آبشار جوزفین

آبشار جوزفین استرالیا آبشار زیبا در جنوب شهر کنز کوئینزلند

آبشار جوزفین (Josephine Falls) در ۷۵ کیلومتری جنوب شهر کنز (Cairns) در شمال غربی ایالت کوئینزلند کشور استرالیا واقع‌شده است. این آبشار در پارک ملی Wooroonooran واقع در Josephin creek قرار گرفته است.

آبشار جوزفین استرالیا
آبشار جوزفین استرالیا

در قسمت جنوبی کوه Bartle frère سقوط آزاد آبشار جوزفین قرار دارد. این سقوط در نزدیکی Atherton tableland که یک مکان تفریحی محبوب است فرود می‌آید. ارتفاع دهانه این آبشار ۱۹۹ متر (۶۳۰ فوت) بالاتر از سطح دریا هست. جریان آب این آبشار یک شاخه از رود راسل است.

آبشارهای زیبا و خاص جوزفین

آبشارهای جوزفین و کانال‌های شنای آن از زیباترین آبشارهای کوئینزلند است. به‌طوری‌که در بسیاری از تبلیغات تلویزیونی از تصاویر مربوط به این آبشار استفاده می‌کنند. بازدیدکنندگان و گردشگران می‌توانند در آب‌های زلال و شیشه‌ای این آبشارها شنا کنند و از سواحل شنی و ساکت آنجا لذت ببرند.

آبشار شهر کنز استرالیا
آبشار شهر کنز استرالیا

جوزفین مکانی عالی برای گردش

آبشار جوزفین به‌طورکلی یک مکان بسیار عالی است. کسانی که برنامه یک روز تفریحی کامل در نظر دارند و یا حتی اگر برای لحظاتی به دامن طبیعت می‌روند، انتخاب جوزفین و منطقه زیبای آن می‌تواند لحظات بسیار زیبایی برای افراد ساخته و تصاویر زیبای این منطقه برای همیشه در ذهن خواهد ماند.

آبشار جوزفین و پارک ملی زیبای وورونوران

جوزفین کریک به‌عنوان یک آبشار ملایم زیبا، در قسمت‌های بالا در سمت جنوب شرقی قلهٔ بالاترین کوه کوئینزلند، Bartle Frere شروع می‌شود. با حرکت آب به سمت پایین‌دست، ۷٫۵ کیلومتر بر روی تخته‌سنگ‌های گرانیت صاف از آبشار جوزفین عبور می‌کند، این‌یک جریان شدید و برق‌آسای آب است که نفس شمارا در سینه حبس خواهد کرد.

مسیر بازگشت به طول ۱٫۲ کیلومتر مسیر پیاده‌روی بسیار زیبا و جادویی دارد که چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند. این منطقه زیبا در فهرست جنگل‌های بارانی و محافظت‌شده در میراث جهانی کوئینزلند قرار دارد. می‌توان در بالای این آبشار در آن آب روان در دریاچه آرام و زیبای آن‌که پیش از سقوط در آبشار بسیار زیبا جلوه می‌کند به تماشا نشست.

پارک وورونوران استرالیا
پارک وورونوران استرالیا

دسترسی به منطقه سقوط آبشار از طریق یک جاده مهروموم‌شده در بزرگراه روس بین Babinda است. سقوط در این آبشار به علت وجود قطعات سنگ طبیعی و افزایش ناگهانی حجم آب که گه گاه رخ می‌دهد می‌تواند بسیار خطرناک باشد و باعث سکته ناگهانی و فوری شخص پرش کنده بدون هیچ‌گونه هشدار و علامت شود.

هشدار به شناگران

شناگران باید بدانند که مناطق شنا محدودشده‌اند و دلیل آن‌هم به خاطر حفظ ایمنی و جان شناگران است؛ بنابراین به شناگران توصیه می‌شود که حتماً به علائم ایمنی و تابلوها توجه کنند و آن‌ها را بخوانند و به خاطر ایمنی خود و امدادگران به دستورات توجه کنند.

آب‌وهوای منطقه جوزفین استرالیا

آبشار جوزفین و منطقه پارک دارای آب‌وهوای گرمسیری است. دما و رطوبت روزانه در هرزمانی از سال می‌تواند بالا باشد و شب‌های آبشار نیز می‌توانند بسیار خنک باشند.

کسانی که قصد دارند شب را در این محل چادر بزنند لطفاً تمام شرایط در نظر بگیرند و لباس مناسب را برای تطابق با این شرایط همراه داشته باشند. اوت تا سپتامبر به‌طورکلی خشک‌ترین دوره سال است، اما در هر زمان از سال ممکن است باران‌های سنگین ببارد. ماه‌های خنک‌تر از سال، از آوریل تا سپتامبر، بهترین زمان برای بازدید از آبشار جوزفین است.

افرادی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند می‌توانند از طریق اخذ یکی از انواع ویزاها مانند ویزای سرمایه‌گذاری، کاری و… نسبت به اقامت در استرالیا و یا یکی از ایالات کشور استرالیا اقدام کنند.

امتیاز به این مطلب:

0 / 5. 0

مقالات مرتبط:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن