فانوس دریایی نقطه مور | point moore lighthouse

فانوس دریایی نقطه مور (point moore lighthouse) با خطوط آب‌نباتی قرمز و سفید، سازه‌ای دیدنی است که باشکوه تمام در میان چشم‌انداز بندر شهر جرالدتون از شهرهای ایالت استرالیای غربی در کشور استرالیا قرار دارد.

شهر جرالدتون در فاصله پنج ساعت در شمال شهر پرث perth مرکز ایالت استرالیای غربی قرار دارد. این سازه‎ی ایستاده با ۱۱۴ فوت یا ۳۴ متر ارتفاع، بلندترین برج تمام فولادی از پیش‌ساخته شده در سرزمین اصلی استرالیا در زمان خود بوده است.

فانوس دریایی دارای چهار نواز قرمز و سه نوار سفیدرنگ تبدیل به یک تندیس از شهر بندری جرالدتون شده است. فانوس نقطه مور، قدیمی‌ترین فانوس دریایی مشترک در غرب استرالیا است که هنوز هم سالم در حال استفاده است و پرتو آن می‌تواند تا عمق ۲۶ کیلومتر به دریا نفوذ کند و دیده شود.

تاریخچه فانوس دریایی نقطه مور

هنگام ساخت سازه پیش‌ساخته در شهر بیرمنگام انگلستان در سال ۱۸۷۶، پیمانکاران محلی پایه‌ها و بنیادهای فانوس دریایی نقطه مور در شهر جرالدتون را از پیش آماده کرده بودند. هنگامی‌که برج در سال ۱۸۷۷ توسط قایق وارد بندر جرالدتون شد، مهندسان دریافتند که پایه‌ها در جای اشتباه قرار داده‌شده و باید در محل مناسب بازسازی شوند. پس‌ازاین سازه را به محل فعلی در پنج کیلومتری مرکز جرالدتون جابجا کردند. امروزه، ساختار ذکرشده در میراث قدیمی‌ترین فانوس باقی‌مانده در کنترل مشترک کشورهای غربی در غرب استرالیا است.

فانوس دریایی نقطه مور برای هدایت کشتی‌ها به بندر جرالدتون استفاده می‌شد و چراغ‌ها در نقطه بلاف Bluff Point برای هدایت کشتی‌ها از طریق یک کانال در صخره‌ها استفاده می‌شدند تا بتوانند با خیال راحت وارد بندر شوند.

این برج توسط Chance Brothers از شهر بیرمنگام در کشور انگلستان ساخته شد و به استرالیا آورده شد. نور این فانوس برای اولین بار در سال ۱۸۷۸ به نمایش درآمد. همچنین یک چراغ زیرزمینی به دو پرتو وجود داشت اما از آن زمان حذف شده است و لامپ مارپیچ نفتی اصلی در سال ۱۹۱۱ توسط یک لامپ رشته‌ای جایگزین شد.

ساحل صخره‌ای فانوس دریایی نقطه مور

فانوس دریایی برای بازدید عموم باز نیست، بااین‌حال شما می‌توانید در اطراف پایین فانوس دریایی حرکت کنید و علامت‌های تفسیری را بخوانید که برخی از حقایق جالب در مورد فانوس دریایی نقطه مور و تاریخ آن را توضیح می‌دهد. به هنگام جزر و مد، راه رفتن مستقیم بر روی صخره‌های ساحل فانوس دریایی نقطه عطفی برای محل غواصی ساحلی است.

از مرکز شهر جرالدتون تا فانوس دریایی نقطه مور، پنج کیلومتر و حدود پنج دقیقه زمان می‌برد تا شما این منظره خیره‌کننده اقیانوس را از سواحل فانوس دریایی مشاهده کنید. پیاده‌روی در امتداد ساحل صخره‌ای و استفاده از فرصت‌های عالی عکس گرفتن هر بازدیدکننده‌ای را سرخوش می‌کند. در شهر جرالدتون زوج‌های جوان به هنگام ساعات شب به اطراف فانوس دریایی می‌روند و در خلوت آنجا ساعتی‌هایی را می‌گذرانند.

این نماد جادوگرترین نماد شهر جرالدتون است. مردم در چشم فانوس دریایی نقطه مور نگاه می‌کنند، نور به ۳۶۰ درجه خیره شده است، کشتی‌ها به نور می‌نگرند و نور به شهر جرالدتون می‌نگرد و چنین است مردم جرالدتون به از غرب آمدگان خوش‌آمد می‏گویند.

افرادی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند می‌توانند از طریق اخذ یکی از انواع ویزاها مانند ویزای سرمایه‌گذاری، کاری و… نسبت به اقامت در استرالیا و یا یکی از ایالات کشور استرالیا اقدام کنند.

امتیاز به این مطلب:

0 / 5. 0

مقالات مرتبط:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن