شهر ردکلیف

شهر ردکلیف در خلیج مورتون شهر بریزبن استرالیا

شهر ردکلیف (Redcliffe) یک منطقه مسکونی در حومه خلیج مورتون است که در حدود ۲۸ کیلومتری (۱۷ مایل) شمال غربی بریزبن در ایالت کوئینزلند در کشور استرالیا قرار دارد. این مرکز به‌عنوان بخش مرکزی کسب‌وکار برای شبه‌جزیره Redcliffe و شهرهای اطراف آن عمل می‌کند.

شهر ردکلیف استرالیا
شهر ردکلیف استرالیا

ردکلیف بخشی از بریزبن

این مکان قسمتی از بخش آماری بریزبن است. صخره سرخ اولین مستعمره کوئینزلند در سال ۱۸۲۴ شد؛ بااین‌حال، به‌زودی کنترل آن را به بریزبن واگذار کرد. از زمان دهه ۱۸۸۰، Redcliffe به دلیل نزدیکی به بریزبن، یک محل اقامتی ساحلی محبوب بوده است، همین موضوع موجب ساخته‌شدن یک فرودگاه کوچک جهت حمل‌ونقل هوایی در حومه شمال غربی منطقه شده است.

شهر ردکلیف بریزبن
شهر صخره سرخ استرالیا

شبه‌جزیره صخره سرخ دارای بیش از ۵۵،۰۰۰ ساکن در کل مساحت ۳۸٫۱ کیلومترمربع (۱۴٫۷ sq mi) است. شبه‌جزیره نسبتاً مسطح است و مناطق کم ارتفاع آن بیش از ۲۰ متر (۶۶ فوت) بالاتر از سطح دریا قرار دارد. ردکلیف اولین محل سکونت اروپا در کوئینزلند بود

تاریخچه شهر ردکلیف بریزبن

قبل از توافق اروپا، این شبه‌جزیره توسط مردم بومی Ningy Ningy اشغال شد. نام بومی آن Kau-in-Kau-in است، یعنی Blood-Blood (خون قرمز). ردکلیف تمایل داشت اولین نشست اروپا در کوئینزلند، آنجا برگزار شود، و همین امر موجب شد اولین بار توسط متی فلیندرز در ۱۷ ژوئیه ۱۷۹۹ بازدید شود.

جان اکسلی اکتشاف ” نقطه قرمز صخره” را توصیه کرد – این اسم به نام صخره‌های قرمز رنگ دیده‌شده از خلیج مورتون اشاره دارد- و به فرمانداری توماس بریزبن برای مستعمره جدید گزارش داد که کشتی‌ها می‌توانند در هر خشکی پهلو بگیرند و به‌راحتی به ساحل نزدیک شوند.

تاریخچه شهر ردکلیف استرالیا
تاریخچه شهر ردکلیف استرالیا

صخره سرخ در دهه ۱۸۶۰ به یک روستا تبدیل شد و در دهه ۱۸۸۰ به شهر ارتقا یافت و از سال ۱۹۱۱ با تردد مکرر کشتی‌های بخار و سفرهای منظم به این منطقه، کم‌کم رونق گرفت.

جمعیت‌شناسی ردکلیف

در سرشماری سال ۲۰۱۱ جمعیت ردکلیف ۹،۲۰۱ بود؛ ۵۲٪ زن و ۴۸٪ مرد. سن متوسط جمعیت این منطقه ۴۴ ساله بود، ۷ سال بالاتر از میانگین سن جمعیتی استرالیا. کودکان زیر ۱۵ سال ۱۵٫۵٪ جمعیت را تشکیل می‌دهند و افراد ۶۵ سال و بالاتر ۲۰٫۷٪ جمعیت را تشکیل می‌دهند.

۶۸٫۴٪ از افرادی که در شهر ردکلیف زندگی می‌کنند در استرالیا متولدشده‌اند، در مقایسه با میانگین ملی ۶۹٫۸٪؛ کشورهایی که بیشترین میزان تولد رادارند، انگلستان ۷٪، نیوزیلند ۶٫۳٪، اسکاتلند ۱٪، فیلیپین ۰٫۸٪، هلند ۰٫۷٪ بوده است. ۸۶٫۸ درصد از مردم تنها در زبان انگلیسی صحبت می‌کردند؛ محبوب‌ترین زبان‌های بعدی ۰٫۵٪ ایتالیایی، ۰٫۴٪ تاگالوگ، ۰٫۴٪ آلمانی، ۰٫۳٪ هلندی و ۰٫۳٪ ساموئین

جاذبه‌ها و ویژگی‌های شهر ردکلیف

تالاب ساحلی، موزه ردکلیف، باغ‌های گیاه‌شناسی ردکیلف و Showgrounds Redcliffe در حومه ردکلیف قرار دارند. کلیه مجتمع مسکونی صخره سرخ در خانه است که از فراوانی از رستوران‌ها و ناهارخوری‌ها ازجمله برنده جایزه رستوران زیتون ایتالیایی و هتل مون کومو است. در روزهای یکشنبه، بازارهای جت در کنار ردکلیف رژه برگزار می‌شود و در سال‌های اخیر، رویدادهای مهمی برای کسب‌وکارهای محلی بوده است که جمعیت آن هزاران نفر است.

آموزش ردکیلف

مناطق مهم آموزشی ردکلیف شامل موارد ذیل است:

  •  کالج کاتولیک جنوب صلیب
  •  دبیرستان دولتی ردکلیف در سال ۱۹۵۸ افتتاح شد
  • مدرسه ویژه در سال ۱۹۶۴ افتتاح شد.
  •  ورزش و تفریح

ورزش شهر ردکلیف

در شهر ردکلیف تعدادی تیم‌ شناخته‌شده، ورزش منطقه محلی را نمایندگی می‌کنند. برخی از آن‌ها Sandgate-Redcliffe Gators، Redcliffe Dolphins، Redcliffe Tigers و Redcliffe Padres شناخته‌شده است. Redcliffe تنها مسابقه مهار در کوئینزلند است که شمال بریزبن در باشگاه Redcliff Harness مسابقه و ورزش است.

افرادی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند می‌توانند از طریق اخذ یکی از انواع ویزاها مانند ویزای سرمایه‌گذاری، کاری و… نسبت به اقامت در استرالیا و یا یکی از ایالات کشور استرالیا اقدام کنند.

امتیاز به این مطلب:

0 / 5. 0

مقالات مرتبط:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن