پناهگاه کوالا لون‌پاین

پناهگاه کوالا لون‌پاین در شهر بریزبن استرالیا

پناهگاه کوالا لون‌پاین (Lone Pine Koala Sanctuary) شهر بریزبن ایالت کوئینزلند پرطرفدارترین قطب گردشگری قاره استرالیا است. سواحل صخره‌ای، حاشیه‌ استوایی، آبشارها، مناطق گردشگری بی‌نظیر، جنگل‌های انبوهی که در لیست میراث گردشگری جهانی ثبت‌شده‌اند، تنها بخشی از جواهرات طبیعی کوئینزلند به شمار می‌روند.
این سرزمین آبی و آفتابی شرایط ماجراجویی را برای گردشگران تورهای کشور استرالیا فراهم می‌کند. اگرچه شما می‌توانید Lone Pine Koala را در باغ‌وحش‌های مختلف سراسر جهان مشاهده کنید، ولی زادگاه اصلی این حیوان زیبا و منحصربه‌فرد در ایالت کوئینزلند استرالیا است.

از دیدنی‌های معروف شهر بریزبن، مرکز این ایالت که در فاصله نیم ساعتی شهر قرار دارد، زیستگاه ملی حیات‌وحش Lone Pine است که به چند علت در جهان بسیار مشهور است: از یک نظر این پارک دارای بیشترین تعداد کوالا تحت حفاظت (حدود ۱۳۰ عدد است) و نکته جالب‌تر اینکه در این پارک سعی شده تمامی پوشش‌های گیاهی و جانوری استرالیا با حفظ عناصر آن منطقه در یکجا جمع شود.

شما در این پارک می‌توانید با بغل کردن جالب‌ترین، خسته‌ترین و بانمک‌ترین حیوان استرالیا یعنی عکس یادگاری بگیرید.

در سال ۱۹۲۷ اولین و بزرگ‌ترین پناهگاه کوالا لون‌پاین در جنوب شرقی ایالت کوئینزلند در قاره استرالیا بنا شد. در این سال، قانونی تصویب شد که این حیوان خاص و دوست‌داشتنی به یک‌گونه حفاظت‌شده معرفی شود زیرا صیادان به دلیل پوست ارزشمند این‌گونه کمیاب را شکار می‌کردند.

این پناهگاه برای اولین بار در جهان در کنار پل کوئینزلند با یک درخت انجیر درون آن برای این‌گونه درست شد. این پارک در طول جنگ جهانی دوم زمانی که آمریکایی‌ها برای دیدن حیوانات بومی استرالیا رفته بودند معروف شد. اولین میهمانان این منطقه حفاظت‌شده دو کوالا به نام‌های جک و جیل بودند که در طول سال‌های بعد تعداد دیگری به آن اضافه شدند.

این منطقه حفاظت‌شده در حال حاضر بزرگ‌ترین خانه یا پناهگاه کوالا لون‌پاین در جهان است که حدود ۱۳۰ کوالا را در خود جای‌ داده است که بسیاری از آن‌ها ساکنین متولدشده همین پناهگاه می‌باشند که پس از مراقبت‌های شدید حفاظتی برای تولید نسل ژنتیکی متولد شدند.

طبیعت و رفتار کوالا لون‌پاین

Lone Pine Koala واقعاً یک حیوان منحصربه‌فرد و در اینکه این جاندار یک موجود دوست‌داشتنی است هیچ شکی وجود ندارد. کوالا باوجود ظاهر جذاب و دوست‌داشتنی‌اش ولی خزهای روی پوستش کاملاً زبر و خشن می‌باشند.

مراقبت ازاین‌گونه خاص در این منطقه حفاظت‌شده کاری بسیار دشوار است، زیرا هیچ کوالایی نباید بیش از ۳۰ دقیقه در روز در دست گرفته شود. حیوانات پارک روزانه توسط پارکبانان لمس می‌شوند ولی توصیه می‌شود هیچ‌وقت یک کوالای وحشی را لمس نکنید.

تغذیه کوالا لون‌پاین

غذای این جانور بسیار خاص است، آن‌ها تقریباً به‌طور انحصاری بر روی درختان اکالیپتوس تغذیه می‌کنند، بدین‌صورت که روی درختی که زندگی می‌کنند از برگ و شاخه‌های تازه آن نیز تغذیه می‌کنند، زیرا این‌گونه خاص بیشتر عمر خود را در خواب سپری می‌کند و فرصتی برای گشتن دنبال غذا از درختی به درخت دیگر ندارد.

به نظر می‌رسد که کوالا جز محدود جانورانی است که از برگ این درخت تغذیه می‌کند زیرا این برگ‌ها مقداری سم را در خود جای‌داده‌اند که سیستم گوارشی کوالا قادر به هضم این نوع برگ هست. کسانی که قصد مهاجرت به استرالیا یا سفر به شهر بریزبن دارند دعوت می‌شود که حتماً از پناهگاه کوالا لون‌پاین در ایالت کوئینزلند دیدن کنند.

افرادی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند می‌توانند از طریق اخذ یکی از انواع ویزاها مانند ویزای سرمایه‌گذاری، کاری و… نسبت به اقامت در استرالیا و یا یکی از ایالات کشور استرالیا اقدام کنند.

امتیاز به این مطلب:

0 / 5. 0

مقالات مرتبط:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن