آسیاب قدیمی بریزبن اولین ساختمان در کوئینزلند استرالیا

آسیاب قدیمی (The Old Windmill) یک اثر تاریخی و یکی از میراث فرهنگی در شهر بریزبن واقع در ایالت کوئینزلند استرالیا هست.

آسیاب بریزبن بخش قابل‌توجهی از تاریخ بریزبن را نشان می‌دهد. هیچ نوشته یا اثری از سازنده آسیاب یا زمان ساخت آن وجود ندارد، اما سازندگان آن متهمان و زندانیان این شهر بوده‌اند.

این آسیاب تا اواخر سال ۱۸۲۸ میلادی کار می‌کرد. این آسیاب، قدیمی‌ترین ساختمان باقی‌مانده در کوئینزلند است.

آسیاب قدیمی بریزبن استرالیا
آسیاب قدیمی بریزبن استرالیا

تاریخچه آسیاب قدیمی شهر بریزبن

قدیمی‌ترین ساختمان بریزبن دارای جنبه‌های بسیاری جهت آگاهی و شناخت تاریخ بریزبن است. تاریخی که گاهی اوقات تاریک و وحشیانه است. The Old Windmill بریزبن نه‌تنها بلندترین ساختمان قدیمی باقی‌مانده بلکه قدیمی‌ترین آسیاب بادی در کشور استرالیا نیز هست.

کاربردهای آسیاب قدیمی

در طول دهه ۱۸۹۰ سقف آسیاب توسط آتش‌نشانی استفاده شد. از ۱۹۲۲ تا ۱۹۲۶ موسسه مهندسین رادیو، برج را برای جلسات و آزمایش‌ها مورداستفاده قرارداد و در طول دهه‌های ۱۹۳۰ و ۱۹۴۰ ساختمان The Old Windmill محل برگزاری نشست‌های تلویزیونی پیشگام بود. شورای شهر بریزبن در طول سال ۱۹۲۱ برای تصاحب مالکیت آسیاب با دولت محلی شروع به مذاکره کرد.

کاربردهای آسیاب قدیمی استرالیا
کاربردهای آسیاب قدیمی استرالیا

نقشه‌برداری مکانی مناسب برای نقشه‌برداری از شهر بریزبن

آسیاب قدیمی به خاطر موقعیت خاص جغرافیایی برجسته‌ای که دارد به‌عنوان یکی از ایستگاه‌ها برای بررسی ناهنجاری‌های منطقه خلیج مورتون انتخاب شد. در سال ۱۸۳۹ توسط رابرت دیکسون، گرانول استپیلتون و جیمز وارنر از ماه مه سال ۱۸۳۹ شروع به نقشه‌برداری و احداث و مرمت آن شد. در ۲۹ مارس ۱۸۴۸ اجازه استفاده و بهره‌برداری از منطقه وسیع بریزبن و به‌صورت نامحدود صادر شد.

اعدام‌ها

در ژوئیه ۱۸۴۱، برج بریزبن محل اعدام در انظار عمومی دو مرد بومی بود که در سیدنی به دلیل قتل معاون وزیر امور خارجه، گرانول استاپیلتون و یکی از حزب‌های خود در نزدیکی کوه لیندسی در تاریخ ۳۱ می ۱۸۴۰ محکوم‌شده بودند. مردان بومی به خلیج مورتون بازگردانده شده و با حدود ۱۰۰ نفر از مردم بومی روبرو شدند.

نقطه عطف

پس از پایان عملیات فرزکاری، بحث در مورد امکان استفاده در آینده از برج بریزبن بود. در دسامبر ۱۸۴۹ ساختمان بلند برج گونه آسیاب به حراج گذاشته شد و توسط یکی از مقامات دولتی خریداری شد و وی به‌سرعت درخواست مزایده برای حذف آن و ماشین‌آلات خود را به دست آورد. ولی مالکیت محل به علت یک مشکل قانونی درفروش، به‌زودی به تاج بازگردانده شد، اما متأسفانه این اتفاق پس از وقوع برخی تخریب‌ها در آسیاب روی داد.

نقطه عطف آسیاب قدیمی استرالیا
نقطه عطف آسیاب قدیمی استرالیا

در ژانویه ۱۸۵۰ در یک مقاله درخواست تجدیدنظر برای آسیاب‌های بادی نوشته شد که این برج بقای شهر را تضمین نمی‌کند اما صرف‌نظر از ویژگی‌های برجسته و زیبا آن «بهترین نقطه ثابت برای اندازه‌گیری زمین در منطقه» است. در همین راستا این سایت نقطه قابل‌توجهی برای چشم‌انداز زیبا بریزبن و اطراف آن بود.

علی‌رغم درخواست‌های قبلی برای پاک کردن شواهد تاریخی گذشته بریزبن، «احساسات و پراگماتیسم برای جلوگیری از آسیب‌های مخرب محکومیت» موجب جلوگیری از تخریب بیشتر برج شده است. در یک نقاشی از آسیاب قدیمی بریزبن که در سال ۱۸۵۵ ترسیم‌شده است، بادبان‌ها هنوز در سال ۱۸۵۴ در محل قرار داشتند و در نقاشی مشخص است.

افرادی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند می‌توانند از طریق اخذ یکی از انواع ویزاها مانند ویزای سرمایه‌گذاری، کاری و… نسبت به اقامت در استرالیا و یا یکی از ایالات کشور استرالیا اقدام کنند.

امتیاز به این مطلب:

0 / 5. 0

مقالات مرتبط:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن