جمعیت استرالیا

جمعیت استرالیا

کسانی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند ممکن است دوست داشته باشند در مورد جمعیت استرالیا اطلاعاتی کسب کنند. ممکن است فردی دوست داشته باشد یکی از ایالت‌های کم‌ جمعیت استرالیا را برای اقامت برگزیند و یا بخواهد در شهری پرجمعیت برای رونق دادن به کسب‌وکار خود سکونت کند.

از این رو یافتن اطلاعاتی در این مورد می‌تواند مفید باشد.

جمعیت استرالیا
جمعیت استرالیا

 آمار رسمی و جمعیت استرالیا

کشور استرالیا از نظر جمعیت چهل و ششمین کشور پرجمعیت دنیاست، جمعیت استرالیا حدود ۲۳ میلیون نفر است. با توجه به مساحت ۷٫۷ میلیون کیلومتر مکعبی این کشور، تراکم‌ جمعیت استرالیا در هر کیلومترمربع حدود ۸٫۲ نفر است.

البته باید توجه داشت که مهاجران زیادی در این کشور زندگی می‌کنند و باعث بالا رفتن جمعیت غیربومی این کشور شده‌اند. حدوداً ۹۲ درصد از جمعیت استرالیا شهرنشین هستند.

سن متوسط در بین جمعیت و مردم حدود، ۳۶٫۹ است، این سن در زنان ۳۸٫۱ و در جمعیت مردان استرالیا ۳۶٫۶ است.

افزایش نرخ جمعیت در شهرهای پرجمعیت استرالیا

نرخ افزایش جمعیت در مناطق ساحلی و دریانشین که در جنوب شرقی و جنوب غربی قرار دارد، بیشتر از جاهای دیگر است. البته پراکندگی جمعیت مردم استرالیا به صورت ناهمگون است و بیشتر در شهرهایی با جمعیت بالای صد هزار نفر در حال سکونت‌اند.

به همین دلیل طبق آمار اعلام شده از این کشور، حدود ۴ نفر از هر ۵ نفر در شهرهای پرجمعیت و شلوغ زندگی می‌کنند. دلیل این امر هم می‌تواند موقعیت‌های استاندارد شغلی و امکانات رفاهی مناسب در این شهرها باشد.

جمعیت استرالیا
جمعیت استرالیا

پرجمعیت‌ترین و کم‌جمعیت‌ترین شهرهای استرالیا

پرجمعیت‌ترین شهرها

پرجمعیت‌ترین شهر استرالیا شهر سیدنی است که با حدود ۵۰۰ هزار نفر درصد بالایی را به خود اختصاص داده است. از شهرهای پرجمعیت دیگر می‌توان به ملبورن، بریزبین، پرت که یک بندر ساحلی است نام برد. جالب است بدانید که جمعیت کانبرا، پایتخت استرالیا از این شهرها کمتر است.

مناطق پرجمعیت از لحاظ وسعت فقط ۳ درصد از کل مساحت استرالیا را در برگرفته است. معمولاً شهرهایی که به دلایل گردشگری توان اقتصادی بالایی را به خود اختصاص داده‌اند، دارای تراکم بیشتری هستند.

کم‌جمعیت‌ترین شهرها

در بین ایالات کشور استرالیا، ایالت استرالیای جنوبی و تاسمانیا جز مناطق کم‌جمعیت استرالیا به حساب می‌آیند، افرادی که برای زندگی مکان های کم سرو صدا تر را در اولویت قرار می دهند می توانند برای ماجرت این ایالتها را برگزینند.

جمعیت بومی و غیربومی استرالیا

بومیان کشور استرالیا که در ابتدا و قبل از ورود اروپایی‌ها و استعمار توسط انگلیس در این کشور زندگی می‌کردند تعداد کمی از جمعیت استرالیا را تشکیل می‌دهند.

تقریباً می‌توان گفت فقط حدود ۷ درصد از جمعیت استرالیا را بومیان این منطقه تشکیل می‌دهند. بسیاری از اقوام اروپایی به دلیل وجود آب‌وهوای مساعد سال‌ها پیش قصد مهاجرت به استرالیا را کردند و در این کشور سکنی گزیدند.

این افراد حتی بومیان را نیز از مناطق تحت سیطره‌ی خود بیرون انداختند و خود در مناطق خوش آب‌وهوا و حاصلخیز استرالیا سکونت کردند. به همین علت است که تعداد بومیان استرالیایی بسیار کمتر از غیربومیان این منطقه است. افراد غیربومی بیشتر مربوط به کشور انگلستان، ایرلند و … است.

همچنین تعداد زیادی از مهاجران از اقصی نقاط دنیا از طرق مختلف اخذ ویزا مانند ویزای سرمایه‌گذاری، کار و …به این کشور مهاجرت کرده‌اند و باعث بالا رفتن جمعیت استرالیا به‌خصوص در سال‌های اخیر شده‌اند.

جمعیت استرالیا
جمعیت استرالیا

امتیاز به این مطلب:

1 / 5. 1

مقالات مرتبط:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن