جزیره سبز ساحل شهر کنز استرالیا یک جزیره مرجانی

جزیره سبز (Green Island) در اصل Dabuukji نام داشته، این جزیره در شهر کنز ایالت کوئینزلند واقع در کشور استرالیا است.

جغرافیای جزیره سبز

این جزیره یک جزیره مرجانی کوچک است که ۲۷ کیلومتر (۱۷ مایل) از ساحل کنز در ایالت کوئینزلند استرالیا فاصله دارد. این جزیره در منطقه میراث جهانی دیواره بزرگ مرجانی (Great Barrier Reef) واقع‌شده است. این جزیره توسط صخره مرجانی احاطه‌شده است و در پارک ملی جزیره محافظت می‌شود. بیشتر بازدیدکنندگان در طول روز برای بازدید این جزیره می‌آیند. همچنین یک مجتمع لوکس با ۴۶ اتاق شیک در این جزیره ساخته‌شده است.

جزیره سبز استرالیا
جزیره سبز استرالیا

تاریخچه جزیره سبز

جزیره گرین تقریباً ۶۰۰۰ سال پیش توسط موج‌هایی که بقایای شن و ماسه، مرجان و بقایای دیگری را بر روی بنیادهای مرجانی آن قرار داده بود، شکل گرفت.

امروز این جزیره از طیف وسیعی از پوشش گیاهی، ازجمله گیاهان ساحلی و جنگل‌های بارانی وحشی برخوردار است. در جزیره هیچ‌گونه چشمه‌های طبیعی آب شیرین موجود نیست، بنابراین همه پوشش‌های گیاهی به آب باران و یک چشمه کوچک آب شیرین در زیر این جزیره بستگی دارد.

تاریخچه جزیره سبز استرالیا
تاریخچه جزیره سبز استرالیا

مردم بومی (به‌ویژه دیک موسی، به زبان Yidinyji) گزارش کرده‌اند که در برخی از دوره‌های گذشته (در زمان قدیم) Dabuukji تقریباً چهار برابر اندازه فعلی آن بوده است. قسمت اصلی جزیره، تنها بخش مرجانی جزیره یعنی شمال شرقی آن است.

تاریخچه نام‌گذاری جزیره سبز

گروه زبان Gungganyji (گونگانیجی) که شامل روی بانینگ، رابرت پترسون و هنری چهارمیل می‌شود، به‌جای سبز (Green Island)، استفاده از اصطلاح بومی و محلی آن را توصیه و تأیید کرده است. در زبان محلی Dabuukji می‌گویند. Dabuukji به معنای محل حفره در بینی است.

به‌طورکلی مرجان‌ها محل‌هایی بودند که سعی می‌شد از آن‌ها اجتناب شود و به‌این‌ترتیب، Wunjami بودند که به معنی «مکان ناخوشایند اشغال‌شده توسط ارواح» است. با همه این احوال ایالت کوئینزلند (Green Island) را به‌عنوان نام رسمی نام‌گذاری کرده است که یا نام آن توسط لئونارد جیمز کوک در ۱۰ ژوئن ۱۷۷۰ نام‌گذاری شده است یا به دلیل ظهور پوشش گیاه مرجانی به این نام خوانده می‌شود و یا احتمالاً پس از چارلز گرین که یک ستاره‌شناس در زمان تلاش برای اندیور بوده، به این نام نام‌گذاری شده است.

گردشگری در جزیره سبز

از اوایل قرن بیستم، گردشگری فعالیت اصلی این جزیره گرین بوده است. در ابتدا در دهه ۱۹۳۰ یک مهمان‌خانه ساخته شد و در سال ۱۹۵۴ یک رصدخانه زیرآب نصب شد که باعث جذب بیشتر توریسم و آسایش آن‌ها شد.

گردشگری جزیره سبز استرالیا
گردشگری جزیره سبز استرالیا

جهت توسعه‌ی جاری این جزیره، Reef Resort در سال ۱۹۹۴ افتتاح شد. در سال ۲۰۰۱ جهت تأمین آب آشامیدنی جزیره یک کارخانه نمک‌زدایی آب دریا راه‌اندازی شد. این کارخانه تأمین ۵۵ KL/D از آب آشامیدنی جزیره را بر عهده دارد و آب‌نمک اضافه را به دریا بازمی‌گرداند. نصب و راه‌اندازی این کارخانه مشکل آب آشامیدنی گردشگران جزیره را رفع و موجب افزایش بازدید از جزیره گردیده است.

دسترسی به جزیره سبز

جزیره سبز از چند طریق قابل‌دسترسی است. قایق‌های اجاره‌ای تجاری، خدمات بالگرد و هواپیماهای دریایی همگی حمل‌ونقل جزیره را بر عهده‌دارند و با هرکدام از وسایل حمل‌ونقل فوق می‌توان به این دسترسی داشت. همچنین این جزیره توسط یک کشتی ۴۵ متری کاتامان از شهر سرپناه Cairns قابل‌دسترسی است.

افرادی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند می‌توانند از طریق اخذ یکی از انواع ویزاها مانند ویزای سرمایه‌گذاری، کاری و… نسبت به اقامت در استرالیا و یا یکی از ایالات کشور استرالیا اقدام کنند.

امتیاز به این مطلب:

0 / 5. 0

مقالات مرتبط:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن