جاذبه های گردشگری استرالیا

استرالیا واقع در کوچک‌ترین قاره جهان، زیر خط استوا و دارای آب‌وهوای گرم است. قاره اقیانوسیه که بزرگ‌ترین جزیره جهان است از توسعه اقتصادی بالایی برخوردار است و مردم آن در رفاه خوبی به سر می‌برند.

یکی از درآمدهای مهم مردم کشور استرالیا از طریق گردشگری به دست می‌آید. سالانه گردشگران زیادی از سراسر جهان برای دیدن جاذبه های گردشگری استرالیا به این کشور مسافرت می‌کنند.

در ادامه به معرفی برخی از جاذبه‌های گردشگری استرالیا می‌پردازیم که برای مهاجرت به استرالیا اطلاعات مفیدی را به دست می‌دهند.

شهر سیدنی یکی از شهرهای جذاب برای گردشگران

شهر سیدنی
شهر سیدنی

سیدنی بزرگ‌ترین شهر استرالیا است. درواقع بسیاری از جاذبه های گردشگری استرالیا در این شهر واقع‌شده است. از جاذبه‌های گردشگری سیدنی می‌توان پل سیدنی را نام برد.

این پل که در سال ۱۹۳۲ میلادی ساخته‌شده است بزرگ‌ترین پل خمیده و فلزی جهان محسوب می‌شود که سواحل شمالی و جنوبی بندرگاه را به یکدیگر وصل کرده است. می‌توان از دیگر جاذبه‌های گردشگری این شهر به تالار اپرا اشاره کرد. تالار اپرا دارای معماری بسیار زیبایی است که باعث شده است در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار بگیرد.

امکانات تالار اپرا نیز بی‌نظیر است. این تالار امکاناتی نظیر رستوران‌ها، تئاتر، استودیو، سالن کنسرت، نمایشگاه و سینما را در خود جای‌داده است. جاذبه‌های بسیار دیگری نیز در سیدنی وجود دارند که محله راکس، اسکله مدوّر، بندرگاه دارلینگ، ساختمان ملکه ویکتوریا، برج سیدنی و سواحل سیدنی جزو آن‌ها هستند؛ بنابراین بهتر است کسانی که علاقه‌مند به زندگی در استرالیا می‌باشند حتماً از این شهر بسیار دیدنی غافل نشوند.

شهر ملبورن یکی دیگر از جاذبه های گردشگری استرالیا

شهر ملبورن
شهر ملبورن

ملبورن دومین شهر بزرگ استرالیا است که یکی دیگر از جاذبه های گردشگری استرالیا به شمار می‌رود. این شهر امکانات خوبی برای علاقه‌مندان به ورزش دارد. علاقه‌مندان به ورزش‌های کریکت می‌توانند در ملبورن خاطره خوبی را سپری کنند. این شهر پر از فضاهای سبز نظیر پارک‌هاست.

همچنین امکانات رفاهی همچون رستوران‌ها در این شهر بسیار است. نگارخانه ملی ویکتوریا، ورزشگاه کریکت ملبورن و باغ‌های گیاهی سلطنتی مکان‌های معروف این شهر هستند. دومین برج بلند استرالیا به نام برج یوریکا نیز در شهر ملبورن قرار دارد. از دیگر مکان‌های دیدنی شهر ملبورن می‌توان میدان فدراسیون ملبورن و آکواریوم ملبورن را نیز نام برد که هر کدام از آن‌ها طرفداران زیادی را در میان گردشگران به خود اختصاص داده‌اند.

جاذبه های گردشگری شهر ولینگتون استرالیا

علاوه بر دو شهر مهم سیدنی و ملبورن، می‌توان شهرهای دیگری را همچون شهر ولینگتون به‌عنوان یکی دیگر از جاذبه های گردشگری استرالیا نام برد. در کنار این شهر منطقه حفاظت‌شده زیلاندیا قرار دارد که جاذبه آن مربوط به حیات‌وحش دیدنی آن است. این منطقه پر از پرندگان و حشرات کمیاب است.

شهر دیدنی کرنز در استرالیا

شهر کنز
شهر کنز 

کرنز یکی از جاذبه های گردشگری استرالیا است که دارای جاذبه‌های طبیعی زیبا و بی‌نظیری است. صخره‌های مرجانی گردشگران زیادی را از دیگر نقاط به کرنز می‌کشاند. امکان رفتن زیر آب یا استفاده از قایق‌های دوبدنه برای مشاهده صخره‌های مرجانی برای گردشگران وجود دارد.

دیگر مقاصد گردشگری استرالیا

جاذبه های گردشگری استرالیا بی‌انتهاست و مناطق دیدنی بسیار زیاد دارد طوری که از نظر زیبایی‌ها و طبیعت بی‌نظیرش زبان‍‍زد همگان است. تمامی مکان‌های دیدنی که در ایالت‌های نیوساوت ولز، ویکتوریا، استرالیای غربی، تاسمانی و… هست به‌عنوان دیگر جاذبه‌های گردشگری استرالیا بشمار رفته و هرکدام خصوصیات منحصربه‌فردی را برای جذب گردشگران دارا هست. در هنگام مهاجرت به استرالیا دیدن این اماکن خاطرات خوبی را در ذهن انسان به جا می‌گذارد.

افرادی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند می‌توانند از طریق اخذ یکی از انواع ویزاها مانند ویزای سرمایه‌گذاری، کاری و… نسبت به اقامت در استرالیا و یا یکی از ایالات کشور استرالیا اقدام کنند.

امتیاز به این مطلب:

0 / 5. 0

مقالات مرتبط:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن