شهر کالوندرا در ساحل آفتاب در جنوب ایالت کوئینزلند استرالیا

شهر کالوندرا (Caloundra) یک شهر جنوبی در ساحل آفتاب در جنوب ایالت کوئینزلند در کشور استرالیا است. این شهر دارای یک ساحل آفتابی است که توسط دولت محلی واقع در منطقه ساحل آفتاب از جنوب شرق کوئینزلند، استرالیا است.

جغرافیای شهر کالوندرا

کالوندرا در فاصله ۹۰ کیلومتری (۵۵٫۹ مایلی) شمال مرکز کسب‌وکار مرکزی بریزبن قرار دارد. کالوندرا ۲۱ کیلومتر از ایستگاه راه‌آهن روستایی و ایستگاه اتوبوس کالوندرا فاصله دارد.

شهر کالوندرا استرالیا
شهر کالوندرا استرالیا

تاریخچه شهر کالوندرا

در سال ۱۸۷۵، رابرت بلکاک، مهاجر انگلیسی که یک روزنامه در بریزبن تأسیس کرد و بعدازآن از سال ۱۸۸۵ تا ۱۸۸۸ به‌عنوان نماینده از حومهٔ بریزبن وارد مجلس قانون‌گذاری کوئینزلند شد، ۲۷۷ هکتار (۱٫۱۲ کیلومتر) زمین را در آن منطقه خریداری کرد.

شهر در سال‌های ۱۸۷۰ موردبررسی قرار گرفت و فروش زمین در سال ۱۸۸۳ آغاز شد. به خاطر نزدیکی منطقه به سواحل، گردشگران زیادی آنجا را برای تفریح و گردش انتخاب کردند و به یکی از نقاط محبوب نزد گردشگران تبدیل شد. با حضور گردشگران تعدادی هتل و مهمانخانه نیز در آنجا بازگشایی شد.

مرز شهر و حومه کالوندرا

مرز کالوندرا دقیقاً مشخص نشده است، اما مرز استفاده‌شده توسط اداره آمار استرالیا برای اهداف سرشماری و منطقه شهری تعریف‌شده توسط شورای منطقه ساحلی آفتاب (قبلاً شورای شهر کالوندرا) دقیقاً مشابه است.

حمل‌ونقل کالوندرا

شهر کالوندرا دارای دو فرودگاه است. یک فرودگاه ساحلی در مارکولا قرار دارد؛ و همچنین یک فرودگاه منطقه‌ای کوچک‌تر نیز در کالوندرا واقع‌شده است.

حمل‌و‌نقل کالوندرا
حمل‌و‌نقل کالوندرا

ایستگاه راه‌آهن لستبورو در خط ساحلی که توسط راه‌آهن و خط ریلی کوئینزلند اداره می‌شود به‌طور منظم به ایستگاه راه‌آهن خیابان رم در بریزبن متصل می‌شود. چند شرکت اتوبوس وجود دارد که خدمات حمل‌ونقل را از کالوندرا به فرودگاه بریزبن ارائه می‌دهند.

جمعیت شهر کالوندرا

جمعیت مرکز شهری کالوندرا از سال ۱۹۳۳ به بعد ثبت‌شده است. از زمان سرشماری سال ۲۰۰۱ کالوندرا به دو منطقه آماری کالوندرا شمالی و کالوندرا جنوبی تقسیم‌شده است. افت جمعیت بین سال‌های ۱۹۸۱ و ۱۹۸۶ نشان‌دهنده تعدیل مرز با مرکز شهری Kawana Waters است.

گردشگری و سواحل کالوندرا

کالوندرا دارای سواحل متنوعی است که شرایط لذت بردن از طبیعت و منطقه را برای از ساکنان محلی و گردشگران فراهم نموده است. ساحل طلایی توسط جزیره بریبی به شرق محافظت‌شده است و برای شنا، موج‌سواری، قایقرانی و ماهیگیری استفاده می‌شود. در این جزایر کوچک، ساحل طلایی و جزیره بریبی نسبتاً نزدیک هستند.

ساحل پادشاهان

ساحل پادشاهان که به نام آلن کینگ نیز نامیده می‌شود و در سال ۱۸۸۸ تنها مهمانخانه این منطقه بوده است، ساحل اصلی کالوندرا است.

ساحل پادشاهان در تمام طول سال توسط گشت زنی کلانتری کالوندرا نگهبانی می‌شود و دارای زمین‌بازی پیک‌نیک و زمین کودکان است.

ساحل پادشاهان کالوندرا استرالیا
ساحل پادشاهان کالوندرا استرالیا

ساحل پادشاهان همچنین دارای استخر شنایی است که آب اقیانوس به‌طور مستقیم وارد آن می‌شود.

ساحل موفت

ساحل موفت ساحل نیست، اما ساحل دیکی، واقع در یک کیلومتری شمال، دارای یک باشگاه تفریحی است و سالم نگهداری می‌شود. ساحل Moffat توسط مناطق مسکونی، کافه‌ها، ادارات پست، خبرگزاری، پارک و آپارتمان احاطه‌شده است.

پارک اسکیت‌بازی Corbould زمین اصلی باشگاه ساحلی شهر کالوندرا است که مسابقه مهمی را در طی کارناوال زمستانی مسابقات کوئینزلند، با ۳ گروه جزیره آفتابی، ساحل گینه و جام کالوندرا برگزار می‌کند.

افرادی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند می‌توانند از طریق اخذ یکی از انواع ویزاها مانند ویزای سرمایه‌گذاری، کاری و… نسبت به اقامت در استرالیا و یا یکی از ایالات کشور استرالیا اقدام کنند.

امتیاز به این مطلب:

0 / 5. 0

مقالات مرتبط:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن