ساختمان بانک نیو سات ولز ملبورن کشور استرالیا

بانک نیو‌سات ولز (Bank of New South Wales) در خیابان کالینز واقع‌شده است. ساختمان نیو سات ولز ملبورن به سبک معماری رنسانس سنتی ساخته‌شده که در سال ۱۸۵۷ تکمیل گردید و در سال ۱۹۳۲ به علت یکسری تغییرات تخریب شد.

بانک نیو سات ولز استرالیا
نیو‌سات ولز استرالیا

معمار ساختمان بانک نیوسات ولز ملبورن

این ساختمان نوساز در همان سال تخریب با تعیین اعتبار ملی استرالیا و پایگاه میراث ویکتوریا طراحی و ساخت آن توسط معمار معروف جوزف رید آغاز شد. بعد از مدتی از ساختمان جدید بانک مرکزی جنوب ملبورن رونمایی شد.

ساختمان بانک از نمای سنتی و زیبایی برخوردار است یکی از شلوغ‌ترین بانک‌های استرالیا ازلحاظ مشتری است. دفتر بانک اولین جایزه خود را به ارزش هفتادوپنج پوند در رقابت با بانک مرکزی نیو‌سات ولز برای طراحی ستاد جدید خود در ملبورن بر روی یک بلوک خالی از زمین در اطراف خیابان کالینز اعطا کرد.

معماری بانک نیو سات ولز استرالیا
معمار نیو سات ولز استرالیا

طراحی که جوزف رید معمار پرجنب‌وجوش آن زمان‌بر روی این ساختمان انجام داد به‌عنوان یک نمونه برجسته معماری احیاء در اواسط قرن نوزدهم در ملبورن از آن نام‌برده می‌شود. این مکان در منطقه‌ای محفوظ شده از آن نگهداری و مراقبت می‌شود. نمای پیچیده و دوگانه‌ای که در سبک Bank of New South Wales ملبورن به‌کاررفته باعث شده چشم تمام افرادی که در مسیر خیابان کالینز تردد می‌کنند به خود خیره کند.

نمای کلی ساختمان مرکزی نیو‌سات ولز ملبورن

نمای داخلی و بیرونی این ساختمان شامل ستون‌های مختلفی از نوع میراث و فرهنگ ایالت ویکتوریاست. دیوارهای سطح پایین که مربوط به نمای داخلی است شامل ستون‌های بسته‌بندی‌شده منظم یونیک با پایتخت‌های فلومینگ فلوت طراحی‌شده‌اند. همچنین ستون‌های پایین‌تر بر روی پایه‌های سنگی حک‌شده قرارگرفته‌اند که توسط دیواره‌های چوبی ساخته‌شده‌اند.

دیوارهای سطح بالایی ساختمان نیو سات ولز ملبورن از نما و ستون فقرات تزیینی ساخته‌شده‌اند. این ستون‌ها که بر روی سنگ‌های فریز فوقانی با طراحی و چهره گل برهنه و میوه‌ها به‌کاررفته‌اند باعث شده ساختمان بانک را نسبت به ساختمان بانک‌های دیگر متمایز کند. همچنین نیمه پایینی این بانک مختص دفتر مرکزی بانک هست که توسط چارلز سامرز سرمایه‌دار معروف ایالت ویکتوریا اداره می‌شود.

تاریخچه بانک نیو سات ولز استرالیا
تاریخچه بانک نیو سات ولز استرالیا

نشان ملی بانک در سال ۱۹۳۱ از کالج ارتش دریافت شد و نشان‌دهنده کیفیت این بانک بود. همچنین در نماد بانک یک سپر که توسط کنگره و نماد خورشید فروزان قرار دارد و روی سپر یک کشتی، دوشاخه گندم، یک گوسفند، یک گاو و یک بیل و کلنگ قرار دارد که نشان‌دهنده صنایع اصلی استرالیا است.

امکانات و ویژگی‌های Bank of New South Wales ملبورن

بانک مرکزی نیو سات ولز ویکتوریا دارای دو سطح با نمایه خلیج عمودی هست. سطح سمت چپ در ابتدا به‌طور مستقیم به سالن اصلی بانکداری منجر می‌شود؛ و سمت راست به منزل خصوصی مدیر منجر می‌شود. همچنین این ساختمان دارای سه پنجره که هرکدام پشت ستون‌های کلاسیک بانک قرارگرفته‌اند است. در مقابل هر پنجره بالکن‌های هواخوری طراحی‌شده است. یکی از این بالکن‌ها به اتاق پذیرایی که در ساختمان دیگری است متصل می‌شود.

این بانک که ساختمان مرکزی نیو سات ولز جنوبی ملبورن به‌حساب می‌آید بیش از صد شعبه در کل کشور استرالیا دارد. این دلیل همواره باعث شده که این بانک نیو سات ولز ملبورن یک وجهه متفاوت به لحاظ مشتری و اعتماد بانکی مردم نسبت به بانک‌های دیگر ملبورن داشته باشد.

افرادی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند می‌توانند از طریق اخذ یکی از انواع ویزاها مانند ویزای سرمایه‌گذاری، کاری و… نسبت به اقامت در استرالیا و یا یکی از ایالات کشور استرالیا اقدام کنند.

امتیاز به این مطلب:

0 / 5. 0

مقالات مرتبط:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن