پارک یادبود سربازان آرارات ایالت ویکتوریا استرالیا

پارک یادبود سربازان (Soldiers Memorial Park) در شهر آرارات، ایالت ویکتوریا، کشور استرالیا قرار دارد که حدود ۲۰۰ متر از مرکز V.C و قبرستان و یادبود استرالیا در همان جاده در جهت روستای فروملز در فرانسه است.

Soldiers Memorial Park استرالیا به‌ افتخار ۴۱۰ سرباز ناشناس استرالیایی که در میان ۱۲۹۹ افسر و مردان نیروهای سلطنتی استرالیا کشته شدند ساخته شد. این پارک فهرستی است از حدود ۱۳۰۰ سرباز استرالیایی که درنبرد گم‌شده‌اند و هیچ مکان شناسایی‌شده‌ای ندارند. از این تعداد ۷۱۱ نفر به‌عنوان شهید در راه خدا در دیگر گورستان‌های محلی مانند گورستان امدادرسانی لت روا و گورستان نظامی رو دوی بویز به خاک سپرده‌شده‌اند.

بدنهای ۱۶۰ سرباز دیگر AIF پس از جنگ نابود و بعد از جنگ آلمان‌ها دفن شد، اسامی آن‌ها و وسایل شخصی آن‌ها به صلیب سرخ منتقل شد. در ماه مه ۲۰۰۸، جسد برخی از این سربازان را در گورهای دسته‌جمعی در حومه فرئل دفن کردند.

پارک یادبود سربازان استرالیا
پارک یادبود سربازان استرالیا

Soldiers Memorial Park شامل یک برج در داخل گورستان نظامی ویلرس-بریتونیکس که شامل صلیب قربانی نیز می‌شود. برج توسط دیوارها و پانل‌هایی که نام آن‌ها مرده گم‌شده است، پوشانده شده است. کتیبه اصلی از هر دو طرف به زبان انگلیسی و فرانسوی است.

دو گذر بتنی بزرگ در چمن قرار دارند که در آن‌ها سربازان به‌صورت دسته‌جمعی به خاک سپرده‌شده‌اند. گرچه گورها ظاهراً به‌صورت جداگانه و مشخص ساخته‌شده‌اند، اما در واقعیت سنگ‌ قبرهای تکی دارای هیچ گوری نیستند، همه جسدها را در گورهای دسته‌جمعی به خاک سپرده‌اند.
یادبودهای نظامی اهمیت ملی برای هر کشوری دارند. این‌ چنین یادبودهایی در زمین‌های عمومی در یک ایالت یا قلمرو شمالی و خارج از قلمرو سرمایه استرالیا قرار دارند. قانون ممنوعیت یادبودهای غیرقانونی، کانبرا را به‌عنوان یادبود ملی به رسمیت شناخته است.

تاریخچه پارک یادبود سربازان استرالیا

پس از جنگ، فرمانده نیروی دریایی استرالیا، سرلتن، سر تالبوت هابز، سایت‌های چندین یادبود استرالیا را در اروپا انتخاب کرد و پیشنهاد ساختن پارک یادبودی برای همه مرده‌های استرالیایی در جبهه غربی در فرانسه را داد. این پیشنهاد توسط دولت استرالیا تصویب شد که تحت رهبری نخست‌وزیر جنگ بللی هیوز در سال ۱۹۲۳ به تصویب رسید.

تاریخچه پارک یادبود سربازان استرالیا
تاریخچه پارک یادبود نظامیان استرالیا

رقابت برای طراحی یادبود در سال ۱۹۲۵ شدید بود. این پارک برای جانبازان استرالیایی و والدین آن‌ها بود. مسابقه توسط معمار ملبورن ویلیام لوکاس برنده شد. در سال ۱۹۲۹، دولت فرانسه موافقت خود را با این پروژه پذیرفت.

زمان افتتاح پارک

پارک یادبود در تاریخ ۵ ژوئیه ۱۹۹۸ توسط بروس اسکات، وزیر امور خارجه استرالیا، در حضور ایان مک لخلان، وزیر دفاع استرالیا، افتتاح شد. افتتاح پارک یادبود مجموعه‌ای از رویدادهایی بود که به مناسبت هشتادمین سالگرد پایان جنگ جهانی اول به وقوع پیوسته بود، فرمانده پیاده‌نظام فرانسوی ۴۳ و گردان ۱۰/۲۷ استرالیا و صدها نفر از استرالیا و فرانسه در افتتاحیه پارک یادبود حضور داشتند.

مجسمه کوببرز در پارک یادبود سربازان شهر آرارات

کوببرز یک مجسمه مشهور در سال ۱۹۹۸ توسط پیتر کور تل از سرباز سیمون فریزر که یک هم‌وطن زخمی را نجات داده است. یک‌تکه از مجسمه در حرم پارک یادبود سربازان در ملبورن، ویکتوریا است. کور تل برای فریزر، یک کشاورز بود در بی دوک ویکتوریا، زندگی می‌کرد. او در جنگ از ناحیه پا زخمی شده بود اما بااین‌حال به هم‌وطنش کمک کرد.

مجسمه کوببرز پارک یادبود استرالیا
مجسمه کوببرز پارک یادبود استرالیا

افرادی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند می‌توانند از طریق اخذ یکی از انواع ویزاها مانند ویزای سرمایه‌گذاری، کاری و… نسبت به اقامت در استرالیا و یا یکی از ایالات کشور استرالیا اقدام کنند.

امتیاز به این مطلب:

0 / 5. 0

مقالات مرتبط:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن