موزه مهاجرت شهر آدلاید استرالیا سیر مهاجرت انسان

موزه مهاجرت (Migration Museum) واقع در شهر آدلاید مرکز استرالیای جنوبی را به معرض دید عموم قرار داده است. این موزه یکی از سه موزه‌ای است که توسط Trust of History استرالیای جنوبی اداره می‌شود.

موزه مهاجرت آدلاید استرالیا
موزه مهاجرت آدلاید استرالیا

این موزه شهر آدلاید درواقع تلاقی تاریخ مهاجرت و تاریخ سکونت استرالیا جنوبی است که به‌صورت نمایش در موزه برای عموم مردم نشان داده‌شده است. این موزه مجموعه‌ای دائمی و متناوب از آثار تاریخی را حفظ می‌کند.

استرالیای جنوبی در جنوب کشور استرالیا واقع شده است و یکی از ایالات کشور استرالیا می‌باشد.

موزه مهاجرت در دنیا

Migration Museum پوشش مهاجرت انسان درگذشته، حال و آینده است. روند جاری در توسعه موزه‌های مهاجر که به‌طور بین‌المللی و در جهان نام‌گذاری شده است پدیده جالبی است، زیرا ممکن است در ایجاد یک هویت جدید و چندگانه در سطح فردی و اجتماعی کمک شایانی کند.

در ایالات‌متحده با جزیره آلیس، استرالیا، کانادا و اخیراً در چند کشور اروپایی – به‌عنوان‌مثال، فرانسه، آلمان، ایتالیا، در هلند، پرتغال، اسپانیا، سوئیس و ایالات‌متحده از طریق گفتن داستان شخصی خود، چنین مکان‌هایی برای تسهیل انتقال بین نسل‌ها و نیز برخورد بین مهاجران و جمعیت میزبان ایجادشده است.

اهداف موزه مهاجرت آدلاید

این موزه در آدلاید به‌عنوان ابتکار عمل دولت در سال ۱۹۸۳ تأسیس‌شده و با افتتاح موزه در سال ۱۹۸۶ قدیمی‌ترین موزه از نوع خود در استرالیا محسوب می‌شود. ازجمله اهداف تأسیس این موزه می‌توان به ترویج تنوع فرهنگی و چند فرهنگی که آن‌ها را ازجمله جنبه‌های قومیت، طبقه، جنس، سن و منطقه تعریف می‌کند، دانست.

اهداف موزه مهاجرت شهر آدلاید استرالیا
اهداف موزه بزرگ مهاجرت شهر آدلاید استرالیا

Migration Museum به داستان‌های استرالیایی‌های جنوبی می‌پردازد و تنوع فرهنگی را ارج می‌نهد. مسئولان موزه در حال تحقیق، جمع‌آوری و به اشتراک‌گذاری تاریخ در کشور از طریق نمایشگاه‌ها، برنامه‌های آموزشی و جامعه و ارتباطات دیجیتال هستند.

مکان موزه مهاجرت

این سایت در خیابان کینترور بین کتابخانۀ ایالتی استرالیا، موزه استرالیا جنوبی و دانشگاه آدلاید واقع‌شده است و در مجموعه‌ای از ساختمان‌های فلورسنت مستعمره‌ای هست که در اطراف حیاط آن ساختمان‌های قدیمی ازجمله ساختمان پناهندگی پناهندگان سابق شهر (از ۱۸۱۸ تا ۱۸۱۸) قرار دارد. پیش‌ازاین، محل ساخت موزه «مدرسه بومی» بود که هدف از آن را آموزش کودکان بومی می‌دانستند.

تورهای ویژه بزرگسالان

موزه مهاجرت تورهای ویژه‌ای برای گروه‌های بزرگ‌سالان، در گروه‌های ۵ تا ۳۰ نفری ارائه می‌دهد. اگر بخواهید در مورد تاریخ مشترک استرالیا بیشتر بدانید یا فقط در پی یک سفر جالب هستید، مسئولان موزه می‌توانند در این راه به شما کمک کنند.

تور موزه مهاجرت شهر آدلاید استرالیا
تور موزه مهاجرت شهر آدلاید استرالیا

موزه حتی تورهایی را برای ملاقات با منافع خاص اعضای گروه آماده می‌کند. تورهای ارائه‌شده در روزهای دوشنبه تا جمعه از ساعت مدرسه و از ساعت ۱۰ صبح تا ۵ بعدازظهر از دوشنبه تا جمعه در تعطیلات مدرسه ارائه می‌شود.

بنیاد موزه مهاجرت شهر آدلاید

در Migration Museum آدلاید بنیادی وجود دارد بانام بنیاد موزه مهاجرت که این بنیاد برای تأمین برنامه‌های ویژه در موزه تأسیس‌شده است. مشارکت دیگران موزه را قادر می‌سازد تا کار مهم خود را که داستان‌های استرالیایی‌های جنوبی را جشن می‌گیرد و تنوع فرهنگی را جشن بگیرد ادامه دهد.

این‌که خانواده شما تازه‌وارد هستند، برای نسل‌ها اینجا بوده‌اند یا همیشه این قاره را به خانه معرفی کرده‌اند، مکان ویژه‌ای برای افتخار شما در موزه مهاجرت وجود دارد. یک نمایشگر یادبود در محوطه محصور قرار خواهد گرفت و داستان خانوادگی شما برای همیشه به بخشی از تاریخ مهاجرت استرالیا تبدیل خواهد شد. هر فردی بانام، محل مبدأ و سال ورود به استرالیا حکاکی می‌شود.

افرادی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند می‌توانند از طریق اخذ یکی از انواع ویزاها مانند ویزای سرمایه‌گذاری، کاری و… نسبت به اقامت در استرالیا اقدام کنند.

امتیاز به این مطلب:

0 / 5. 0

مقالات مرتبط:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن