آرارات بین محدوده کوهستانی پارک ملی گرام پیس، کوه لنگی قیران، کوه کول، کوه بنگور، پارک منطقه‌ای آرارات هیلز و رشته‌های پیرنه قرار دارد و دریاچه Green Hill در مرز شرقی شهر است.

جغرافیای شهر آرارات استرالیا
جغرافیای آرارات استرالیا

حکومت

شهر آرارات توسط بخش فدرال ونون نمایندگی می‌شود و برای اجرای قانون، دارای یک واحد پلیس است و دادگستری آن در خیابان برکلی قرار دارد.

خدمات رفاهی و بهداشتی شهر آرارات استرالیا

آرارات دارای مکان‌های خدمات رسانی سلامت از جمله بیمارستان سابق آرارات، بیمارستان آرارات و ناحیه (تأسیس شده در سال ۱۸۵۰) یکی از بیمارستان‌های مهم منطقه‌ای است و توسط مرکز بهداشتی Grampians Health Center و مرکز پزشکی آرارات مدیریت می‌شود.

خدمات رفاهی

همچنین آب‌رسانی به شهر توسط مخزن مت‌کولن و دریاچه فیونز صورت می‌گیرد.

وضعیت ورزشی آرارات

باشگاه فوتبال آرارات یک باشگاه بنیان‌گذار لیگ فوتبال ویمرما بود و باشگاه دوم، باشگاه فوتبال اژدها آرارات است و اکنون در لیگ فوتبال مینیرا و منطقه بازی می‌کند. باشگاه اسب‌سواری، برای مسابقات Wimmera، برنامه‌ریزی‌شده است. باشگاه خلبان آرارات مسابقات رالی را در شهر برگزار می‌کند. گلف بازان در باشگاه گلف آرادال در خیابان گرنو و یا در جریان باشگاه گلف کلمبار در مسیر پیاده‌روی گلف بازی می‌کنند.

جاذبه‌ها شهر آرارات

جاذبه‌های توریستی آرارات عبارت‌اند از: تورهای پناهندگی Aradale Lunatic، موزه Langi Morgala، سینما Astor و جی‌وارد، گالری هنر منطقه‌ای شهر آرارات، کارخانه شراب سازی کوه لنگی قیران و مرکز میراث گریم سان چینی است.

امتیاز به این مطلب:

0 / 5. 0

مقالات مرتبط:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن