تصویر-هدر-باغ‌وحش‌ استرالیا

باغ‌وحش‌ استرالیا

باغ‌وحش استرالیا که به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های گردشگری این کشور شناخته می‌شود، از تنوع بسیار زیادی برخوردار است.

شواهد نشان می‌دهد که بالغ‌بر ۴۰۰۰ نوع حیوان مختلف در باغ‌وحش‌های کشور استرالیا نگه‌داری می‌شوند و سالانه گردشگران بسیاری از سراسر دنیا، به بازدید از انواع باغ‌وحش استرالیا می‌پردازند.

چه‌بسا افرادی که بلافاصله پس از مهاجرت به استرالیا، راهی این باغ‌وحش‌ها شده و گشت‌وگذار در آن‌ها، تجربه‌ای ناب و فراموش‌نشدنی را برای خود و اعضای خانواده‌شان رقم‌زده‌اند و خاطره‌ای فراموش‌نشدنی را در بدو ورود به کشور استرالیا برای خود به ارمغان آورده‌اند.

در این بخش به معرفی انواع باغ‌وحش استرالیا که در شهرهای مختلف آن واقع‌شده‌اند، خواهیم پرداخت و شمارا با ویژگی‌های منحصربه‌فرد آن‌ها آشنا خواهیم نمود.

باغ وحش استرالیا
باغ وحش استرالیا

باغ‌وحش استرالیا

قبل از این‌که به معرفی باغ‌وحش استرالیا (Australia Zoo) بپردازیم، لازم است تا استیو اِروین را به شما معرفی کنیم.

وی که یکی از مشهورترین افراد استرالیا در عرصه‌ی حیات‌وحش به شمار می‌آید، به شکارچی تمساح‌ها شهرت یافته و از جایگاه بسیار مهمی در این عرصه برخوردار بوده است.

والدین استیو آروین، باغ‌وحش استرالیا را احداث نمودند و به نگه‌داری از ۱۰۰۰ نوع حیوان در زمینی به مساحت ۴۰ هکتار مشغول شدند. این باغ‌وحش پس از مرگ تراژیک استیو آروین توسط همسر و فرزندانش اداره می‌شود و سالانه میزبان گردشگران بسیاری از اقصی نقاط دنیا می‌باشد.

باغ‌وحش مربی

اگر به دنبال بازدید از باغ‌وحشی کامل با انواع حیوانات هستید، سری به باغ‌وحش مربی (Werribee Open Range Zoo) بزنید.

این باغ‌وحش استرالیا که در فاصله‌ی ۳۰ دقیقه‌ای شهر ملبورن قرارگرفته است، مجموعه‌ای از کمیاب‌ترین حیوانات همچون گوریل، یوزپلنگ، کرگدن و غیره را گرد هم آورده است و تمام آنچه از یک باغ‌وحش استرالیا انتظار می‌رود را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهد.

باغ وحش استرالیا
باغ وحش استرالیا

باغ‌وحش ترونگا

ترونگا که یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های گردشگری شهر سیدنی به شمار می‌آید، یکی از اولین مکان‌هایی است که بلافاصله پس از مهاجرت به استرالیا، توسط افراد مورد بازدید قرار می‌گیرد.

این باغ‌، زیبا و دیدنی، بیش از ۴ هزار حیوان مختلف را گرد هم آورده است و با ارائه‌ی چشم‌اندازی خارق‌العاده از بندر سیدنی، به یکی از اماکن دیدنی پرطرفدار در کشور استرالیا تبدیل گشته است.

باغ وحش استرالیا
باغ‌وحش ترونگا

باغ‌وحش ملبورن

این باغ‌وحش استرالیا که درواقع قدیمی‌ترین این کشور است، در قسمت شمالی شهر ملبورن واقع‌شده است و خزندگان، پرندگان، فیل‌های آسیایی، میمون‌ها و اورانگوتان‌ها را در خود جای‌داده است.

گشت‌وگذار در این باغ‌ تماشایی که فضایی همچون جنگل‌های آسیایی و آفریقایی را شبیه‌سازی نموده است، بسیار جذاب و دل‌نشین است و خاطره‌ای فراموش‌نشدنی را برای افراد رقم می‌زند.

باغ وحش استرالیا

تارونگا، دابو، پارک کویر آلیس اسپرینگر، پارک کوالاهای لون پاین و پارک نیچر جزیره‌ی فلیپ نیز از دیگر انواع باغ‌وحش استرالیا به شمار می‌آیند و همواره موردتوجه گردشگران مختلفی قرار می‌گیرند.

بازدید از این باغ‌ به‌تمامی گردشگران توصیه می‌شود و گشت‌وگذار در آن‌ها، خاطره‌ای فراموش‌نشدنی را برای آنان به ارمغان می‌آورد.

افرادی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند می‌توانند از طریق اخذ یکی از انواع ویزاها مانند ویزای سرمایه‌گذاری، کاری و… نسبت به اقامت در استرالیا و یا یکی از ایالات کشور استرالیا اقدام کنند.

امتیاز به این مطلب:

0 / 5. 0

مقالات مرتبط:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن