موزه هلنیک ملبورن نمایشگاه یونان باستان استرالیا

موزه هلنیک (Hellenic Museum) در خیابان‌های ویلیام و لاتروب در مرکز شهر ملبورن استرالیا واقع‌شده است. این مکان یک موزه هنری است. این نمایشگاه مجموعه‌ای فوق‌العاده اما بسیار کوچک است که برجسته‌ترین آثار تاریخی یونان را شامل می‌شود که شامل اجناس برنزی ۵۰۰۰ ساله، مجسمه‌های سفالگری، نسخه‌های خطی، کتاب‌ها، سلاح‌ها و لباس‌های سنتی است.

هلنیک مکانی مناسب برای آموزش جوانان امروز تمدن غربی، هنر، فرهنگ و سیاست غربی است. این موزه از هنرهای تجسمی، فیلم، موسیقی، معماری، تاریخ، فرهنگ و آموزش‌وپرورش حمایت می‌کند.

موزه هلنیک ملبورن
موزه هلنیک ملبورن

این موزه که قبلاً Royal Mint نام داشت، یکی از معدود نمونه‌های سبک تجدید رنسانس در کشور استرالیا است. این مکان در مرکز فرهنگی ساختمان سلطنتی قرار دارد. این موزه مرکز فرهنگی حمایت از هنر، فیلم و نمایش بصری در استرالیا گسترده است. این مجموعه یک مرور کلی از تاریخ یونان، از دوره‌های کلاسیک، بیزانس، پسا بیزانتین و نئولیتیک را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند. موزه هلنیک در تمام طول سال، به برنامه سینمای تابستانه محبوب، به تئاتر، موسیقی زنده و سخنرانی‌ها می‌پردازد

قیمت بلیت و زمان بازدید از موزه

قیمت بلیت ۵٫۰۰ دلار و برای کودکان زیر پنج سال آزاد است. موزه در تمام تعطیلات عمومی، به‌جز روزهای کاری، تعطیل است. زمان بازید از مجموعه: ساعت ۱۰ صبح تا ۴ بعدازظهر است . در اطراف موزه ایستگاه اتوبوس و قطار را برای عبور و مرور بازدیدکنندگان قرار داده‌اند. همچنین در اطراف موزه پارکینگ‌های زیادی برای بازدیدکنندگان وجود دارد.

تاریخ و هدف تأسیس موزه هلنیک ملبورن

در سال ۱۸۶۹ این ساختمان موزه به‌عنوان بخشی از بنای سلطنتی بریتانیا تأسیس شد. Hellenic Museum طراحی‌شده توسط معمار جی جی کلارک و ارائه یکی از چند نمونه از سبک احیای رنسانس در ساختمان‌های استرالیا است همچنین به مجموعه بلندمدت خدایان، افسانه‌ها و مرگ‌ومیرها می‌پردازد. کسانی که قصد سفر یا مهاجرت به استرالیا دارند پیشنهاد می کنیم که از این مکان دیدن کنند و به فرهنگ و تاریخ را نظر کنند.

تاریخ تاسیس موزه هلنیک
تاریخ تاسیس موزه هلنیک

سپس این ساختمان به موزه هلنیک در سال ۲۰۰۷ توسط کارآفرین و خیر معروف Spiros Stamoulis تأسیس و تغییر کاربری داد و در مرکز شهر ملبورن در ساختمان سلطنتی نئون سابق مستقر شد. هدف هلنیک ارتقاء جشن، حفظ میراث هنری و فرهنگ یونان باستان و مدرن است. این نمایشگاه برای ترویج درک و قدردانی از میراث فرهنگی و هنری یونان باستان و معاصر تأسیس شد.

مجموعه‌ها و نمایشگاه‌های موزه هلنیک ملبورن

مجموعه‌های دائمی و نمایشگاه شامل مجموعه‌ای از آثار باستانی قبرس، مجموعهٔ آثار تاریخی قبرس، مجموعهٔ آثار هنری یونان Trendall آثار تاریخی یونان جنوب ایتالیا، مجموعه‌ای از مجسمه‌های یونان باستان از وزارت فرهنگ هلنی و موزهٔ ملی باستان‌شناسی یونان و نمایشگاه تمرکز بر حل‌وفصل یونان در استرالیا از اوایل ۱۸۰۰ تا امروز است. مجموعه موزه تصویری از تاریخ یونان، از کلاسیک، بیزانس، پست بیزانس و عصر نو هلنی را به نمایش می‌گذارد.

مجموعه موزه هلنیک ملبورن
مجموعه موزه هلنیک ملبورن

در سال ۲۰۱۳، موزه یونان با موزه به‌ناکی یونان با یک مجموعه دائمی آثار باستانی در ملبورن در سال ۲۰۱۴ به مدت ده‌ساله آغاز شد، همکاری می‌کرد. نمایشگاه خدایان، اسطوره‌ها و مرگ‌ومیر به‌صورت چهارگانه به چهار دوره تقسیم می‌شود که در طرح طراحی الهام گرفته از دخمه پرپیچ‌وخم از اسطورهٔ تیسوس و میناتوور ارائه‌شده است. نمایشگاه‌های موزه هلنیک به‌طورکلی بر هنرهای تجسمی، فیلم، موسیقی، معماری، تاریخ، فرهنگ و آموزش‌وپرورش تمرکز دارند.

افرادی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند می‌توانند از طریق اخذ یکی از انواع ویزاها مانند ویزای سرمایه‌گذاری، کاری و… نسبت به اقامت در استرالیا و یا یکی از ایالات کشور استرالیا اقدام کنند.

امتیاز به این مطلب:

0 / 5. 0

مقالات مرتبط:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن