بازار راندل شهر آدلاید استرالیا

بازار راندل مرکز خرده‌فروشی شهر آدلاید استرالیا

بازار راندل (Rundle Mall) یک مرکز خرید و درواقع یک بازار خرده فروشی است. خرده‌فروشی راندل قلب خرده‌فروشی استرالیا جنوبی است که در شهر آدلاید در کشور استرالیا قرار دارد. تازه‌ترین و بروزترین اجناس دنیای مد، زیبایی، شیوه زندگی و مصرف غذا و پوشاک شهر آدلاید است.

بازار راندل آدلاید استرالیا
بازار راندل آدلاید استرالیا

تاریخچه بازار راندل

خیابان راندل که نام خود را از یک مرکز خرید می‌گیرد، به نام جان راندل، یکی از اعضای مجلس عوام بریتانیا و مدیر اصلی یک شرکت استرالیایی است. این خیابان در تاریخ ۲۳ مه ۱۸۳۷ توسط کمیته نام‌گذاری خیابان، بدین اسم نام‌گذاری شد.

در سال ۱۸۹۵، اولین روشنایی برق خیابانی در تقاطع خیابان راندل، خیابان پادشاه ویلیام و خیابان هندی نصب شد. همچنین تابه‌حال یک تراموا از طریق آن اجرا هنگامی‌که هنوز قسمتی از پله نردبان خیابان بود.

مکان بازار راندل

بازار راندل در سمت شرقی خیابان پادشاه ویلیام، سمت شمالی خیابان گرانفل و غرب خیابان Pulteney، محوطه است. خرده‌فروشی راندل در چنین موقعیت استراتژیکی قرار دارد که هم برای گردشگران و هم برای افراد محلی بسیار ایدئال است. این بازار در نزدیکی برج‌های فرهنگی شهر مانند خانه دولتی، بازار مرکزی آدلاید، خیابان راندل و ایستگاه‌های پزشکی، آموزشی و سرگرمی غربی قرار دارد.

مکان بازار راندل شهر آدلاید استرالیا
مکان بازار راندل شهر آدلاید استرالیا

سراچه‌های قابل‌توجه

تعدادی از مجسمه‌های مدرن در بازار وجود دارد. بهترین شناخته‌شده‌ترین آن‌ها ۴ متر ارتفاع دارد و توسط برت Flugelman؛ دو کروم فولاد ضدزنگ با قطر ۲٫۱۵ متر متعادل و یکپارچه. آن‌ها اغلب به‌عنوان توپ‌های بازار یا توپ‌های Rundle Mall شناخته می‌شوند.

توپ “Mall’s” یک محل ملاقات مشترک برای بازدیدکنندگان از بازار است. در سال ۱۹۷۷ ساخته شد و سپس توسط انجمن ساختمان‌سازی هندیمارس (که متعاقباً به بانک آدلاید جذب‌شده بود) سفارش داده شد و به شهر آدلاید اهدا شد.

مجسمه‌سازی دیگر شامل یک گروه از خوک‌های برنز حیوانی – Horatio، Truffles، Augusta و Oliver [5] – ریشه در اطراف یک سطل زباله
بخش‌ها و امکانات بازار راندل فروشگاه جدید Rondle 520 متری که به‌تازگی تکمیل‌شده است میزبان چهار فروشگاه بزرگ و برجسته، ۱۵ مرکز بازی، بیش از ۷۰۰ خرده‌فروش و بیش از ۳۰۰ سرویس و دفاتر غیر خرده‌فروشی است که دارای مجموعه‌ای متنوع از تجربیات منحصربه‌فرد در انتظار شما است.

سراچه‌های راندل شهر آدلاید استرالیا
سراچه‌های راندل شهر آدلاید استرالیا

کسانی که قصد سفر یا مهاجرت به استرالیا دارند پیشنهاد می‌کنیم حتماً از بازار راندل دیدن کنند، بازاری که در اطراف هر گوشه آن فرصتی فراهم‌شده است که جواهرات یک‌بار در تاج شهر را پیدا کنید.

بیش از ۸۵ درصد از گردشگران و مسافران زمان خود را صرف پیدا کردن دخمه پرزرق‌وبرق از محوطه‌ای می‌کنند که سخاوتمندانه از ۲۳ میلیون مهمان سالانه خود با طعم‌های اشتهاآور متنوع و با ۲۵۰۰ صندلی مواد غذایی، فروشندگان پاپ آپ و ناهارخوری و سالن غذاخوری میزبانی می‌کند.

این بازار طولانی‌ترین و یکی از شلوغ‌ترین مراکز خرید در استرالیا و همچنین محبوب‌ترین جاذبه این ایالت است، هر هفته ۴۰۰ هزار بازدیدکننده و ۵۰۰۰ کارمند خرده‌فروشی و اداری مشغول در این بازار حضور می‌یابند.

در نوامبر سال ۱۹۷۲، نخست‌وزیر استرالیا، دون دانستن، بسته شدن بخش غربی خیابان راندل را برای ایجاد بازار راندل، به علت تراکم شدید ناشی از ترافیک و افزایش تعداد عابران پیاده، صادر کرد. به‌غیراز پلیس و دیگر وسایل نقلیه دولتی، رانندگان مجاز به رانندگی در نوار عابر پیاده نیاز دارند. این مرکز یک منطقه خشک و همچنین یک منطقه غیر دودی است.

افرادی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند می‌توانند از طریق اخذ یکی از انواع ویزاها مانند ویزای سرمایه‌گذاری، کاری و… نسبت به اقامت در استرالیا و یا یکی از ایالات کشور استرالیا اقدام کنند.

امتیاز به این مطلب:

5 / 5. 1

مقالات مرتبط:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن