زندان قدیمی ملبورن در ایالت ویکتوریا استرالیا

زندان قدیمی ملبورن (Old Melbourne Gaol) در سال ۱۸۴۱ تأسیس‌شده است. این زندان یکی از قدیمی‌ترین و معروف‌ترین زندان‌های دنیاست. همواره این مکان را به‌عنوان یک زندان خطرناک و ترسناک می‌شناختند که در دل خود زندان قتل‌های عجیب و دل‌خراشی رخ می‌داد. زندان قدیمی شهر ملبورن بزرگ‌ترین زندان کشور استرالیاست که تاریخ افسانه‌ای از خود به‌جا گذاشته است.

زندان قدیمی ملبورن استرالیا
زندان ملبورن استرالیا

گذشته خشن زندان قدیمی ملبورن

این زندان تاریخی که به‌خوبی حفظ‌ شده در حال حاضر موقعیتی رو به وجود آورده تا مردم به واقعیت خشن استرالیا درگذشته بیشتر پی ببرند. این مکان زندانی‌های مختلفی مانند جنایتکاران، قاتلان یاغی، آشوب گران، بیماران روانی، جوانان گستاخ شهر و… را در دل خود دیده که همین دلیل باعث شده داستان‌هایی از جنایتکاران و قاتلین بدنامی مانند ندکلی و هولن پولتن معروف به بیرون نقل شود.

ندکلی شرور معروف زندان قدیمی ملبورن

زندان قدیمی شهر ملبورن استرالیا چهره‌ی سیاه و بدنامی از خود در ایالت ویکتوریا بجا گذاشته بود. این مکان تاریخی رکورددار بیشترین اعدام در یک دهه است. آن زمان در بین سال‌های ۱۸۴۲ تا ۱۹۴۲ (سال تعطیلی زندان) ۱۳۳ زندانی ازجمله شرور معروف ندکلی اعدام شدند.

شرور معروف زندان ملبورن
شرور معروف زندان ملبورن

در این مکان تاریک و خشن گاهی اوقات نیز جشن‌های خاصی برگزار می‌شد؛ مانند جشن هالووین که برگزاری این مراسم به گذشته تاریک زندان مرتبط بود. دریکی از این جشن‌ها یکی از جنایتکاران معروف استرالیایی چند نفر را به قتل رساند. همین دلیل باعث شد تا بعد از چند روز اعدام‌شده و جسد آن نیز تیرباران شود.

زندان شهر ملبورن سایه سیاهی بر سطح شهر انداخته بود؛ و تمام زیبایی‌های شهر را تحت تأثیر خود قرار داده بود. مثلاً در آن زمان کودکان را در کنار مجرمین خطرناک قرار می‌دادند. بعد از چندین سال که این اتفاق تکرار می‌شد صدای اعتراض مردم و خانواده کودکانی که در زندان به سر می‌بردند بالا گرفت. در آن زمان با اعتراض‌های پشت سر هم مردم و دخالت سازمان ملل و حقوق بشر این رویه متوقف و بند جنایتکاران و مجرمین خطرناک جدا شد.

جمجمه های زندان ملبورن

در زندان ملبورن، این زندان باستانی جمجمه ندکلی خلاف‌کار معروف استرالیایی وجود داشت. تا درس عبرتی برای دیگران شود. البته بعدها هدف از این کار را انجام یکسری آزمایش‌ها و تحقیق اعلام کردند. هرچند بعدها جمجمه ندکلی به سرقت رفت.

جمجمه های زندان قدیمی ملبورن
جمجمه های زندان قدیمی ملبورن

هم‌اکنون این زندان قدیمی به موزه تبدیل‌شده است. یکی مواردی که در این موزه بیشتر به چشم می‌آید ماسک مرگ افراد اعدام‌شده است. این زندان که تنها زندان آن زمان منطقه بود به نماد سیستم قضایی شهر تبدیل‌شده بود. این مکان پایان راه سیاه خلافکاری را به همه یادآوری می‌کرد. جوان‌ترین زندانی نیز در این مکان به مدت ۶ ماه بازداشت بود. کودکی ۳ ساله که به خاطر تنبلی و بی‌خاصیت بودن در این مکان قرار داشت.

موزه و تاریخچه زندان قدیمی ملبورن

زندان قدیمی ملبورن در سال ۱۹۲۹ هنگامی‌که شرایط آن دیگر قابل‌قبول نبود و جو خیلی پرالتهابی داشت بسته شد. این زندان در سال ۱۹۵۷ در جنگ جهانی دوم از آن به‌عنوان پایگاهی برای سربازان استفاده می‌شد؛ و بعد از اتمام جنگ جهانی دوم این مکان به موزه تبدیل شد. این موزه تاریخچه زندانیان معروف و خاطرات ترسناک آنان را نشان می‌دهد. در حال حاضر این زندان قدیمی از آن به‌عنوان یک موزه تاریخی استفاده می‌شود.

موزه زندان قدیمی ملبورن
موزه زندان ملبورن

افرادی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند می‌توانند از طریق اخذ یکی از انواع ویزاها مانند ویزای سرمایه‌گذاری، کاری و… نسبت به اقامت در استرالیا و یا یکی از ایالات کشور استرالیا اقدام کنند.

امتیاز به این مطلب:

0 / 5. 0

مقالات مرتبط:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن