شهر وارنامبول

شهر وارنامبول در کنار بزرگراه هاپکینز ایالت ویکتوریا استرالیا

شهر وارنامبول (Warrnambool) یک شهر بندری در ساحل جنوب غربی و کنار اقیانوس در ایالت ویکتوریا در کشور استرالیا قرار دارد. در سرشماری انجام‌شده جمعیت این شهر بالغ‌بر چهل هزار نفر تخمین داده‌شده است این شهر در قسمت انتهایی سمت غربی رودخانه اقیانوس بزرگ و انتهای جنوبی بزرگراه هاپکینز قرار دارد.

شهر وارنامبول استرالیا
شهر وارنامبول استرالیا

تاریخچه شهر وارنامبول استرالیا

کلمه وارنامبول از یک مخروط آتش‌فشانی که در استرالیا قرار دارد گرفته‌شده است و به معنی چیزهای فراوانی است که شامل زمین بین دو رودخانه یا باتلاق با آب فراوان است. افسانه‌ای محبوب در نزد مردمان محلی وجود دارد که اولین نفر، فردی به نام کریتوف د مندونچا و خدمه‌اش بودند که این منطقه را کشف کردند. در اواخر قرن شانزدهم در نزدیکی محل فعلی شهر بر اساس گزارش‌های تأییدشده از مردم محلی یک کشتی تخریب‌شده که به‌طور مختلف به کشورهای فرانسه، چین، اسپانیا و پرتغال نسبت داده می‌شود کشف‌شده است.

تاریخچه شهر وارنامبول استرالیا
تاریخچه شهر وارنامبول استرالیا

بعدها لوییس جیمز گرانت یک کاوشگر اسکاتلندی در سال ۱۸۰۰ میلادی هم از وجود این جزیره خبر داد که در سال ۱۸۰۲ کاوشگر فرانسوی نیکلاس بودین نشانه‌هایی از ساحل را مشاهده و به ثبت رساند و در اواخر قرن نوزده به‌طور رسمی شهر وارنامبول ثبت شد. اولین مهاجران در دهه ۱۸۴۰ در ناحیه بانوی خلیج که یک بندر طبیعی بود وارد شدند و همچنین در سال ۱۸۴۹ پس از افتتاح پست اداری مورد رسمیت قرار گرفت و در دهه ۱۸۵۰ به‌سرعت رشد کرد و در سال ۱۸۵۵ شهرداری تأسیس شد و در سال ۱۸۶۳ به شهر تبدیل شد.

جغرافیای شهری وارنامبول

Warrnambool دارای آب‌وهوای معتدل اقیانوسی با تابستان‌های بسیار گرم و زمستان‌های بسیار سرد است. داغ‌ترین ماه تابستان ژانویه است زمانی که دمای متوسط به میزان ۵۵ درجه سانتی‌گراد است و همچنین در زمستان در ماه ژوئیه هوا سردتر می‌شود زمانی که حداقل دما منهای ده درجه سانتی‌گراد و حداکثر تا دمای صفر درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

جغرافیای وارنامبول استرالیا
جغرافیای وارنامبول استرالیا

بارش سالیانه باران در این منطقه استرالیا نسبت به سایر مناطق کشور بیشتر است و در زمستان‌ها بارش باران حدود ۲۰۰ میلی‌متر است.

بزرگراه و فرودگاه و حمل‌ونقل شهری وارنامبول

شهر وارنامبول دارای فرودگاه مسافربری است که توسط شرکت هواپیمایی شارپ اداره می‌شود و همچنین این شهر در بزرگراه شاهزاده بین بندر پری به غرب و ترانگ به شرق و انتهای جنوب غربی بزرگراه هاپکینز و جاده اقیانوس بزرگ در ۱۵ کیلومتری شرق این شهر قرار دارد. همچنین خدمات قطار مسافربری در طول هفته در دو ایستگاه در غرب شهر و پارک شروود در شرق این شهر قرار دارد و یک سرویس حمل‌ونقل کانتینری روزانه برای کارکنان محلی خدمت‌رسانی می‌کند.

حمل‌و‌نقل وارنامبول استرالیا
حمل‌و‌نقل وارنامبول استرالیا

اقتصاد شهر وارنامبول

شهر وارنامبول هرساله بازدیدکنندگان زیادی را جذب می‌کند و مرکز جامع خدمات منطقه‌ای است. جاذبه‌های گردشگری در این منطقه فراوان است اما جاده اقیانوس بزرگ و سواحل نزدیک به آن در طول سال بسیار مورد بازدید گردشگران و مهاجران از کشورهای مختلف جهان قرار می‌گیرد. در ماه‌های زمستان نهنگ‌های جنوبی را می‌توان در آب‌های نزدیک شهر در محل مهدکودک ساحل لوگان مشاهده کرد. اقتصاد اصلی این شهر وارنامبول صنعت کشاورزی، دامداری و تولیدات لبنیات، شیر، گوشت و تولیدات مرتبط با آن است و همچنین صنایع و خدمات عمده شامل خرده‌فروشی، آموزش، سلامت، تولید لباس و ساخت‌وساز است.

افرادی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند می‌توانند از طریق اخذ یکی از انواع ویزاها مانند ویزای سرمایه‌گذاری، کاری و… نسبت به اقامت در استرالیا و یا یکی از ایالات کشور استرالیا اقدام کنند.

امتیاز به این مطلب:

0 / 5. 0

مقالات مرتبط:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن