شهر وودونگا کشور استرالیا

شهر وودونگا کنار رودخانه مورای ایالت ویکتوریا استرالیا

شهر وودونگا (wodonga) در مرز نیوسات ولز و در ۳۰۰ کیلومتری شمال غربی ملبورن در کشور استرالیا قرار دارد. در سرشماری که گرفته‌شده جمعیت این شهر بالغ‌بر ۴۵ هزار نفر تخمین داده‌شده است. این شهر در کنار شهر ایلوری در نیوسات ولز قرار دارد که به شهرهای دوقلو معروف هستند و توسط رودخانه مورای از هم جداشده‌اند.

شهر وودونگا استرالیا
شهر وودونگا استرالیا

این دو شهر باهم در این منطقه یک محله شهری بزرگ با جمعیت تقریبی صد هزار نفر را تشکیل داده است. همچنین اشتراکات فرهنگی و دوستی بین‌شهری خاص به یکدیگر دارند.

جغرافیا شهر وودونگا

شهر وودونگا دارای آب‌وهوای نیمه گرمسیری با تابستان‌های بسیار گرم و زمستان‌های بسیار سرد است. داغ‌ترین ماه تابستان ژانویه است زمانی که دمای متوسط به میزان ۴۵ درجه سانتی‌گراد است و همچنین در زمستان در ماه ژوئیه هوا سردتر می‌شود زمانی که حداقل دما ۱ درجه سانتی‌گراد و حداکثر تا دمای ۱۰ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

به‌طور طبیعی بارش باران در این شهر نرمال است اما در زمستان بیشترین بارندگی وجود دارد اگرچه باران در طول سال خیلی سنگین نیست اما حتی در مرطوب‌ترین ماه بارش باران حدود ۱۰۰ میلی‌متر است.

فرهنگ مردم شهر وودونگا

شهر وودونگا بخش عمده‌ای از فعالیت‌های هنری و تئاتری در این منطقه را در قالب یک مرز بین‌المللی انجام می‌دهد مثلاً تئاتر HOT HOUSE تقریباً برابر با مراکز شهرهای وودونگا و ایلوری انجام می‌دهد. خدمات اجتماعی برای جامعه این شهر بسیار مهم است و فعالیت‌هایی مانند روزهای جشن استرالیا، جشن کریسمس و نمایش سانتا در سراسر شهر در طول فصل انجام می‌گیرد و این نمایش‌ها بدون باشگاه‌های خدمات اجتماعی امکان‌پذیر نخواهد بود.

فرهنگ وودونگا استرالیا
فرهنگ وودونگا استرالیا

دولت و سیاست وودونگا

وودونگا در بخش فدرال قرار دارد و نماینده فعلی این شهر عضو مستقل مک گوان است.

تاریخ شهر وودونگا

اولین محل سکونت این شهر پس‌ازاینکه اولین پل در رودخانه مورای در سال ۱۸۶۰ ساخته شد با شهر ایلوری به‌عنوان پست گمرکی در این منطقه شناخته شد و در این زمان این شهر به وجود آمد. اولین ساختمان این شهر در کنار رودخانه مورای ساخته شد که محل سرویس‌دهی و خدمات برای مسافران و گردشگران مورداستفاده قرار گرفت که بعدها با توسعه این منطقه به‌عنوان یک محل توریستی شناخته شد.

تاریخ وودونگا استرالیا
تاریخ وودونگا استرالیا

ورزش شهر وودونگا

شهر وودونگا همچون سایر مناطق استرالیا علاقه‌مند به راگبی، بیسبال و فوتبال استرالیایی هستند که دارای سه باشگاه فوتبال به نام‌های WODONGA، WODONGA RAIDERS، WODONGA SAINTS در کشور استرالیا است که دو باشگاه WODONGA و WODANGA RAIDERS در لیگ فوتبال مورای شرکت می‌کنند درحالی‌که باشگاه WODONGA SAINTS در لیگ فوتبال تالانگاتا رقابت می‌کند. وانیل براد شاو بازیکن دفاعی معروف کشور استرالیا است که در اصل در این منطقه زندگی کرده است.

تعداد زیادی باشگاه‌های ورزشی در این منطقه وجود دارد مانند:

– تعدادی باشگاه کریکت که در این شهر قرار دارند.
– دو باشگاه راگبی به نام‌های WODONGA STORM و WODONGA WOMBATS است که در جام حذفی مورای بازی می‌کنند.
– باشگاه اسب‌سواری در این شهر است که در ماه نوامبر مسابقات اسب‌سواری به نام WODONGA CUP در همین منطقه برگزار می‌شود.
– بزرگ‌ترین پین نور جهانی که در کتاب رکوردهای گینس موجود است در همین شهر وودونگا برگزار می‌شود.

افرادی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند می‌توانند از طریق اخذ یکی از انواع ویزاها مانند ویزای سرمایه‌گذاری، کاری و… نسبت به اقامت در استرالیا و یا یکی از ایالات کشور استرالیا اقدام کنند.

امتیاز به این مطلب:

0 / 5. 0

مقالات مرتبط:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن