موزه ملبورن استرالیا بزرگ‌ترین موزه نیم‌کره جنوبی

موزه ملبورن (Melbourne Museum) در سال ۱۸۵۴ در باغ‌های کارلتون تأسیس‌شده است. این موزه که با سبک معماری مدرن ساخته‌شده است بزرگ‌ترین موزه نیم‌کره جنوبی به‌حساب می‌آید. این موزه یکی از شیک‌ترین و مدرن‌ترین موزه‌های کشور استرالیاست که دارای هفت گالری اصلی است. یک گالری کودکان و یک سالن نمایشگاهی از گالری‌های این موزه هستند.

موزه ملبورن استرالیا
موزه ملبورن استرالیا

برگزاری فستیوال در موزه

موزه بزرگ ملبورن دارای امکانات مجهزی مانند سالن آمفی‌تئاتر ایج، کافی شاپ و فروشگاه بزرگ سوغاتی است. این موزه در سال ۲۰۰۶ محل برگزاری فستیوال ملبورن بود که بعد از برگزاری این فستیوال هرساله به همین مناسبت گردهمایی با حضور چهره‌های سیاسی و هنری در موزه برگزار می‌شود. این موزه ویترینی از دیگر موزه‌های شهر ملبورن را در خود جا داده است. همچنین بدن فارلپ معروف‌ترین اسب مسابقه استرالیا نیز در این مکان قرار دارد.

بخش‌های مختلف موزه ملبورن

این موزه که فاصله کمی از شهر دارد با باغ‌ها و پارک‌های زیبایی که در اطرافش هست احاطه‌شده است. در محوطه موزه دو بخش بنام موزه تاریخ طبیعی و موزه فرهنگی استرالیا واقع‌شده است. این دو موزه بخش عمده‌ای از موزه بزرگ ملبورن را تشکیل داده‌اند. این بنای مدرن و زیبا بخش‌های مختلفی دارد که مهم‌ترین آن‌ها مجموعه‌ای از آثار اجتماعی و فرهنگی ملبورن و استرالیاست.

بخش‌های مختلف موزه ملبورن
بخش‌های مختلف موزه ملبورن

موزه ملبورن علاوه بر بخش‌های متنوع و گوناگونی که دارد شامل جنگل‌های مسقف، مرکز فرهنگ مردمان اولیه بانجیلاکا، موزه کودکان مکعبی شکل روبیک و نمای از انواع حیوانات منسوخ‌شده همچون دایناسورها، حشرات و… است. همچنین این موزه یک سری نمایشگاه دائمی و موقت نیز دارد.

ساختمان نمایشگاه موزه

نقاط برجسته و مهمی در این مکان قرار دارند که نمایی از فرهنگ وزندگی مردمان دیار این سرزمین از گذشته تا الان را نشان می‌دهد. نظیر مرکز هنرهای بومی این دیار، موزه کودکان و بلوباکس مکعب که از ساختمان بیرون زده است. علاوه بر این ساختمان نمایشگاه‌های سلطنتی ویکتوریا که در سال ۱۸۸۰ ساخته‌شده و محل برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی ملبورن است در کنار این موزه واقع‌شده است. این مکان همواره برای نمایشگاه‌ها و رویدادهای ویژه استفاده می‌شود.

موزه بزرگ ملبورن که روز اول هدف از تأسیس آن یادآوری و معرفی فضای نمایشگاه‌های قرن نوزدهم استرالیا بود بعدها به یکی از مدرن‌ترین و مهم‌ترین موزه‌های کشور استرالیا تبدیل گردید. این موزه که شامل بخش‌های متفاوت و زیادی است یک بخش بزرگ و مهم به نام صنعت و فنّاوری نیز دارد. این بخش به منبع درآمد خوبی برای این موزه تبدیل‌شده است.

نمایشگاه موزه ملبورن
نمایشگاه موزه ملبورن

این موزه علاوه بر قسمت‌های متنوعی که دارد یک بخش جذاب و دیدنی نیز در آن جای گرفته است که در ویترین این بخش اسکلت حیوانات و پرندگان اصیل این سرزمین که نسل آن‌ها از بین رفته است قرار دارد. موزه بزرگ شهر ملبورن استرالیا شلوغ‌ترین و محبوب‌ترین موزه و جاذبه توریستی استرالیا به‌حساب می‌آید. این موزه در سال ۲۰۱۱ به بعد به مدت چندین سال متوالی جایزه بهترین جاذبه گردشگری استرالیا را به خود اختصاص داد.

بزرگ‌ترین نمایشنامه جهان در موزه ملبورن

بزرگ‌ترین نمایشنامه IMAX جهان در نمایشگاه موزه بزرگ ملبورن واقع‌شده است. این نمایشنامه بخشی از این مجموعه حساب می‌شود. همچنین بخشی از فیلم‌ها و فیلم‌های مستند در نمایشگاه این موزه فیلم‌برداری می‌شود.

زمان بازدید: هرروز از ساعت ۱۰ صبح تا ۵ بعدازظهر
نشانی: استرالیا، ملبورن، کارلتون، خیابان نیکولسون ۱۱، موزه ملبورن

افرادی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند می‌توانند از طریق اخذ یکی از انواع ویزاها مانند ویزای سرمایه‌گذاری، کاری و… نسبت به اقامت در استرالیا و یا یکی از ایالات کشور استرالیا اقدام کنند.

امتیاز به این مطلب:

0 / 5. 0

مقالات مرتبط:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن