کلیسای سنت جیمز استرالیا

کلیسای سنت جیمز استرالیا یک کلیسای کاتولیک انگلیکان

کلیسای سنت جیمز (St. James Cathedral) یک کلیسای کاتولیک از مجموعه کلیسای انگلیکان در کوئینزلند شمالی در کلیولند تراس شهر تانزویل واقع در ایالت کوئینزلند در کشور استرالیا است. این کلیسا توسط آرتور بلکیت طراحی شد و سپس در سال ۱۸۸۷ توسط مک مون و کلیف ساخته‌شده است.
کلیسای St James در تاریخ ۲۱ اکتبر سال ۱۹۹۲ به‌عنوان یکی از میراث کوئینزلند ثبت و به دیگر آثار تاریخی کوئینزلند اضافه شد. کلیسای مذکور در بالای رودخانه ملتون ساخته‌شده است. این ساختار بزرگ آجری قرمزرنگ، یکی از معروف‌ترین مناطق تجاری تاونزویل است.

تاریخچه کلیسای سنت جیمز

کلیسای جامع سنت جیمز طی دو مرحله، بین سال‌های ۱۸۹۲-۱۸۸۷ و ۱۹۶۰-۱۹۵۹، جهت اسقف اعظم انگلیکان در کوئینزلند شمالی احداث شد. پیش از ساخت کلیسا فوق، خدمات کلیسای انگلیکان در شهر تاونزویل در ساختمان دادگاه انجام می‌شد. اولین کلیسای انگلیکان در ملتون هیل تأسیس شد، سرزمین‌های پادشاهی از طریق کلیساها خریداری شد و کار احداث کلیسا در ۲۴ مه ۱۸۷۱ شروع شد.

ساختمان کلیسای سنت جیمز تانزویل


کلیای سنت جیمز استرالیا
کلیسای سنت جیمز استرالیا

نماد اصلی غربی همراه با مجسمه سنت جیمز، بخشی از سقف و بخشی از دیوار شرقی که در سال ۱۹۷۲ به‌شدت آسیب‌دیده بود در همان سال توسط سیکلون آلته بازسازی شد. کلیسای جامع در سال ۱۹۷۸ کامل شد و دفتر دادستان در مجاورت کلیسای جامع در سال‌های ۱۹۵۹ و ۱۹۶۰، جایگزین ساختار اولیه آن شد. این بنا جزء لیست میراث کلیسای جامع نیست.
کلیسای جامع سنت جیمز انگلیان، در انگلیس، آجرنمای قرمزرنگی با ظاهری تروتمیز ماسه‌سنگی، در یک مکان تراشیده در ملتون هیل بین منطقه تجاری تاونزویل و خلیج کلیولند واقع‌شده است. احیای گوتیک ساختمان در دو مرحله که هر دو کاملاً آشکار است، هر دو مرحله مواد و طراحی خاص خودساخته شده است. سقف اصلی با تخته‌سنگ پوشیده شده است. سقف پایین‌تر به سمت حیاط‌های جانبی و بیرونی، دارای روکش فلزی رولتی است.

نمای داخلی کلیسا


کلیسای سنت جیمز
کلیسای سنت جیمز 

کشیش توسط یک اتاق دعا و Chapel یک سیمن به‌صورت سرپایی احاطه‌شده است. ستون‌های چدنی با مقاصد فوق جدا از میدان‌های جانبی هستند. آیتم اصلی بخش اصلی ساختمان شامل پنجره‌های شیشه‌رنگی است. این پنجره‌های قهوه‌ای، شیشه‌ای با صفحه‌نمایش خارجی رو به بیرون دارد.

ورودی غرب شامل یک قوس با رشته‌ای بزرگ از آثار هنری موزاییکی است. مجسمه بزرگ سنت جیمز به یک برج نازک در سمت شمالی ورودی وصل شده است. دادگاه دهه ۱۹۵۰ در سمت شمالی ساختمان و در کنار کلیولند تراس واقع‌شده است.

کلیسای جامع سنت جیمز در تاریخ ۲۱ اکتبر ۱۹۹۲ در فهرست میراث کوئینزلند ذکرشده است. این مکان برای نشان دادن تکامل یا الگوی تاریخ کوئینزلند مهم است. کلیسای جامع سنت جیمز که در دو مرحله ۱۸۸۷-۱۸۹۲ و ۱۹۶۰-۱۹۵۹ ساخته‌شده است، در تظاهرات الگوی استقرار و رشد کلیسای انگلیکان در کوئینزلند شمالی در اواخر قرن نوزدهم اهمیت فراوان دارد. این مکان همچنین به دلیل اهمیت زیبایی‌شناسی آن بسیار مهم است.

اهمیت کلیسای سنت جیمز

کلیسای جامع سنت جیمز در نمایش یک مجموعه از ویژگی‌های زیبایی شناخته‌شده به‌طورکلی توسط جامعه تاونزویل و به‌طور خاص توسط جماعت Townsville Anglican بسیار مهم است، یعنی سهم ساختمان در مقیاس، فرم و مواد آن، به چشم‌انداز تاونزویل دارای اهمیت فراوان است.

کلیسای سنت جیمز به دلایل اجتماعی، فرهنگی یا معنوی یک ارتباط قوی یا ویژه با گروه خاصی از جامعه یا گروه فرهنگی دارد. این‌یک ارتباط قوی و ویژه به‌عنوان کلیسایی که برای بیش از یک قرن مرکز عبادت وزندگی اجتماعی در تاونزویل بوده و به‌عنوان بخشی از یک گروه کلیسای تاریخی که شامل شورای سدول (۱۸۸۸) است، داشته است.

افرادی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند می‌توانند از طریق اخذ یکی از انواع ویزاها مانند ویزای سرمایه‌گذاری، کاری و… نسبت به اقامت در استرالیا و یا یکی از ایالات کشور استرالیا اقدام کنند.

امتیاز به این مطلب:

0 / 5. 0

مقالات مرتبط:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن