موزه ارتش کوئینزلند جنوبی استرالیا متعلق به قرن نوزدهم شهر بریزبن

موزه ارتش کوئینزلند جنوبی (Army Museum South Queensland) در سال ۱۹۸۴ تأسیس شد و موضوع آن مربوط به تاریخچه ارتش بریتانیا، استعمارگران و ارتش کشور استرالیا در کوئینزلند است که تصاویر و وسایل و اطلاعاتی که لازمه یک موزه است را جمع‌آوری، نگهداری و جهت بازدید عموم نمایش می‌دهد.

موزه ارتش کوئینزلند جنوبی استرالیا
موزه ارتش کوئینزلند جنوبی استرالیا

این موزه در شهر بریزبن واقع در ایالت کوئینزلند قرار دارد. تاریخ Army Museum South Queensland از سال ۱۸۶۴ تاکنون است و اطلاعات مربوط به این برهه تاریخی در آن گردآوری‌شده است.

ارتقاء اطلاعات مردم بریزبن

بسیاری از ساکنان بریزبن از حوادث تاریخی در پتری تراس که شامل مجسمه‌های ویکتوریا هستند اطلاع خاصی ندارند. این مجموعه صلح‌آمیز که بسیار به تاریخ و شهر بریزبن نزدیک است، شامل ساختمان‌هایی می‌شود که تاریخ آن به سال ۱۸۶۴ برمی‌گردد و بر اساس دستور فرماندار اول کوئینزلند، آقای سر جورج بوون ساخته‌شده است.

ساختمان‌های موزه ارتش کوئینزلند

وجود ساختمان‌های اصلی استعماری از ویژگی‌های یک قلعه نظامی در امپراتوری بریتانیای قرن نوزدهم میلادی است. در طول سال‌ها ساختمان‌های دیگر اضافه شدند و انبوهی از آن‌ها جهت تأمین سربازهایی که در دو جنگ جهانی، جنگ ویتنام و دیگر عملیات در حال انجام ارتش، ساخته شدند.

سربازها بخش مهمی از تاریخ کوئینزلند هستند که در این موزه نیز ساختن و نگهداری از این ساختمان‌ها جهت تجلیل از آن‌ها و زنده نگه‌داشتن رشادت‌ها و تلاش‌های آنان است. این مکان و ساختمان‌های آن در حال حاضر یک مرکز خدمات سه‌گانه است.

وجود شواهد زنده در موزه ارتش کوئینزلند

بازدیدکنندگان از مشاهده شواهد زنده مانده از دوران استعمار لذت می‌برند. نمونه‌هایی از این شواهد زنده شامل ساختمان اصلی سربازخانه، گاراژ و سلول‌ها، زمین راهپیمایی، بیمارستان، مراکز افسران و زمین تنیس است. سربازها با استفاده مداوم از امکانات فوق با ارتش ارتباط زیادی دارند.

همچنین ارتباطات مهمی با نیروی پلیس کوئینزلند و جامعه بهداشت روان دارد. Victoria Barracks یک سرباز کارگری و مرکز فعالیت‌های اجتماعی، آموزشی و اجتماعی است که توسط موزه ارتش تسهیل شده است.

بازدید از موزه ارتش

موزه ارتش از زمان استعمار تا امروز فعال بوده و مورداستفاده مردم قرارگرفته است. تورها با رزرو گروهی، یا تماس تلفنی جهت استفاده افراد ممکن آماده خدمات‌دهی است. تور بازدید از موزه ارتش بسیار عالی و جذاب است و قطعاً ارزش صرف زمان و هزینه را دارد.

موزه ارتش کوئینزلند جنوبی استرالیا
موزه ارتش کوئینزلند استرالیا

گام به عقب در زمان

بازدید از موزه در Victoria Barracks یک گام به عقب در زمان و سیر درگذشته تاریخ است. تور شامل یک نمایشگاه صوتی تصویری است که به دنبال صرف چای صبحانه (چاشنی، مربا، کرم، چای یا کافه شبیه به نقره‌ای) و سپس یک تور پیاده‌روی در میان جنگل‌های تاریخی و دریافت یک بروشور سوغاتی است. استفاده از همه امکانات و خدمات موزه ارتش تنها با صرف ۱۵ دلار امکان‌پذیر می‌باشند.

موزه ارتش کوئینزلند جنوبی یک مکان جذاب با لایه‌های تاریخ

موزه ارتش کوئینزلند قسمت‌های مختلف و مهمی را حفظ و نگهداری کرده است. سربازخانه جایی است که نقش مهمی در تاریخ بریزبن داشته است و بسیاری از قسمت‌های آن به‌خوبی حفظ‌ شده و هنوز هم در حال استفاده است. این مکان جو و اتمسفر عالی دارد. لطفاً توجه داشته باشید که موزه از تاریخ ۱۳ دسامبر ۲۰۱۷ بسته‌ شده است.

افرادی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند می‌توانند از طریق اخذ یکی از انواع ویزاها مانند ویزای سرمایه‌گذاری، کاری و… نسبت به اقامت در استرالیا و یا یکی از ایالات کشور استرالیا اقدام کنند.

امتیاز به این مطلب:

0 / 5. 0

مقالات مرتبط:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن