تصویر بنر همسایگان استرالیا

همسایگان استرالیا

کشور استرالیا یکی از بهترین مناطق گردشگری است که توریست‌های زیادی به سمت خود می کشاند. شرایط و استانداردهای بالای زندگی نیز بسیاری افراد را راغب کرده است که قصد مهاجرت به استرالیا را داشته باشند. معمولاً قبل از اقدام برای این امر یافتن اطلاعات مختلف در مورد این کشور و همسایگان آن‌ها می‌تواند به شما کمک کند که انتخاب بهترین داشته باشد و بدانید که شرایط زندگی در این کشور چگونه است. مهاجران استرالیا سعی می‌کنند در مورد موارد مختلف از جمله، همسایگان استرالیا، شرایط جغرافیایی و آب‌وهوایی و ایالت‌های مختلف آن اطلاعاتی را کسب کنند.

 موقعیت جغرافیایی استرالیا

استرالیا که در قسمت نیمکره جنوبی واقع شده است، در سال‌ها پیش توسط هلندی‌ها و انگلیسی‌ها کشف شد و توانست به خوبی موقعیت مناسبی را در طی دوران مختلف برای خود به وجود آورد. آب‌وهوای مناسب این کشور باعث شده تا بتواند بهترین شرایط را برای بالا رفتن تقاضای مهاجرت به استرالیا فراهم کند.

موقعیت قرار گیری استرالیا و همسایگان استرالیا

اگر می‌خواهید که از موقعیت جغرافیایی استرالیا و همسایگان این کشور اطلاع پیدا کنید کافی است که نگاهی به نقشه این کشور بیندازید. در اصل همسایگان استرالیا از همه جهات، اقیانوس‌های مختلف هستند. این کشور هیچ مرز خاکی با دیگر کشورها ندارد و درواقع هیچ همسایه‌ای ندارد.  همسایگان این قاره از قسمت شرق اقیانوس آرام، و از قسمت جنوب اقیانوس منجمد جنوبی، همسایگان استرالیا در قسمت غرب اقیانوس هند و در قسمت شمالی با چندین دریا و خلیج احاطه شده است.

به ‌طور کلی سرزمین استرالیا اصل قاره اقیانوسیه را در برگرفته است و ۲۵۷۶۰ کیلومتر مرز دارد که همه‌ی آن هم مرز آبی است. ولی این کشور از لحاظ وسعت ششمین کشور وسیع دنیاست.

نزدیک‌ترین همسایگان استرالیا

هر چند همسایگان استرالیا مرز خاکی با این کشور ندارند و می‌توان گفت به عناوینی کشور بدون همسایه است، اما می‌توان تعدادی از کشورهای دور و اطراف آن را همسایگان استرالیا دانست. از قسمت شمالی نزدیک‌ترین کشورها به استرالیا را می‌توان اندونزی، تیمور شرقی و پاپوا گینه نو دانست. در جنوب شرق هم می‌توان نیوزلند را جز همسایگان استرالیا بشماریم. در شمال شرق نزدیک‌ترین همسایگان استرالیا، شامل جزایر سلیمان، وانواتو و کشور کالدونیای جدید است. در اصل این کشورها در همسایگی آب‌های احاطه کننده استرالیا قرار دارند و نزدیک‌ترین کشورها و همسایگان استرالیا هستند. ارتباط این کشورها با استرالیا از طریق مرز هوایی و مرزهای آبی برقرار است.

نداشتن همسایگانی که مرز خاکی با این کشور داشته باشند، باعث شده که امنیت به مقدار بیشتری در این کشور حاکم باشد و بحث‌های سیاسی با دیگر کشورها به مقدار بسیار کمتر پدیدار شود. در اصل نه کسی می‌تواند به‌راحتی به این کشور تعرض داشته باشد و نه امکان ایجاد اختلال به‌راحتی در جنبه‌های مختلف آن امکان‌پذیر است. شاید دلیل گسترش اقتصادی و به وجود آمدن شرایط مساعد کاری و درآمدی در این کشور نیز به همین علت باشد. هر چند سال‌ها این کشور تحت سیطره انگلیس بود و مستعمره آن به حساب می‌آمد ولی در زمانی کم توانستند خود به استقلال برسند و برنامه‌ریزی‌های ماهرانه‌ای را پدید آورند.

افرادی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند می‌توانند از طریق اخذ یکی از انواع ویزاها مانند ویزای سرمایه‌گذاری، کاری و… نسبت به اقامت در استرالیا و یا یکی از ایالات کشور استرالیا اقدام کنند.

امتیاز به این مطلب:

5 / 5. 3

مقالات مرتبط:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن