موزه خانه میگینه در بریزبن استرالیا نمونه ظرافت ویکتوریا

موزه خانه میگینه (Miegunyah House Museum) یک‌خانه منحصربه‌فرد در بون هیلز بریزبن واقع در ایالت کوئینزلند در کشور استرالیا است. موزه میگینه در تاریخ ۲۱ اکتبر ۱۹۹۲ به میراث کوئینزلند اضافه و جزو آثار ملی ثبت شد. این موزه خانه به‌عنوان یک موزه خانه تاریخی قرن نوزدهم فعالیت می‌کند.

موزه خانه میگینه بریزبن
موزه خانه میگینه بریزبن

تاریخچه موزه خانه میگینه

محل حال حاضر Miegunyah House Museum تنها در یک طبقه در سال ۱۸۸۵ در زمین متعلق به ویلیام پری، یک آهنگر موفق و بازرگان که در نزدیکی سنگ‌های طبیعی زندگی می‌کردند، ساخته شد. پری زمین را در سال ۱۸۷۵ خریداری کرده بود ولی پس از مدتی خانه‌اش توسط فرزندان بزرگ‌سالش هربرت و جورج اشغال‌شده بود که ویلیام پری یک‌خانه را در بریتیش کلمبیا ساخته و به آنجا نقل‌مکان کرده بود. همسر هربرت لایا الیزابت مارکوول، دختر بزرگ جورج ادموندستون بود.

تاریخچه موزه میگینه استرالیا
تاریخچه موزه میگینه استرالیا

لیلا پری در سال ۱۹۲۰ درگذشت و هربرت پری نیز در سال ۱۹۲۲ درگذشت. میگینه در خانواده پری تا سال ۱۹۲۶ باقی ماند و تغییرات متعدد مالکیت تا سال ۱۹۶۶ ادامه یافت. انجمن تاریخی زنان کوئینزلند تا سال ۱۹۶۷ بودجه کافی برای به دست آوردن این ساختمان موزه خانه را تأمین کرد و مانع از تخریب آن شد. آن‌ها خانه را مرمت کردند و بعدها آن را به‌عنوان یک موزه خانه برای زنان پیشگام کوئینزلند باز کردند.

آرشیو موزه خانه

آرشیو QWHA و امکانات تحقیقاتی در موزه خانه در یک محیط امن تحت کنترل آب‌وهوا نگهداری می‌شود. دسترسی به این آرشیو برای محققان با قرار ملاقات قبلی امکان‌پذیر است. QWHA همچنین مجموعه‌ای از کتاب‌ها و نشریات دیگر را تولید می‌کند.

یک موزه کوچک و هدیه‌ای ماندگار

موزه‌ای کوچک در بون هیلز وجود دارد که ممکن است برای شما و فرزندانتان در تعطیلات در مدرسه بعدی یا روز بارانی بعدی قرار داشته باشد. «Miegunyah House Museum» یک موزه است، یک‌خانه قدیمی بسیار زیبا که توسط خانواده ثروتمند Perry در سال ۱۸۸۶ برای پسرش، هربرت و عروس جوان او، لیلا ساخته‌شده است.

معماری داخلی موزه خانه میگینه

این خانه با وسعت گسترده خود، بالکن‌های تزئینی و تزئینات داخل آن، فضای یک‌خانه بزرگ ویکتوریا در زمان خود را دارد. شما می‌توانید از طریق اتاق اصلی اتاق ناهارخوری، اتاق نشیمن، اتاق پانسمان و اتاق‌خواب بروید و همچنین در آشپزخانه و لباس‌های شسته شده زیر پله‌ها بازدید داشته باشید. لیلا و هربرت یک آشپز، خدمتکاران، لباس‌شویی و داماد داشتند تا از باغ، اسب‌ها و گاوهای خانه در حیاط نزدیک خود که اکنون پارک پری در خیابان فولکلور، بون هیلز است، مراقبت کنند.

معماری موزه خانه میگینه
معماری موزه میگینه

جذاب برای هر سلیقه

موزه میگینه برای هرکس و با هر سلیقه‌ای می‌تواند جذبه خاص خود را داشته باشد. برای برخی برگزاری تورها و صرف چای‌های صبحگاهی و بعدازظهر است. همچنین بازدیدکننده‌های گروهی، گروه‌های علاقه‌مند، شرکت‌ها و افراد خصوصی می‌توانند از میگینه بازدید کنند. مذاکرات ماهانه زنان تاریخی کوئینزلند (QWHA) در اتاق غذاخوری رسمی برگزار می‌شود.

ساخت و طراحی موزه خانه میگینه

موزه خانه میگینه در سال‌های ۱۸۸۰ زمانی که سنت محلی غالب بود و در ساخت بناها، معماری داخلی بیشترین کاربرد را داشت، ساخته شد و بااینکه در سبک و سنت محلی و بومی شایسته‌ترین نبود، اما با مضامین بی‌نظیر آهنربا، ستون‌های فیلیگرینی و به سبک اواخر قرن نوزدهم تجهیز شده است، میگینه یک نمونه زنده از ظرافت و جذاب ویکتوریا است.

افرادی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند می‌توانند از طریق اخذ یکی از انواع ویزاها مانند ویزای سرمایه‌گذاری، کاری و… نسبت به اقامت در استرالیا و یا یکی از ایالات کشور استرالیا اقدام کنند.

امتیاز به این مطلب:

5 / 5. 1

مقالات مرتبط:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن