موزه ملی ورزش در ملبورن استرالیا پایتخت ورزش جهان

موزه ملی ورزش (National sports Museum) ملبورن در جنب ورزشگاه کریکت ملبورن است. این موزه ویترینی از انواع ورزش‌ها، نمایشگاه‌های ورزشی و دستاوردهای ورزشی شهر ملبورن و کشور استرالیا را به خود اختصاص داده است؛ مانند کریکت، تنیس، لیگ راگبی، اتحادیه راگبی، قوانین فوتبال استرالیا، بازی‌های المپیک تابستانی و زمستانی، فوتبال، بسکتبال، بوکس و netball در موزه ورزش ملبورن قرار دارند.

موزه ملی ورزش ملبورن
موزه ملی ورزش ملبورن استرالیا

تالار مشاهیر موزه ملی ورزش ملبورن

این موزه که بخشی از مجموعه بزرگ ورزشگاه کریکت ملبورن به‌حساب می‌آید زیر نظر همین مجموعه اداره می‌شود. موزه ورزش استرالیا در کنار تالار مشاهیر استرالیا و موزه باشگاه کریکت ملبورن واقع‌شده است. همین دلیل باعث می‌شود این مکان روزانه بازدیدکنندگانی از اقصا نقاط جهان داشته باشد.

گالری ورزش و المپیک موزه ملی شهر ملبورن

موزه ورزش ملبورن در سال ۱۹۸۶ به نام گالری ورزش و المپیک تأسیس شد. این گالری از ویترین‌های کلاسیک و هوشمند بهره می‌برد که همین دلیل باعث شده بود این گالری به یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین موزه‌های کشور استرالیا تبدیل شود. همچنین بازدیدکنندگانی که در فصل تابستان از موزه دیدن می‌کنند می‌توانند از مسابقات کریکت و در فصل زمستان از مسابقات فوتبال دیدن کنند.

گالری ورزش استرالیا
گالری ورزش استرالیا

گالری ورزش و المپیک کشور استرالیا در سال ۲۰۱۰ به National sports Museum تغییر نام داد. در این موزه بزرگ‌ترین MCG مجموعه ورزشی استرالیا که مربوط به قهرمانی‌های کریکت این شهر است قرار دارد. فضای موزه بخش‌هایی از خاطرات ورزشی و قهرمانی‌های استرالیا را نشان داده که هر بخش دارای هولوگرام خاصی است.

ملبورن پایتخت ورزش جهان

ملبورن که به‌عنوان پایتخت جهانی ورزش شناخته‌شده است. علاوه بر گالری ورزش و المپیک موزه‌های دیگری هم دارد که عناوین ورزشی و دستاوردهای کشور استرالیا را در خود جا داده است. ولی موزه ورزش ملبورن مهم‌ترین موزه ورزشی استرالیا به‌حساب می‌آید. بخش اعظمی از ویترین ورزش استرالیا در اینجا قرار دارد.

ورزش و آیین رسمی ملبورن

ورزش آیین رسمی ملبورن حساب می‌شود. به همین دلیل گالری ورزش شهر ملبورن همواره موردتوجه ورزشکاران دیگر کشورهای جهان قرار می‌گیرد. ما هم پیشنهاد می‌کنیم هنگام مهاجرت به استرالیا به شهر ملبورن سفرکرده و علاوه بر مکان‌های دیدنی این شهر از موزه ورزش ملبورن دیدن کنید.

پایتخت ورزش جهان یعنی شهر ملبورن استرالیا همیشه در طول سال یک رویداد ورزشی در آن در حال برگزاری است. لذا بخشی از این شهر ورزش دوست مدیون میزبانی رویدادهای بین‌المللی ورزشی است که در سالیان قبل در این شهر برگزارشده است. در سال ۲۰۱۶ این شهر بالاترین رتبه در تجارت ورزش را به دست آورد. همچنین برای چهارمین بار رتبه نخست بیشترین میزبانی مسابقات ورزشی جهان را کسب کرد.

سرقت از موزه ملی ورزش ملبورن

سرقت موزه ملی ورزش استرالیا
سرقت موزه ملی استرالیا

این افتخارات اخیر باعث شد که موزه ملی ورزش شهر ملبورن استرالیا رونق بیشتری از لحاظ سخت‌افزاری و ویترین پیدا کند. این موزه در سال ۱۹۲۵ طی یک سرقت مسلحانه مورد دستبرد قرار گرفت و یکسری از اموال آن و دستاوردهای ورزشی آن به سرقت رفت. البته بعد از مدتی اموال به سرقت رفته پیدا شد و به گالری موزه بازگردانده شد. همین موضوع باعث شد که این موزه در سالیان اخیر بازسازی شود و ازلحاظ امنیت ایمن‌تر شد.

افرادی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند می‌توانند از طریق اخذ یکی از انواع ویزاها مانند ویزای سرمایه‌گذاری، کاری و… نسبت به اقامت در استرالیا و یا یکی از ایالات کشور استرالیا اقدام کنند.

امتیاز به این مطلب:

0 / 5. 0

مقالات مرتبط:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن