پارک ملی لیتوون یک موزه نظامی قدیمی در بریزبن استرالیا

پارک ملی لیتوون (Fort Lytton National Park) یک سایت مهم تاریخی است که در ۱۳ کیلومتری شمال شرقی شهر بریزبن در نزدیکی دهانه رودخانه بریزبن واقع در ایالت کوئینزلند استرالیا واقع‌شده است.

پارک ملی لیتوون بریزبن
پارک ملی لیتوون بریزبن

تاریخچه پارک ملی فورت

Fort Lytton National Park در سال‌های ۱۸۸۱-۱۸۸۰ ساخته شد تا از حمل‌ونقل دریایی در مقابل خطرات بالقوه محافظت کند. پس‌ از آنکه مستعمرات استرالیا در سال ۱۹۰۱ به یک فدراسیون (Commonwealth of Australia) تبدیل شدند، قلعه و سرزمینی که پارک در آن بودند، به دولت منتقل شد. قورت لیتوون مدت کوتاهی پس از جنگ جهانی دوم همچنان به‌عنوان یک پایگاه نظامی مورداستفاده قرار می‌گرفت. به‌ مرور استفاده نظامی از پارک کاهش یافت تا اینکه آخرین عملیات برای بستن آن در سال ۱۹۶۵ صورت گرفت و موجب تعطیلی سایت نظامی شد. پس از یکسری جابجایی‌ها و تغییرات اداری صورت گرفته در سال ۱۹۹۰ این پارک ملی پارک فیت لایتون تبدیل شد.

ثبت ملی و افزایش محدوده پارک لیتوون

پارک در سال ۱۹۹۰ به‌عنوان اولین پارک ملی تاریخی کوئینزلند ساخته شد. این پارک در ابتدا فقط شامل میراث فورت لیتوون، قلعه ساحلی استعماری بود که تا زمان جنگ جهانی دوم همچنان به‌عنوان پایگاه نظامی مورداستفاده قرار می‌گرفت. پارک در سال ۱۹۹۹ گسترش یافت و زمین‌های ایستگاه قرنطینه Lytton و زمین‌های اطراف آن نیز به پارک اضافه شد.

محدوده پارک ملی لیتوون بریزبن
محدوده پارک ملی فورت بریزبن

بازدید از پارک ملی لیتوون

جاذبه اصلی پارک ملی Fort Lytton، فرماندهی نظامی تاریخی فورت لیتوون است که با ارائه تورهای گردشگری اطلاعات زیادی از این پارک تاریخی، موزه و قوانین مجدد آن ارائه می‌دهد. بازدید از پارک در روزهای یکشنبه، تعطیلات عمومی و رویدادهای ویژه در طول سال، رایگان است. جهت بازدید از سایت و پارک در سایر ایام سال باید با وقت قبلی و هماهنگی‌های لازم و پرداخت هزینه‌های جاری آن صورت پذیرد.

موزه نظامی پارک لیتوون

از سال ۱۹۹۰، انجمن داوطلبانه توپخانه سلطنتی، و پس‌ازآن داوطلبان FLHA، با همکاری پارک‌های کوئینزلند و خدمات حیات‌وحش برای تحقیق، اداره امور و فعالیت موزه نظامی فورت لیتوون کار می‌کنند.

موزه پارک ملی لیتوون بریزبن
موزه پارک ملی لیتوون بریزبن

این موزه دارای مجموعه‌ای از بیش از ۲۰۰۰ مورد است که در سراسر پارک ازجمله در ۵ ساختمان، ۶ چاله تفنگ، ۲ سازه پناهگاه و چندین محل هوایی توزیع‌شده است. پذیرش به موزه آزاد است، اگرچه دو ساختمان (ساختمان معدن زیرزمینی و اتاق پودر سیاه) تنها در تورهای مشخص‌شده و دارای مجوز رسمی، قابل‌دسترسی است.

تورهای بازدید از پارک ملی لیتوون

پارک هر یکشنبه و بیشتر تعطیلات عمومی باز است. شما اگر قصد سفر به بریزبن یا مهاجرت به استرالیا دارید می‌توانید به‌صورت شخصی یا با استفاده از تورهای گشت در پارک لیتوون از پارک و قلعه آن بازدید نمایید. اولین تور در ساعت ۱۰:۳۰ صبح است و آخرین تور در ساعت ۲ بعدازظهر است. تور حدود ۹۰ دقیقه طول می‌کشد فورت لایتون در روزهای هفته به عموم مردم بسته است، اما می‌توان با گروه‌های تور برای بازدید از آن رفت.

تور پارک ملی لیتوون بریزبن
تور پارک فورت لیتوون بریزبن

پارک و دلایل وجودی آن

پارک ملی لیتوون حفاظت از تاریخ نظامی کوئینزلند است. از سال ۱۸۸۱ تا ۱۹۴۵ تمرکز فعالیت دفاعی کوئینزلند روی این قلعه ساحلی کلاسیک بود. پارک فورت لیتوون یکی از چندین ساحل کشور استرالیا در قرن نوزدهم که برای محافظت از تهاجم ساخته‌شده است. قلعه پنتاگون به‌خوبی محافظت‌شده است، در پشت ساحل علفزار پنهان‌شده و توسط یک حلقه پر از آب احاطه‌شده است.

افرادی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند می‌توانند از طریق اخذ یکی از انواع ویزاها مانند ویزای سرمایه‌گذاری، کاری و… نسبت به اقامت در استرالیا و یا یکی از ایالات کشور استرالیا اقدام کنند.

امتیاز به این مطلب:

0 / 5. 0

مقالات مرتبط:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن