تصویر-هدر-پارک-سنتنیال-نیوساوت‌ولز

پارک سنتنیال (Centennial) در ایالت نیوساوت‌ولز

پارک سنتنیال Centennial یکی از پارک‌های معروف واقع شده در ایالت نیوساوت‌ولز است که جزو جاذبه های گردشگری شهر باتورست می‌باشد و در ۲٫۵ کیلومتری شهر سیدنی قرار دارد. این پارک در استرالیا به عنوان یک تفریحگاه دیدنی و آرامش‌بخش، گردشگران زیادی را به سوی خود جذب نموده است.

افرادی که برای مهاجرت به استرالیا اقدام می‌کنند بهتر است حداقل یک بار از این پارک دیدنی با شگفتی‌های جذاب بازدید نمایند.

پارک سنتنیال
پارک سنتنیال

ویژگی‌های پارک سنتنیال سبب شده تا این پارک در شرق سیدنی یکی از مناظر طبیعی زیبا باشد و حتی مسابقات ماراتن نیز در بخشی از این پارک برگزار گردد.

موقعیت پارک سنتنیال

در حومه پارک سنتنیال که در حاشیه غربی این پارک قرار دارد، خانه های با کیفیت و بلوک‌های بزرگ ساخته شده که در بین سال‌های ۱۹۶۰ تا ۱۹۸۰ برای جمع آوری پول برای توسعه پارک واگذار و ساخته شد. این پارک یکی از جاذبه های گردشگری شهر باتورست می باشد، این پارک در استرالیا مشهور است.
صد و یک هکتار از زمین‌های این اراضی نیز تقسیم شد و برای اطمینان از استانداردهای بالای توسعه مسکونی، الزامات خاصی اعمال شد. خانه‌های حومه پارک سنتنیال بر اساس نمونه‌ای از هنر و صنایع دستی به سبک ویکتوریا و قدیمی انگلیسی ساخته شد که در جاده مارتین، جاده روبرتسون، جاده لانگ و کوک جاده متمرکز هستند.

پارک سنتنیال
پارک سنتنیال

تاریخچه پارک سنتنیال

پارک سنتنیال جایگاهی ویژه در تاریخ و فرهنگ کشور استرالیا دارد. در ابتدا این پارک شامل باتلاق، چشمه‌ها، تپه‌های ماسه‌ای و آب‌های زیر زمینی بود. در سال ۱۸۱۱ به عنوان یک منطقه مشترک با سیدنی برای چراندن دام، سوختن آهک و استفاده از چوب‌های آن مورد استفاده قرار گرفت.

در سال ۱۸۲۵ یک آبشار در ۳٫۵ کیلومتری این پارک ساخته شد که منبع تامین آب شرب سیدنی بود. در نهایت در سال ۱۸۸۸ سر هنری پارکز، پارک سنتنیال را به عنوان یک فضای عمومی برای لذت بردن مردم نیوساوت‌ولز اختصاص داد. صدها نفر از افراد بیکار برای تبدیل کردن این فضا به پارک به خدمت گرفته شدند و پارک سنتنیال پدید آمد.

پارک سنتنیال
پارک سنتنیال

همچنین در سال ۱۹۰۱ پارک سنتنیال مرکز تمرکز کشور به عنوان محل افتتاح فدراسیون استرالیا شد. یک قرن پس از آن پارک سنتنیال یک پارک مردمی گردید که یک منطقه تفریحی زیبا در وسط حومه شهر سیدنی و در غرب آن به شمار می‌رود. از جمله جاذبه‌های دیدنی پارک سنتنیال خانه‌هایی با معماری متفاوت، گیاهانی همچون انجیر و بلوط می‌باشد.
امروزه پارک سنتنیال یک زمین بازی برای بزرگسالان و کودکان در تمام سنین است و یکی از معدود پارک‌ها در جهان است که امکانات اسب‌سواری را نیز فراهم می‌کند.

خانه‌های مهم در پارک پارک سنتنیال

  • در جاده مارتین خانه دکتر جراح، کریگ گوردون، وجود دارد که در فهرست میراث فرهنگی نیز ثبت شده است. این خانه نمونه‌ای از سبک‌های بین‌المللی می‌باشد که هنر در آن تجلی کرده و در سال ۱۹۰۴ ساخته شده است.
  • Murrulla در جاده مارتین، یک خانه دو طبقه در سبک انگلیسی و هلندی است که معماری این خانه مسکونی بسیار نادر است. این خانه از آن نخستین مسافر شناخته شده، سلیمان کوهن، در سال ۱۹۰۸ بوده است و در فهرست میرات کشور استرالیا قرار دارد.
  •  Bungalow یکی دیگر از خانه های ساخته شده در پارک سنتنیال است که دارای سقف کمکی و از خانه‌های ییلاقی دیگر مانند کلبه رنجر در پارک متمایز می‌شود.
پارک سنتنیال
پارک سنتنیال

خانه‌های متعدد در پارک پارک سنتنیال که نشان از فرهنگ، تاریخ و هنر هستند، ساخته شده و این پارک را به بزرگترین پارک استرالیا تبدیل نموده‌اند. پس از مهاجرت به استرالیا خالی از لطف نیست که برای گذراندن زمان فراغت از این پارک بازدید و اوقات خوشی را در آن سپری نمود.

افرادی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند می‌توانند از طریق اخذ یکی از انواع ویزاها مانند ویزای سرمایه‌گذاری، کاری و… نسبت به اقامت در استرالیا و یا یکی از ایالات کشور استرالیا اقدام کنند.

امتیاز به این مطلب:

0 / 5. 0

مقالات مرتبط:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن