شهر ملبورن مرکز ایالت ویکتوریا کشور استرالیا

ملبورن (Melbourne) پایتخت ایالت ویکتوریا اولین پایتخت کشور استرالیا قبل از شهر کانبرا است؛ و مهم‌ترین شهر فرهنگی این کشور است. گردشگران و مردم که شهر ملبورن استرالیا را یک شهر کلان ازلحاظ فرهنگی و هنری می‌دانند معتقدند که این شهر اروپایی‌ترین شهر استرالیاست همچنین بر این عقیده هستند که بعد از سیدنی زیباترین شهر دنیاست.

شهر ملبورن استرالیا
شهر ملبورن استرالیا

ویژگی‌های شهر ملبورن

پایتخت ایالت ویکتوریا ۵ میلیون از جمعیت ۲۳ میلیونی استرالیا را به خود اختصاص داده است. این شهر پرجمعیت استرالیا که آن را به‌عنوان پایتخت فرهنگ، هنر، مد و ورزش این کشور می‌شناسند برای مهاجرت به استرالیا یکی از بهترین و مجهزترین شهرهای این دیار است.

حال و هوای بسیاری از خیابان‌ها و مناطق قدیمی شهر دقیق مانند شهرهای قدیمی اروپاست. شهر در سال‌های اخیر از طرف مجله اکونومیست و مرکز مرسر به‌عنوان بهترین شهر دنیا برای زندگی انتخاب شد. همچنین فوتبال نیز به روش استرالیایی در ایالت ویکتوریا ابداع‌شده است.

ویژگی های شهر ملبورن استرالیا
ویژگی های شهر ملبورن

حمل‌ونقل شهر ملبورن

عبور و مرور در این کلان شهر بااینکه جز بزرگ‌ترین شهرهای جهان است ولی دارای حمل‌ونقلی آسان است به‌گونه‌ای که تراموا ملبورن در جهان رتبه یک را دارد و اتوبوس‌رانی و مترو این شهر نیز جز بهترین‌ها و سریع‌ترین‌ها است.

دانشگاه ملبورن استرالیا

این دانشگاه سراسری جزو برترین دانشگاه‌های جهان محسوب می‌شود و جزو قدیمی‌ترین و عالی‌ترین دانشگاه‌های استرالیا است در ۱۸۵۳ تأسیس و خیلی از بزرگان ازجمله فرمانداران و نخست وزیران کشور استرالیا فارغ‌التحصیلان این دانشگاه هستند.

آسمان‌خراش‌ها

این دیار در جهان در خیلی از چیزها رتبه نخست را دارد که یکی از آن‌ها شبکه تراموای است که ازلحاظ گستردگی در رتبه اول دنیا قرارگرفته است. همچنین بلندترین برج مسکونی جهان در این شهر قرار دارد که برج یوریکا نام دارد. علاوه بر این‌که بلندترین برج مسکونی جهان در این شهر قرار دارد پنج برج از شش برج آسمان‌خراش استرالیا نیز در این شهر واقع‌شده است.

مساحت و وسعت شهر ملبورن

بوستان شهر Melbourne دارای بزرگ‌ترین کازینو و مجموعه سرگرمی استرالیا، بزرگ‌ترین مرکز خرید استرالیا و نیمکره جنوبی، بزرگ‌ترین مجموعه نمایشگاهی و مرکز همایش نیمکره جنوبی و قدیمی‌ترین گالری هنری استرالیاست. کل ناحیه کلان‌شهر حدود ۹۹۹۰۵ کیلومترمربع وسعت دارد. شهرداری شهر دارای مساحت ۳۷٫۷ کیلومترمربع بوده است؛ و جمعیت مسکونی آن را حدود ۱۲۸٫۹۶۳ نفر تشکیل داده است.

مردم شهر ملبورن

جمعیت شهر را گروه‌های از مردم در تمام سنین بافرهنگ و رسم‌های مختلف تشکیل داده است. ساکنین شهر افراد جوان و حرفه‌ای، دانش آموزان بین‌المللی و زوج‌های سالمند تشکیل داده که از امکانات شهر لذت می‌برند. به همین دلیل همواره این شهر مورد استقبال مهاجرین قرارگرفته و روزبه‌روز به جمعیت آن افزوده می‌شود.

مردم شهر ملبورن
مردم شهر ملبورن

دولت ملبورن

این شهر دیدنی که دارای چند منطقه شهری هست شامل مرکز شهر و چندین حومه داخلی است. این شهر توسط شورای شهر Melbourne اداره می‌شود؛ و این شورا بر آن نظارت دارد. همچنین این شورا به نمایندگی از شورای مرکز ایالت ویکتوریا در انجمن‌های ملی، بین‌المللی و محلی شرکت می‌کند.

مکان‌های دیدنی

بوستان شهر بابت ترکیب زیبا و معماری تاریخی منحصربه‌فرد خودش و همچنین در کنار بناهای مدرن و پیشرفته‌ای که دارد شهرت جهانی پیداکرده است. فضاهای سبز، رودخانه یارا، باغ الکساندرا، باغ مجلس، گالری ملی ویکتوریا، تالار شهر بوستان شهر، ایستگاه صلیب جنوبی، بندرگاه‌ها و جزیره فیلیپ از قطب‌های تفریحی و گردشگری شهر ملبورن ایالت ویکتوریا به‌حساب می‌آیند.

دیدنی های شهر ملبورن
دیدنی های شهر ملبورن

امتیاز به این مطلب:

5 / 5. 1

مقالات مرتبط:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن