سینمای اپرای سیدنی

سینمای اپرای سیدنی از جمله مراکز توریستی معروف استرالیا می‌باشد که در شهر سیدنی واقع شده است. بسیاری از گردشگران، استرالیا را با هدف دیدن این مکان توریستی انتخاب می‌کنند و برخی از توریست‌ها سینمای اپرای سیدنی را چشم استرالیا می‌دانند. همچنین افرادی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند حتماً از این مکان برای یک بار دیدن خواهند کرد.

سیدنی یکی از مهم‌ترین شهرهای کشور استرالیا می‌باشد   که با زیباترین بنای تاریخی ۵۰ سال اخیر مزین شده است. Sydney Opera House از جمله بناهایی است که امروزه به یک جاذبه توریستی تبدیل شده است. این بنا به عنوانی مرکزی برای هنرهای مختلف چندگانه شناخته شده که در ادامه به برخی از ویژگی‌های این بنا پرداخته می‌شود.

تاریخچه ساخت سینمای اپرای سیدنی

سینمای اپرای سیدنی در سال ۱۹۵۷ توسط یورن اوتزان دانمارکی طراحی گردید. طراحی این بنا از میان طراحی‌های مختلف انتخاب شد و همخوانی زیبایی با جزیره سیدنی دارد. از آنجا که سیدنی جزیره‌ای در دل دریا می‌باشد، طراحی این بنا نمادی از صدف‌های دریایی است که کل جزیره را جلوه‌ای دیگر بخشیده است. اوتزان با طراحی سینمای اپرای سیدنی برنده جایزه نوبل در معماری شد. این بنا را امروزه جزو بناهای تاریخی ارزشمند می‌دانند که نماد قاره استرالیا نیز می‌باشد.

برای ساخت سینمای اپرای سیدنی بیش از ۱۰۰ میلیون دلار هزینه گردید و تولید آن در سه مرحله انجام شد. پس از اتمام کار ملکه الیزابت دوم این بنا را رونمایی کرد. تالار اپرای سیدنی به عنوان سالن اجتماعاتی برای برگزاری جشن‌ها و مراسم هنری بزرگ بوده و سقف آن دارای قوس‌های نامنظم می‌باشد. در اولین نگاه با مشاهده این بنا امواج آرام ساحل سیدنی مشاهده می‌شود و لذا این تالار با عنوان چشم استرالیا نیز نامیده می‌شود.

طراحی تالار اپرای سیدنی برای اجرای برنامه‌های هنری

سینمای اپرای سیدنی تنها یک بنا و یا جاذبه توریستی نمی‌باشد بلکه سالن‌ها و فروشگاه‌هایی که در این بنا ایجاد شده است، محلی برای اجرای برنامه‌های هنری می‌باشد. وجود این بنا باعث شده تا بسیاری از برنامه‌ها و مراسمات هنری در قاره استرالیا اجرا شود و سالانه بیش از یک و نیم میلیون نفر برای بازدید از آن راهی اقیانوسیه گردند. حتی کسانی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند، سیدنی، این شهر با شب‌های متفاوت و دیدنی را برای سکونت انتخاب می‌کنند تا از زیبای‌های آن بی‌نصیب نمانند.

بسیاری از معماران از ریتم و توالی در طراحی سینمای اپرای سیدنی سخن گفته‌اند. سقف‌هایی منظم و قوسی شکل که نشان از موج‌های دریا دارد و هماهنگی آن با جزیره سیدنی بر زیبایی‌های آن افزوده است.

مهم‌ترین قسمت بنای سینمای اپرای سیدنی سالن کنسرت هال است که محلی برای برگزای کنسرت‌ها می‌باشد. این سالن دارای ۲۶۷۰ صندلی برای تماشاگران بوده و بزرگ‌ترین ارگ مکانیکی نیز در این سالن ایجاد شده که دارای ۱۲۰۰ لوله می‌باشد. تولید این بنا حدود ۲ سال طول کشیده است.

در سینمای اپرای سیدنی نورپردازی حرفه‌ای انجام شده و شب‌های منحصر به فردی را برای توریست ها و ساکنان این جزیره ایجاد نموده است.

سینمای اپرای سیدنی نمادی از بناهای مدرن در طول تاریخ می‌باشد که برای طراحی و ساخت آن هزینه‌های بسیاری شده است و خالی از لطف نیست که کسانی که به دنبال بهترین معماری‌های جهان و جاذبه‌های گردشگری می‌باشند، از این شاهکار دیدن نمایند.

افرادی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند می‌توانند از طریق اخذ یکی از انواع ویزاها مانند ویزای سرمایه‌گذاری، کاری و… نسبت به اقامت در استرالیا و یا یکی از ایالات کشور استرالیا اقدام کنند.

امتیاز به این مطلب:

0 / 5. 0

مقالات مرتبط:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن