کلیسای سنت پیتر آدلاید استرالیا

کلیسای سنت پیتر آدلاید مکان اسقف اعظم شهر آدلاید استرالیا

کلیسای سنت‌ پیتر کلیسای جامع آنگلیکان در شهر آدلاید پایتخت استرالیا جنوبی قرار دارد. این صندلی متعلق به اسقف اعظم آدلاید و متروپولیتان استان استرالیای جنوبی است. کلیسای جامع، نقطه عطفی قابل‌توجه در آدلاید، در حدود ۱ هکتار در گوشه‌ای از جاده شاه ویلیام در حومه شمال آدلاید واقع‌شده است.
استرالیای جنوبی در جنوب کشور استرالیا واقع شده است و یکی از ایالات کشور استرالیا می‌باشد.

کلیسای سنت پیتر شهر آدلاید استرالیا
کلیسای سنت پیتر شهر آدلاید استرالیا

جبهه جنوب ویژگی‌های مشابه به کلیسای نتردام و کلیسای سنت ژان باپتیست در پاریس دارد، ازجمله این ویژگی‌ها می‌توان به وجود یک پنجره رز رزنوس براق اشاره کرد که بالای ورودی اصلی ساختمان قرار دارد که داستان‌های استرالیا جنوبی و کتاب مقدس را نشان می‌دهد.

بنیاد و ساخت‌وساز

زمانی که آدلاید توسط سرهنگ ویلیام لوئت بیش از یک دهه قبل موردبررسی قرار گرفت، در همان زمان زمین در میدان ویکتا برای استفاده عمومی کنار گذاشته شد. اسقف کوتاه در ماه مارس سال ۱۸۴۸ از طرف فرماندار روب به‌عنوان وکیل مزبور اعطا شد.

تقریباً در این زمان قانونی بودن اعطای زمین به‌طور عمومی مورد سوءاستفاده قرار گرفت. برای حل‌وفصل مسائل، اسقف کوتاه که توسط شورای سابق پشتیبانی می‌شود، موضوع را به دیوان عالی کشور تحویل داد.

قضاوت در ژوئن ۱۸۵۵ تأیید کرد که کمک مالی نامعتبر است و ساخت‌وساز نمی‌تواند ادامه یابد. در تاریخ ۸ اوت ۱۸۶۲، اسقف بیش از یک هکتار زمین، در Pennington Terrace در شمال آدلاید خریداری کرد. او در سال ۱۸۶۸ گزارش داد که بودجه جمع‌آوری‌شده کافی بود و تصمیم خود برای شروع ساخت کلیسای جامع اعلام کرد.

ساختار کلیسای سنت پیتر آدلاید

داخل کلیسای جامع ۲۰۳ پا (۶۱٫۹ متر) طول دارد و دست‌نخورده و تعطیل باقی‌مانده است. عرض کلیسا ۵۹ فوت (۱۸٫۰ متر) است و در بالای کلیسای اسپیر، کلیسای جامع ۱۶۸ فوت (۵۱٫۲ متر) از سطح زمین ارتفاع می‌یابد.

ساختار کلیسای سنت پیتر آدلاید استرالیا
ساختار کلیسای سنت پیتر آدلاید استرالیا

برای کنج‌ها و گوشه‌های نما از سنگ نمای مخصوصی استفاده‌شده است که سبک‌تر از رنگ است و از همان منطقه است که در تالار شهر آدلاید استفاده می‌شود. پایه ساختمان و برخی از بخش‌های داخلی از سنگ گلن اسموند در آدلاید هیلز استفاده‌شده است. دیگر بخش‌های کلیسای جامع از سنگ‌های نیوزیلند، پیرمونت، نیو ساوت ولز و پل موری استفاده می‌کنند.

موسیقی در کلیسا

کلیسای جامع سنت پیتر در شهر آدلاید دارای شهرتی بلند و جهانی است. کرج کلیسای سنت پیتر بیش از ۱۳۰ سال است که در کلیسای جامع سروده شده است. در حال حاضر، گروه کر هرساله سه کوره در هر هفته سه‌شنبه (Eucharist یکتاپرستی و Evensong هر یکشنبه و حتی Evensong در روزهای چهارشنبه در شرایط مدرسه) به‌علاوه اجرای منظم کنسرت و دیگر خدمات ویژه ارائه می‌دهد.

در سال‌های ۲۰۰۷/۲۰۰۶ و ۲۰۱۱/۲۰۱۰، گروه کر در سراسر جهان به انگلیس و ایتالیا سفر کردند. در سال ۱۵/۲۰۱۴ کور سومین سفر خارجی خود را به بریتانیا و فرانسه انجام داد.

روحانیت کلیسای جامع آنگلیکان

اسقف اعظم تا سال ۱۹۸۶ مجلس رسمی کلیسای جامع سنت پیتر بود. کلیسای جامع توسط اسقف با کمک دین (دین آدلاید) اداره می‌شد. آن‌ها به‌عنوان یک‌نهاد مستقل از ریاست‌جمهوری عمل می‌کردند، به این معنی که آن‌ها مجبور به گزارش شورای اسقف اعظم آدلاید نیستند.

روحانیت کلیسای سنت پیتر آدلاید استرالیا
روحانیت کلیسای پیتر آدلاید استرالیا

در سال ۱۹۸۶، وظایف اداری رئیس و رئیس بخش به شورای کلیسا منتقل شد. از سال ۱۹۸۶، کلیسای سنت پیتر آدلاید به‌عنوان یک ولسوالی با دایان (معروف به دین کلیسای جامع) به‌صورت ریاستی اداره شده است. دین کلیسای جامع معروف به دین آدلاید (که از سال ۱۹۹۷ خالی است) نیست.

افرادی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند می‌توانند از طریق اخذ یکی از انواع ویزاها مانند ویزای سرمایه‌گذاری، کاری و… نسبت به اقامت در استرالیا اقدام کنند.

امتیاز به این مطلب:

0 / 5. 0

مقالات مرتبط:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن