پایتخت ورزشی استرالیا | ملبورن کریکت فوتبال استرالیایی

پایتخت ورزشی استرالیا شهر ملبورن یکی از کلان‌شهرهای استرالیاست و بارها به‌عنوان یکی از بهترین شهرهای دنیا برای زندگی انتخاب‌شده است. به همین دلیل به عقیده خیلی از مردم استرالیا بعد از سیدنی زیباترین شهر دنیاست. این شهر استرالیا با حدود ۵ میلیون نفر جمعیت پس از سیدنی دومین شهر پرجمعیت استرالیا حساب می‌شود.

ملبورن پایتخت ورزشی استرالیا
ملبورن پایتخت ورزشی استرالیا

شهر ملبورن استرالیا به دلایل مختلف و زیادی نظیر هزینه‌های پایین زندگی و آب‌وهوای خوب از خیلی جهت‌ها و مسائل در بین دیگر شهرهای استرالیا رتبه نخست را دارد که ورزش یکی از آن‌هاست. به همین منظور ملبورن را پایتخت ورزشی کشور استرالیا می‌نامند.

جایگاه ورزش در ملبورن استرالیا

این شهر که سالانه مسابقات مختلف ورزشی در آن برگزار می‌شود باعث شده ورزشکاران معروفی از اقصا نقاط دنیا هرساله برای انجام مسابقات ورزشی پا به این شهر بگذارند. ورزشکارانی که برای انجام مسابقات ورزشی به این شهر سفر می‌کنند بیشتر برای انجام و دیدن بازی کریکت و فوتبال استرالیایی پا به این شهر می‌گذارند.

استادیوم کریکت ملبورن واقع در پایتخت ورزشی استرالیا

ملبورن به پایتخت ورزش استرالیا معروف است. این دلیل باعث شده که امکانات و تأسیسات ورزشی بسیاری در این شهر وجود داشته باشد. در این شهر سالن‌ها و زمین‌های ورزشی بزرگ و مشهوری نیز وجود دارد. زمین کریکت ملبورن یکی از آن‌هاست این زمین بزرگ‌ترین استادیوم کریکت دنیاست. همچنین این زمین دارای بلندترین برج نورافکن دنیا نیز هست.

استادیوم کریکت شهر ملبورن
استادیوم کریکت شهر ملبورن

این استادیوم لوزی شکل که در سال ۱۸۵۴ ساخته‌شده میزبان المپیک تابستانی در سال ۱۹۵۶ و میزبان بازی‌های مشترک‌المنافع در سال ۲۰۰۶ بوده است. شهر Melbourne علاوه بر زمین کریکت استادیوم‌های دیگری هم دارد مانند استادیوم داکلندز که در سال ۲۰۰۰ افتتاح گردید و هرساله مسابقات راگبی و کنسرت‌های موسیقی در آن برگزار می‌شود. همچنین در فصل تابستان مسابقات کریکت و در فصل زمستان مسابقات فوتبال در این استادیوم برگزار می‌شود.

فوتبال استرالیایی در پایتخت ورزشی استرالیا

از پرطرفدارترین ورزش‌های این شهر فوتبال استرالیایی و کریکت هستند. Melbourne دو تیم فوتبال بانام‌های ملبورن هارت و ملبورن ویکتوری نیز دارد که هر دو در دسته الف بازی می‌کنند. در این شهر استرالیا مسابقاتی نیز با عنوان مسابقه گراند فینال ای اف آل که مسابقه فوتبالی هست انجام می‌شود. ورزشکارانی که قصد مهاجرت به استرالیا دارند از پایتخت ورزش استرالیا دیدن کنند.

این مسابقات هرسال در آخرین شنبه ماه سپتامبر به‌منظور مشخص شدن قهرمان لیگ برتر فوتبال استرالیا در زمین کریکت ملبورن برگزار می‌شود. این مسابقه یکی از بزرگ‌ترین وقایع ورزشی استرالیاست.

مسابقات مهم ورزشی در ملبورن

ورزش در ملبورن حرف اول را میزند همین موضوع باعث شده سالانه مسابقات متنوع و زیادی در اینجا برگزار شود. این شهر محل برگزاری سه مسابقه ورزشی بین‌المللی است که شامل مسابقات تنیس اپن استرالیا در ژانویه، مسابقات اسب‌دوانی قهرمانی و مسابقات ماشین‌سواری فرمول یک هست.

مسابقات ورزشی ملبورن استرالیا
مسابقات ورزشی ملبورن استرالیا

Melbourne که آن را پایتخت ورزش استرالیا می‌نامند لقب شهر غائی ورزشی جهان به آن دادند. چون همه‌ساله رخدادهای مهم ورزشی جهانی در آن برگزار می‌شود. مهم‌ترین قسمت شهر که آن را منطقه عظیم ورزشی شهر می‌نامند Melbourne Sports and Entertainment Precinct نام دارد. این منطقه عظیم در شرق شهر که مهم‌ترین مرکز ورزشی کشور استرالیا محسوب می‌گردد واقع‌شده است.

این منطقه که بخش مهمی از پایتخت ورزشی استرالیا به‌حساب می‌آید شامل ملبورن پارک و یارا پارک می‌شود. همچنین استادیوم کریکت ملبورن، استادیوم المپیک و موزه ملی ورزش در این منطقه واقع‌شده‌اند.

افرادی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند می‌توانند از طریق اخذ یکی از انواع ویزاها مانند ویزای سرمایه‌گذاری، کاری و… نسبت به اقامت در استرالیا و یا یکی از ایالات کشور استرالیا اقدام کنند.

امتیاز به این مطلب:

0 / 5. 0

مقالات مرتبط:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن