تصویر بنر محبوبیت کریکت استرالیا

کریکت در استرالیا

کریکت از محبوب‌ترین ورزش‌ها در استرالیا در سطح بین‌المللی، داخلی و محلی است. اگرچه کریکت یک ورزش برتر تابستانی است ولی به‌عنوان ورزش ملی شناخته می‌شود، زیرا در همه ایالت‌های کشور از محبوبیت مشابه ای برخوردار است.

یک تحقیق مشخص کرد که ۱،۳۱۱،۱۸۴ نفر در سال ۲۰۱۵ در سرتاسر استرالیا کریکت بازی کردند و از سال ۲۰۱۴-۱۵ علاقه به بازی کریکت افزایش ۸٫۵ درصدی داشته است.

در حقیقت کریکت در استرالیا ورزش اول محسوب می‌شود؛ پس اگر قصد مهاجرت به استرالیا را دارید بهتر است با این ورزش نیز آشنا شوید.

میزان جذب زنان به کریکت در استرالیا

شرکت زنان در ورزش کریکت در سال ۲۰۱۵ با ۹ درصد افزایش به ۳۱۴،۹۳۶ بازیکن افزایش یافت. در حال حاضر ۲۹۰،۵۶۶ زن در استرالیا کریکت بازی می‌کنند.

تیم ملی کریکت زنان استرالیا در سطح بین‌المللی رقابت می‌کند و ۵ بار در مسابقات جهانی کریکت زنان بیش از هر تیم دیگری موفق به کسب مدال و قهرمانی شده‌اند.

تاریخچه کریکت در استرالیا

 کریکت در استرالیا بیش از ۲۱۰ سال است که بازی می‌شود. اولین بازی کریکت ثبت‌شده در استرالیا در دسامبر ۱۸۰۳ در سیدنی برگزار شد. کریکت بین‌المللی در استرالیا با حضور بازیکنان کریکت در مسابقاتی از ویکتوریا تا تاسمانی در فوریه ۱۸۵۱ آغاز شد.

این مسابقه در روز ۱۱-۱۲ فوریه در لانتانستون برگزار شد و تاسمانیا توانست در این مسابقات برنده شود. حتی مسابقات کریکت هند که در استرالیا برگزار شد موفق به جمع‌آوری جمعیت زیادی شد، زیرا بسیاری از طرفداران هند در استرالیا زندگی می‌کنند. تیم ملی استرالیا یکی از موفق‌ترین تیم‌های بین‌المللی کریکت است.

زمین‌های کریکت در استرالیا

۹ زمین مختلف در استرالیا برای بازی کریکت بین‌المللی (تست‌ها، ODIs و Twenty20 Internationals) استفاده‌شده است.

پنج‌تا از این زمین‌ها در طول جام جهانی ۱۹۹۲ تنها یک‌بار استفاده شد و سه تا از این زمین‌ها (همه در تاسمانی) تنها در طول دهه ۱۹۸۰ جام جهانی را میزبانی کردند و تنها در آن زمان استفاده شدند.

نقش بازیکنان کریکت در استرالیا

موقعیت کاپیتان کریکت تست استرالیا یکی از مهم‌ترین نقش‌های ورزشی استرالیا محسوب می‌شود. اغلب گفته می‌شود که کاپیتان کریکت در استرالیا در مقام نخست‌وزیر قرار دارد.

بازیکنان کریکت همیشه یکی از بزرگ‌ترین ستاره‌های ورزشی استرالیایی‌ها و الهام‌بخش بچه‌های کوچک برای جذب شدن به بازی کریکت هستند.

سر دونالد برادمن، ریکی پونتینگ و شین وارن بعضی از بزرگ‌ترین بازیکنان کریکت در تمام دوران هستند و امروزه نیز دیو وارنر، استیو اسمیت و گلن ماکسول، طرفداران جوان را هیجان‌زده کرده‌اند.

تیم‌های کریکت در استرالیا

گروه‌های کریکت در استرالیا شامل New South Wales، Victoria، South Australia، Queensland، Western Australia، Tasmania و Cricket Australia XI می‌شوند که به ترتیب متعلق به شهرهای سیدنی، ملبورن، آدلاید، بریزبن، پرت، هوبارت و کوئینزلند هستند.

رابطه کریکت بافرهنگ در کشور استرالیا چیست؟

کریکت همواره بخش مهمی از فرهنگ استرالیا بوده است. باوجوداینکه فرهنگ‌های مختلف و متفاوتی در استرالیا زندگی می‌کنند اما کریکت به‌صورت خودکار در بین همه جای گرفته است و به بخشی از فرهنگ این کشور تبدیل‌شده است.

حتی کسانی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند با ورزش کریکت آشنا می شوند. کریکت به عنوان یک ورزش جهانی پیشرو، مردم را در هر سنی و هر جنسیت و هر فرهنگی به یکدیگر در قاره‌های مختلف وصل می‌کند که این موضوع با توجه به چند فرهنگی بودن کشور استرالیا کاملاً مشهود است.

افرادی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند می‌توانند از طریق اخذ یکی از انواع ویزاها مانند ویزای سرمایه‌گذاری، کاری و… نسبت به اقامت در استرالیا و یا یکی از ایالات کشور استرالیا اقدام کنند.

امتیاز به این مطلب:

0 / 5. 0

مقالات مرتبط:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن