درختان اکالیپتوس جنگل توهی

درختان اکالیپتوس جنگل توهی در جنوب بریزبن استرالیا

جنگل توهی (Toohey Forest) در ۱۱ کیلومتری جنوب بریزبن در کوئینزلند استرالیا قرار دارد، این جنگل که حدود ۲۶۰ هکتار مساحت دارد، از درختان اکالیپتوس پوشیده شده است و مکان زیست بیش از ۴۰۰ گونه گیاه و حیوان هست. جنگل توهی نمونه‌ای از جنگل‌های اکالیپتوس باز است که قبل‌ها سراسر بریزبن را پوشش می‌دادند. این جنگل دارای گونه‌های ماسه‌سنگی است.

درختان اکالیپتوس جنگل توهی استرالیا
درختان اکالیپتوس جنگل توهی استرالیا

تاریخچه جنگل

Toohey Forest به نام جیمز توهی ایرلندی است که در طول عصر طلائی کالیفرنیا، ثروت خود را به دست آورد و این مکان را خریداری نمود. این زمین تا سال ۱۹۴۵ متعلق به این خانواده بود تا آنکه در این سال شورای شهر بریزبن مالکیت این منطقه را از خانواده توهی سلب نموده و آن را به اموال عمومی واگذار کرد.

ویژگی‌های جنگل توهی

این جنگل در نگاه اول به نظر نمی‌رسد که چندان جذاب باشد، اما واقعیت این است که باوجود مسیرهای پیاده‌روی وسیعی که دارد می‌تواند یک مکان شگفت‌انگیز برای مسافران باشد. جنگل توهی یکی از معدود مکان‌های سبز باقی‌مانده در بریزبن است و زیستگاه حیاتی بسیاری از گیاهان و حیوانات بومی کوئینزلند است.

پوشش گیاهی و جانوری

پوشش گیاهی این منطقه از همان جنگل‌ها و درختانی است که امروزه سراسر بریزبن را پوشانده است. در امتداد رودخانه‌ها جنگل‌های انگور یافت می‌شوند و به لطف این درختان انگور مسیری بسیار جذاب و چشم‌نواز جهت پیاده‌روی شکل‌گرفته است. در طول شب قورباغه‌های خاردار، انواع سنجاب، خفاش‌ها و روباه‌های پروازی جلب‌توجه می‌کنند. این جنگل تقریباً از پستانداران بومی منطقه کاملاً خالی است و هیچ پستاندار بومی در آن یافت نمی‌شود. این جنگل زیستگاه بیش از ۷۵ گونه از پرندگان، خزندگان، پروانه‌ها و قورباغه‌ها است.

پوشش گیاهی جنگل توهی استرالیا
پوشش گیاهی جنگل توهی استرالیا

میراث فرهنگی

همه مناطق حفاظت‌شده با عنوان مناظر فرهنگی شناخته‌شده‌اند و مردم بومی خود را به‌عنوان بخش جدای ناپذیر از طبیعت منطقه می‌دانند. ازآنجاکه پرونده‌های فرهنگی در مورد آثار باستانی و سراچه‌های فرهنگی است، اهمیت این منطقه و جنگل‌ها و درختان آن به‌خوبی شناخته‌نشده است. کسانی که قصد مهاجرت به استرالیا دارند می‌توانند جهت مشاهده بسیاری از گونه‌های جانوری و گیاهی بومی کشور استرالیا از این پارک دیدن کنند.

خواص جنگل توهی

توهی جنگلی شگفت‌انگیز و بزرگ با مساحت ۲۶۰ هکتار است. جنگل اکالیپتوس خشک، دارای مجموعه‌ای از مسیرهای پیاده‌روی، دره‌های ماسه‌سنگ، درختان علفی و حیات‌وحش متنوع است. هیچ‌کدام از پیاده‌روی‌ها بیش‌ازحد سخت نیستند (۳km طولانی‌ترین) که باعث می‌شود برای کسانی که به دنبال پیاده‌روی سریع هستند، مناسب باشد.

Toohey Forest محل سکونت گیلدرهای سنجاب، اچیدان کوتاه خاردار و مانیتورهای توری است. در این جنگل بیش از ۷۵ گونه از پرندگان، پنج نوع پستاندار درختی و چندین خزنده، پروانه‌ها و قورباغه یافت می‌شود. برای یک منطقه که به مرکز شهر بسیار نزدیک است، وجود این‌همه تنوع جانوری و گیاهی بسیار منحصربه‌فرد است.

دیدگاه جنگل توهی شهر بریزبن استرالیا
دیدگاه جنگل توهی شهر بریزبن استرالیا

این جنگل دارای چند کیلومتر از مسیرها و مکان‌های پیک‌نیک است. جنگل توهی محل خوبی برای خانواده‌ها است تا بتوانند از دیدن یک منظره طبیعی در جنگل اکالیپتوس لذت ببرند و برای یک پیک‌نیک و دوری از شلوغی شهر زمانی را به استراحت بپردازند. درحالی‌که شما در این منطقه هستید، به سمت دیدگاه Gravatt Mt بروید تا دیدنی ۳۶۰ درجه‌ای از بریزبن و حومه‌های اطراف آن را ببینید.

افرادی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند می‌توانند از طریق اخذ یکی از انواع ویزاها مانند ویزای سرمایه‌گذاری، کاری و… نسبت به اقامت در استرالیا و یا یکی از ایالات کشور استرالیا اقدام کنند.

امتیاز به این مطلب:

0 / 5. 0

مقالات مرتبط:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن