شهر کنز استرالیا

شهر کنز استرالیا یکی از شهرهای ساحل شرقی ایالت کوئینزلند شمالی

شهر کنز (cairns) یک شهر در منطقه Cairns ایالت کوئینزلند استرالیا است. کنز در ساحل شرقی کوئینزلند شمالی قرار دارد و به‌عنوان پنجمین شهر پرجمعیت در کوئینزلند و چهاردهمین شهر پرجمعیت کشور استرالیا شناخته‌شده است.

شهر کنز استرالیا
شهر کنز استرالیا

تاریخچه شهر

کنز در سال ۱۸۷۶ تأسیس شد و به نام ویلیام ولینگتن کنرز که بین سال‌های ۱۸۷۵ تا ۱۸۷۷ فرماندار کوئینزلند بود، Cairns نام‌گذاری شد. این شهر در ابتدا برای خدمت به معدنچیان جهت برداشت طلا از رودخانه حاجیکسون تشکیل شد اما بعد از مدتی یک مسیر ساده‌تر از پورت داگلاس کشف شد و باعث شد رفت‌وآمد از این شهر کمتر شود.

بعد از مدتی شهر یک بندر ریلی برای صادرات قند نان، طلا و دیگر فلزات، محصولات کشاورزی از مناطق ساحلی اطراف و منطقه Atherton tableland تبدیل شد.

جمعیت شهر کنز

جمعیت شهر در سرشماری که در سال ۲۰۱۶ صورت گرفت ۱۴۴٫۷۸۷ نفر بود.

طبیعت منطقه کنز در ایالت کوئینزلند

این شهر که دارای آب‌وهوای گرمسیری و جنگل‌های بارانی گرمسیری است، یکی از هفت عجایب طبیعی جهان است و یک مقصد توریستی محبوب برای کسانی که قصد مهاجرت به استرالیا دارند محسوب می‌شود. cairns یک مکان دیدنی و جذاب، با استراحتگاه پرزرق‌وبرق متناسب با بودجه و نیازهای گردشگران و پر از چیزهای شگفت‌انگیز است.

طبیعت کنز استرالیا
طبیعت کنز استرالیا

در این شهر می‌توان از کوه‌های استوایی سرسبز و دریای مرجانی درخشان با منظره بسیار زیبا دیدن کرد.

رستوران‌ها و هتل‌های کنز

رستوران‌ها و هتل‌های این شهر بسیار شگفت‌انگیز هستند و شهرت جهانی دارند. کافه‌ها، میخانه‌ها و بارها بسیار معروف هستند. شما می‌توانید از یک خرید عالی در این شهر در کنار سرو غذاهای خاص و یک نوشیدنی سرد و خوشمزه لذت ببرید.

تالاب اسپلند در شهر کنز

در مرکز شهر در فوریه یک مرکز تفریحی به نام Cairns Esplanade وجود دارد. این مرکز یک ساختمان جدید با یک فضای عالی است که مردم می‌توانند در آنجا فعالیت‌های تفریحی و سرگرمی‌های مختلفی را انجام دهند.

Cairns Esplanade محلی برای نشستن و استراحت کردن و تماشای عبور ابرها است. تالاب اسپلند یکی از جاذبه‌های این منطقه است که بسیار موردعلاقه بازدیدکنندگان قرارگرفته است. در این تالاب یک استخر شنای ۴۸۰۰ مترمربعی با ایمنی بالا برای شناگران وجود دارد.

سواحل ماسه‌ای کنز

آب‌های کم‌عمق و سواحل ماسه‌ای که با درختان سایه‌دار و علف‌های بسیار احاطه‌شده‌اند این امکان را به خانواده‌ها و بچه‌ها می‌دهد که در این سواحل با خیال راحت و بدون ترس از آب، ماسه بازی کنند. گردشگران و بازدیدکنندگان می‌توانند در هنگام قدم زدن و پیاده‌روی در امتداد دریاچه به تماشای پرندگان زیبا و خاص بپردازند. حتی می‌توانند به‌وسیله تلسکوپ‌های مستقر در محل، پرندگانی که در حال پروازند را به تماشا بنشینند.

سواحل کنز استرالیا
سواحل کنز استرالیا

دسترسی‌هایی در قلب کنز

در قلب شهر می‌توان فروشگاه‌های خرده‌فروشی مختلف، آژانس‌های رزرو تور، دسترسی به اینترنت، رستوران‌ها و سرگرمی‌های بسیاری را می‌توان یافت؛ و همچنین می‌توان از موزه کنز دیدن کنید و در مورد مردم محلی و آداب‌ورسوم این شهر اطلاعات زیادی را کسب کرد.

معماری شهر کنز

شهر کنز دارای معماری خاص استرالیا است. معماری این شهر به‌گونه‌ای است که ساختمان‌هایی با معماری و سبک مدرن در کنار ساختمان‌های قدیمی که از دوران گذشته به‌جای مانده‌اند در کنار هم قرار دارند.

افرادی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند می‌توانند از طریق اخذ یکی از انواع ویزاها مانند ویزای سرمایه‌گذاری، کاری و… نسبت به اقامت در این کشور و یا یکی از ایالات کشور استرالیا اقدام کنند.

امتیاز به این مطلب:

2.5 / 5. 2

مقالات مرتبط:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن