گورستان توونگ گورستان قدیمی شهر بریزبن استرالیا

گورستان توونگ (Toowong Cemetery) یک قبرستان قدیمی است که در چهار و نیم کیلومتری غرب بریزبن واقع در ایالت کوئینزلند کشور استرالیا قرار دارد.

قبرستان توونگ به‌عنوان گورستان عمومی بریزبن شناخته می‌شود و یکی از نمادهای شهر بریزبن است. سال‌ها پیش توونگ گورستان اصلی شهر بود. این قبرستان بزرگ چهل‌وچهار هکتاری در گوشه‌ای از خیابان فردریک در دامنه‌های کوه کوت‌تا قرار دارد و باغ گیاه‌شناسی کوه کوت تا بریزبن و پارک جنگلی بریزبن را به هم متصل می‌کند.

گورستان توونگ استرالیا
گورستان توونگ استرالیا

تاریخچه گورستان توونگ

این گورستان در سال ۱۸۶۶ تأسیس شد ولی شروع رسمی آن را سال ۱۸۷۵ می‌دانند. درحالی‌که گورستان Toowong به‌طور رسمی در سال ۱۸۷۵ افتتاح شد، برخی از دفن‌ها از سال ۱۸۷۱ در این گورستان صورت گرفته است. بیشترین اموات دفن شده در قبرستان توونگ. در زمان دومین فرماندار کوئینزلند، سرهنگ ساموئل بلال دفن اموات در قبرستان توونگ به‌طور فراوانی افزایش یافت به‌طوری‌که بیشترین اموات دفن شده در توونگ در این دوره صورت گرفته است.

تاریخچه گورستان توونگ استرالیا
تاریخچه گورستان توونگ استرالیا

محیط و شرایط گورستان توونگ

گورستان دارای تعدادی از مناطق فرهنگی، مسیرها و بخش‌های تاریخی و یادبودهای تاریخی است. گروه‌های اجتماعی در حال کار با شورای شهر بریزبن برای حفظ و بهبود شرایط و محیط Toowong Cemetery هستند.

در برخی قسمت‌های این گورستان گورهای خانوادگی وجود دارد و افراد می‌توانند این گورهای خانوادگی را جهت دفن مردگان انتخاب کنند. البته این موضوع تنها در مواردی بلامانع است که قبر هنوز فضای کافی دارد و از آخرین دفن صورت گرفته در آن محل بیش از ۳۰ سال گذشته باشد. استفاده مجدد از گورهای خانوادگی فقط برای فرزندان و یا کسانی که با اموات روابط خونی یا خانوادگی داشته باشند امکان‌پذیر است.

باغ‌های یادبود و دیوارهای خاکستر در گورستان توونگ

در برخی قسمت‌های گورستان Toowong مکان‌هایی جهت نگهداری خاکستر اموات ساخته‌شده است. بخش‌های نگهداری اموات در پشت دیوار روستا و پشت موزه قرار دارد. به‌طور متناوب، خاکسترها را می‌توان به مکان‌های قبر و محل دفن مردگان برده و آنجا نگهداری نمود. برای مشاهده سراچه‌های موجود در دیوار گورستان Toowong، قرار ملاقات لازم است و می‌بایست از پیش به‌وسیله ایمیل یا تماس تلفنی با دفتر تماس گرفته شود تا اطمینان حاصل شود که یک افسر برای کمک وجود دارد.

مکان‌های یادبود گورها و خاکستر

علامت‌گذاری اعداد در سنگ‌های قیمتی در اواخر دهه ۱۹۰۰ شروع شد. بسیاری از گورهای قبرستان Toowong بسیار قدیمی هستند، لذا میزان به‌کارگیری سنگ‌های قیمتی بر روی آن‌ها مشخص نیست. این باعث می‌شود نگهداری و حفاظت از گورهای قبرستان توونگ بدون کمک دولت و نیروهای مردمی بسیار دشوار شود.

یادبود گورستان توونگ استرالیا
یادبود گورستان توونگ استرالیا

رمپ پیاده‌روی – پروژه پیوند قبرستان توونگ

این پروژه شامل ساخت یک رمپ عابر پیاده جدید از جاده کوه کوت تا در مقابل گورستان گیاه‌شناسی بریزبن، به Toowong Cemetery می‌شد. ساخت‌وساز این پروژه در اوایل سپتامبر ۲۰۱۸ تکمیل شد. این رمپ با توجه به قانون تبعیض معلولیت (DDA) 1992 قابل‌دسترسی است. این نقطه، دسترسی بیشتر به بخش جنوب غربی گورستان را فراهم می‌کند. در ساخت رمپ نه‌تنها هیچ درختی قطع نشد بلکه درختان زیادی هم کاشته شد.

دوست داران گورستان توونگ

دوست داران قبرستان توونگ یک سازمان داوطلبانه است. این سازمان، گروهی از افرادی هستند که علاقه خاصی به تاریخ کوئینزلند و بریزبن و به‌ویژه گورستان توونگ دارند. آن‌ها جلسات را در آخرین روز چهارشنبه هرماه برگزار می‌کنند و گردهمایی‌های آموزشی در اولین روز یکشنبه ماه را برگزار می‌کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر، به وب‌سایت قبرستان دوستان Toowong مراجعه کنید.

افرادی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند می‌توانند از طریق اخذ یکی از انواع ویزاها مانند ویزای سرمایه‌گذاری، کاری و… نسبت به اقامت در استرالیا و یا یکی از ایالات کشور استرالیا اقدام کنند.

امتیاز به این مطلب:

0 / 5. 0

مقالات مرتبط:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن